Connect with us

معرفی کنترلر جدید PS5 با اسم پروژه لئوناردو

منتشر شده

در

پروژه لئوناردو PS5

پروژه لئوناردو شرکت سونی در جریان نمایشگاه فناوری CES 2023 روی صحنه نمایش داده شد و بعد از مدتی در بلاگ رسمی پلی استیشن به طور کامل شرح داده شد. این پروژه طوری طراحی شده است که موانع بازی را از بین می برد و به بازیکنان معلول کمک می کند تا برای مدت طولانی تری PS5 بازی کنند، سونی گفته است که این کنترلر جدید با مشارکت کارشناسان و توسعه دهندگان بازی توسعه یافته است. پروژه  لئوناردو شامل یک کیت از اجزای قابل تعویض از جمله انواع کلاهک ها و دکمه های آنالوگ در شکل و اندازه های مختلف است.

پروژه لئوناردو پلی استیشن 5 چیست؟

سونی یک کنترلر کاملاٌ جدید را برای پلی استیشن 5 خود معرفی کرد که نام آن Project Leonardo می باشد که هدف آن بهبود دسترسی بازیکنان پلی استیشن است. این دستگاه می تواند با یک کنترلر DualSense جفت شود یا به تنهایی استفاده شود. در حال حاضر این کنترلر در حال توسعه است و تاریخ انتشار یا قیمت آن مشخص نشده است. پروژه لئوناردو بخشی از تلاش های سونی برای افزایش دسترسی به بازی ها و پلتفرم های پلی استیشن است.

پروژه لئوناردو پلی استیشن 5
پروژه لئوناردو پلی استیشن 5

در دهه گذشته توسعه دهندگانی مانند Guerrilla Games، Naughty Dog و Santa Monica Studio ویژگی های دسترسی را اضافه کرده اند که گزینه هایی را برای بازیکنانی با کنترل حرکتی محدود مانند ناتوانی های بینایی، شنوایی و حساسیت حرکتی ارائه می دهند. God of Ragnarok سال گذشته شامل بیش از 70 ویژگی دسترسی بود که به بازیکنان اجازه می داد تجربه بازی کردن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنند. در حال حاضر پروژه لئوناردو در حال توسعه است و به محض اینکه کنترلر برای عموم منتشر شد شما را طی یک خبر مطلع خواهیم کرد. به احتمال زیاد پس از انتشار عمومی این محصول سونی نام پروژه لئوناردو را تغییر خواهد داد.

ویژگی مشترک پروژه لئوناردو با دیگر دستگاه ها

پروژه لئوناردو را می توان به عنوان یک کنترلر مستقل استفاده کرد یا با کنترلرهای بی سیم Project Leonardo یا DualSense اضافی جفت کرد. حداکثر دو کنترلر پروژه لئوناردو و یک کنترل بی سیم DualSense را می توان با هم به عنوان یک کنترلر مجازی استفاده کرد که به بازیکنان اجازه می دهد دستگاه ها را مطابق با نیازهای گیم پلی خاص خود ترکیب و مطابقت دهند یا به صورت مشترک با دیگران بازی کنند.

ویژگی پروژه لئوناردو
ویژگی پروژه لئوناردو

به عنوان مثال بازیکنان می توانند کنترلر DualSense خود را با یک کنترلر Project Leonardo تقویت کنند یا به تنهایی از دو کنترلر لئوناردو استفاده کنند. کنترلرها را می توان به صورت پویا روشن یا خاموش کرد و در هر ترکیبی استفاده کرد. لئوناردو از طریق چهار درگاه AUX 3.5 میلی متری قابل ارتقاء است تا از انواع سوئیچ های خارجی و لوازم جانبی پشتیبانی کند، این به کاربران امکان می دهد سوئیچ ها، دکمه ها یا میله های آنالوگ ویژه را با کنترلر Project Leonardo ادغام کنند.

طراحی پروژه لئوناردو

طراحی متقارن و تقسیم شده پروژه لئوناردو به بازیکنان این امکان را می دهد که میله های آنالوگ را تا جایی که دوست دارند به هم نزدیک یا از هم دور کنند. کنترلرها صاف قرار می گیرد و نیازی به نگه داشتن ندارد بنابراین بازیکنان می توانند آن را روی میز یا سینی ویلچر قرار دهند و می توان آن را به سه پایه ها محکم کرد و جهتش را 360 درجه تغییر داد.

طراحی سخت افزار پروژه لئوناردو
طراحی سخت افزار پروژه لئوناردو

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار