قطعات کامپیوتر

پردازنده گرافیکی ای ام دی RX 5700 یک کارت گرافیک حرفه ای

شرکت AMD به دنبال ساخت یک کارت گرافیک است که واقعا می تواند با کارت گرافیک های انویدیا رقابت کند و در نهایت به رقابت با سخت افزارهای جدید و یا حتی کنسول بازی ها بپردازد. کارت گرافیک های گرافیک نسل بعد احتمالا از معماری خاص و ویژه Navi بهره مند خواهند شد؛ معماری که شرکت سونی آن را برای کنسول بازی آینده PS5 انتخاب کرده است.

پردازنده گرافیکی ای ام دی رادئون rx 5700 رونمایی شد

لیست قیمت کارت گرافیک

اما نسل بعدی معماری یعنی Navi نیز به کامپیوترها می آید و این شرکت در نظر دارد Navi را در قالب یک خانواده جدید از پردازنده های گرافیکی به نام AMD Radeon RX 5700 که در ماه جولای عرضه می شود، معرفی کند. این اطلاع رسانی نیز در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 تایوان صورت گرفته است.

رونمایی پردازنده گرافیکی ای ام دی Radeon RX 5700 در 10 ژوئن :

جزئیات کامل طی یک رویداد در 10 ژوئن به دست ما خواهد رسید، اما هم اکنون اطلاعاتی از این پردازنده گرافیکی منتشر شده است که به نظر می رسد Navi در حال حاضر تلاش می کند به صورت عمومی به عنوان RDNA بهتر شناخته شود. در واقع به عنوان همان چیزی که شرکت AMD در نظر دارد، نسل جدید از معماری پردازنده های گرافیکی را در قالب کارت های گرافیکی خود معرفی و عرضه کند.

پردازنده گرافیکی ای ام دی رادئون rx 5700

شرکت AMD می گوید معماری جدید در مقایسه با معماری هسته گرافیکی قبلی خود Graphics Core Next (GCN) که Polaris و Vega نام دارد می تواند تا عملکرد 1.25x در هر ساعت و عملکرد 1.5x در هر وات بهتر و بیشتر عمل کند.

کارت گرافیک ای ام دی Radeon RX 5700 دارای حافظه GDDR6 بوده و از PCIe 4.0 پشتیبانی خواهد کرد، البته این مشخصه به صورت کامل شفاف سازی و تایید نشده است اما انتظار می رود شرکت AMD در این سری از کارت های گرافیکی از این ویژگی ها استفاده کند.

پردازنده گرافیکی ای ام دی radeon rx 5700 معرفی شد

در طی رویداد کامپیوتکس 2019، شرکت AMD یکی از کارت گرافیک های RX 5700 را به نمایش گذاشت. طی این نمایش، کارت گرافیک RX 5700 توانست با میزان عملکرد بهتر و بیشتر (تا 10 درصد) نسبت به Nvidia RX 207 عمل کند.

به هر حال باید منتظر دریافت اخبار و اطلاعیه های جدید شرکت AMD در خصوص نسل بعدی معماری کارت گرافیک های RX 5700 که به عنوان پردازنده های گرافیکی Radeon RX 5700 عرضه خواهد شد، باشیم. 10 ژوئن نیز تاریخی است که جزییات جدید از این پردازنده گرافیکی ای ام دی و معماری منحصر به فرد Navi منتشر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا