Connect with us

کنسول سری ایکس رکورد فروش خود را شکست

منتشر شده

در

فروش xbox x series

یکی از شرکت های تحقیقاتی فروش بازار اعلام کرد که شرکت مایکروسافت رکورد فروش کنسول ایکس باکس در ماه مارس را شکسته است.

مشکل فروش کنسول نسل جدید شرکت مایکروسافت

از سال گذشته تا به امروز فروش کنسول های نسل جدید شرکت مایکروسافت، یعنی سری ایکس و سری اس با مشکلاتی نظیر تأمین سخت افزاری مواجه شده بودند. این مشکل باعث شده بود تا در ماه های اول پیداکردن این کنسول ها در بازار و با قیمت مناسب کمی سخت شود. فروشگاه های فروش کنسول بازی هم به سرعت کنسول های خود را به فروش میرساندند و باید هفته ها منتظر میماندند تا دوباره از طرف شرکت تأمین کننده محصول را دریافت کنند.

خوشبختانه با وجود همه ی مشکلات بازار و تأمین محصول، مایکروسافت و سونی هیچ مشکلی در بخش تقاضا پیدا نکرده اند و همچنان پرفروش هستند.

کنترل xbox x series
کنترل xbox x series

فروش بالای کنسول های نسل جدید

سری ایکس کنسول بازی ایکس باکس دارد تقریباً دوساله میشود، اما بسیاری از گیمرهایی که از کنسول ایکس باکس وان استفاده میکردند، هنوز نتوانسته اند کنسول خود را به سری ایکس ارتقا بدهند. البته شرکت سونی با این قضیه هیچ مشکلی ندارد و توانسته راحت مشکل تأمین کنسول را برطرف کند و بسیاری از کاربرانش کنسول خود را به PS5 ارتقا داده اند.

پرفروش ترین ایکس باکس
پرفروش ترین ایکس باکس

با توجه به آمار و ارقام جدید، کنسول سری ایکس شرکت ایکس باکس این ماه رکورد فروش ماه پیش خود را شکسته است. وقتی در نوامبر سال ۲۰۲۰ برای اولین بار منتشر شد، سریع به صدر لیست فروش کنسول های شرکت مایکروسافت صعود کرد و همچنان جایگاهش را از دست نداده است. به نظر میرسد که مایکروسافت پسرفت نخواهد کرد و فروش های ماه بعد کنسول بازی این کمپانی از این ماه هم بیشتر خواهد بود.

مقایسه کنسول های ایکس باکس
مقایسه کنسول های ایکس باکس

احتمال کم شدن فروش کنسول

لازم به ذکر است که این ارقام فقط فروش در ایالات متحده را پوشش میدهند. پس آمار فروش کنسول بازی ایکس باکس به صورت جهانی از این ارقام خیلی بالاتر است. همچنین مشکل تأمین کنسول که روی آمار فروش کنسول بازی مایکروسافت و کنسول بازی سونی تأثیر گذاشته است، به زودی به صورت کامل برطرف میشود و در آینده فروش بهتری خواهند داشت.

البته این احتمال هم میرود که ممکن است این نقطه ی اوج فروش این کنسول برای شرکت مایکروسافت باشد و شاید این سوابق فروش در ماه های آینده کم شود.

ایکس باکس 1 ترابایت با حافظه SSD
ایکس باکس 1 ترابایت با حافظه SSD

آمار فروش بازی های کنسول نسل جدید مایکروسافت

در مورد آمار فروش بازی های کنسول بازی ایکس باکس هم باید گفت که طبق آمارهای بازار فروش، بازی الدن رینگ (elden ring) هنوز پرفروش ترین بازی برای کنسول های شرکت مایکروسافت، یعنی ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس و همچنین کنسول های شرکت سونی و کامپیوتر است. الدن رینگ تا کنون با فروش چشمگیرش توانسته است بازار را تحث تأثیر قرار دهد و اختلافش با فروش باقی بازی های منتشر شده بسیار زیاد باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار