موبایل

پرچمدار جدید سامسونگ گلکسی اس 21 بدون سنسور ToF

یک منبع کره ای اعلام کرد شرکت سامسونگ می خواهد دوربین یا سنسور مدت پرواز یا time-of-flight را از سری گلکسی اس 21 حذف کند. این تصمیم ظاهرا به این خاطر است که سامسونگ این سنسور ToF را در گوشی های سری نوت 20 استفاده کرده بود، اما فعلا برای کابران استفاده ای ندارد. باید گفت همان سنسورهایی که در سری نت 20 هم به کار رفته بود به مراتب از سنسوری که اپل در گوشی های آیفون 2020 خود به کار برده بود ضعیف تر بوده اند. هرچند هر دوی این شرکت ها یعنی اپل و سامسونگ این سنسورهای خود را از شرکت سونی خریداری می کرده اند اما ظاهرا اپل امتیاز انحصاری تولید دوربین های مدت پرواز را برای گوشی آیفون خود خریداری کرده و از این به بعد سامسونگ اگر قصد استفاده از این سنسور را در محصولات خود دارد باید چاره دیگری پیدا کند.

سنسور زمان پرواز در گوشی های هوشمند

لیست قیمت گوشی موبایل

دوربین سنسور پرواز یا ToF چیست؟

این دوربین یا سنسور که در دوربین های چندگانه گوشی های هوشمند جدید به کار می روند مخصوص تشخیص عمق است. در واقع این دوربین ها با تاباندن اشعه های مادون قرمز و محاسبه زمان رفت و برگشت اشعه ها می توانند نقشه ای سه بعدی از محیط اطراف گوشی تهیه کنند. این دوربین تقریبا عملکردی مشابه با دوربین TrueDepth به کار رفته در پنل جلویی آیفون دارد با این تفاوت که وسعت و مسافت گسترده تری را پوشش می دهد. استفاده از این دوربین ها علاوه بر بالا بردن کیفیت عکاسی به دلیل تشخیص مسافت افراد و اشیای اطراف، به دلیل کم حجم بودن و عدم استفاده از شارژ اضافی از گوشی، به سرعت در بین تولیدکنندگان تلفن همراه محبوبیت پیدا کرد و امروزه به یکی از آپشن ها برای انتخاب و خرید گوشی موبایل تبدیل شده است. علاوه بر آن دقت و سرعت فوکوس دوربین و ثبت عکس های شفاف تر خصوصا پرتره ها، باعث افزایش تعداد طرفداران استفاده از این دوربین در گوشی موبایل می باشد.

مشخصات فنی گوشی گلکسی اس 21

مشخصات فنی گوشی Galaxy S21

گوشی سامسونگ مدل گلکسی اس 21 که با نام گلکسی اس 30 هم شناخته می شود در واقع پرچمدار قدرتمند بعدی سامسونگ محسوب می شود که با فاصله کمی از سری نوت رونمایی و عرضه خواهد شد. این گوشی دارای یک سنسور 108 مگاپیکسلی بوده که ارتقاء یافته ترین سنسور از این نوع در میان پرچمداران سامسونگ محسوب می شود. هر چند شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه شاید سنسور به کار رفته در این گوشی 150 مپاپیکسلی باشد. در مورد ابعاد گوشی اطلاعاتی در دست نیست ولی احتمالا از صفحه نمایش بزرگی برخوردار خواهد بود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا سامسونگ با این همه بزرگی و گستردگی باید یک دوربین خیلی خوب و عالی بذاره روی گوشی هاش از نظر من ، گوشی ها ی رده A که به تازگی بسیار محبوب شدند، کیفیت چندان خوبی ندارن و فقط بخاطر بورس بودنشون قیمتشون این همه بالاست، با همان قیمت میتوان یک اپل مدل پایییت تر ولی بهتر خرید، سامسونگ فقط سری NOTE آن خوب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا