Connect with us

پروژه انقلابی استارلاین گوگل، احساس بودن در کنار یکدیگر

منتشر شده

در

پروژه انقلابی استارلاین گوگل احساس بودن در کنار یکدیگر

گوگل از پروژه استارلاین با هدف واقع‌ گرایانه کردن ارتباطات تصویری دو طرفه رونمایی کرد. گوگل این پروژه را آینده ارتباطات میان فردی می ‌داند. در یک سال اخیر و به واسطه شیوع کرونا دایره ارتباطات بسیار کمتر شد و همین ارزش برقراری ارتباطات را برای همه روشن تر کرد. علاقه افراد به بودن در کنار یکدیگر هم کاملا آشکار است و شاید همین دلیلی شد برای رونمایی از پروژه استارلاین گوگل.

گوگل در طول رویداد I/O 2021 خود که به تازگی برگزار شد از پروژه استارلاین رونمایی کرد. این پروژه در نظر دارد ارتباطات دو سویه از راه دور را به حدی واقع ‌گرایانه کند که احساس کنید فردی که با او صحبت می ‌کنید روبروی شما نشسته است. گوگل برای عملی کردن ایده Project Starline به پژوهش در حوزه‌ های بینایی رایانه ‌ای، یادگیری ماشینی، صدای فراگیر و فشرده‌ سازی مستمر پرداخته است.

پروژه استارلاین گوگل

لیست قیمت نمایشگر ال سی دی و ال ای دی

پروژه استارلاین گوگل چیست؟

پروژه‌ استارلاین با بهره ‌برداری از الگوریتم ‌های بینایی ماشینی یا Computer Vision، یادگیری ماشینی یا Machine Learning، فشرده ‌سازی آنی اطلاعات و تکنولوژی صوت فضایی یا Spatial Audio  به این تکنولوژی دست یافته است. در واقع صفحه نمایش روبروی هر فرد به سیستم نمایش میدان نور مجهز شده که بدون نیاز به استفاده از عینک یا هدست، باعث ایجاد فضایی سه بعدی برای کاربر خواهد شد. نتیجه نهایی به گونه‌ای است که فکر می ‌کنید طرف مقابل واقعاً روبروی شما نشسته است.

یکی از مدیران ارشد گوگل در رابطه با دستاورد این شرکت اعلام کرده کسی که روبروی نمایشگر می ‌نشیند، به راحتی این فناوری را فراموش می ‌کند و تمام حواسش متوجه  فرد روبروی‌ خود خواهد شد. این چیزی است که ما در گوگل به آن افتخار می‌کنیم. پروژه استارلاین گوگل سبب خواهد شد که ارتباطات دو سویه به شکل سه بعدی در بیایند و واقع‌ گرایانه به نظر برسند.

پروژه استارلاین گوگل چیست

استفاده از پروژه استارلاین توسط گوگل

در حال حاضر گوگل در حال آزمایش این پروژه در برخی از دفاتر خود است. گفته می ‌شود گوگل برای خلق این پروژه از تجهیزات و سخت ‌افزارهای شخصی سازی شده به خصوصی استفاده کرده است. گوگل بر این باور است که این پروژه آینده ارتباطات میان فردی خواهد بود و تمام تلاش خود را برای مقرون به صرفه ‌تر کردن و همگانی کردن آن به کار خواهد گرفت.

استفاده از پروژه استارلاین توسط گوگل

در حال حاضر گوگل توانسته کارمندان حاضر در برخی از دفاتر خود را به این فناوری مجهز کند. همچنین گفته می ‌شود گوگل نسخه آزمایشی این فناوری را در اختیار برخی از شرکای منتخب خود در حوزه‌ های سلامت و رسانه گذاشته است تا بازخوردهای آنها را درباره این فناوری و کاربردهای آن دریافت کند. گوگل امیدوار است که امسال بتواند نسخه آزمایشی سخت‌ افزار مورد نیاز برای پروژه استارلاین را در اختیار شرکای سازمانی خود قرار دهد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. علی مجعد

    می 23, 2021 در 3:46 ب.ظ

    البته با این اینترنتای ما همین ساده ش رو هم بزور داریم تماس میگیریم، صدا دوساعت بعد منتقل
    میشه، این چیزا باید بمونه برای اروپا و شرق اسیاو جاهایی که اینترنت خیلی تنده،

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار