Connect with us

iOS 16 از گیم پد نینتندو پشتیبانی میکند

منتشر شده

در

قابلیت اتصال آیفون به کنترلر گیم پد نینتندو

چند روز پیش اپل از سیستم عامل جدید خود، یعنی iOS 16 رونمایی کرد. به روز رسانی iOS 16 برای گوشی های تلفن همراه اپل (آیفون) و آیپدها ویژگی های جدید و هیجان انگیزی از جمله قابلیت اتصال به کنترلر گیم پد نینتندو (Joy-Con controller) را به همراه دارد.

بازی روی دستگاه های اپل

شاید وقتی از دنیای بازی صحبت میکنید، نام شرکت اپل اولین نامی نباشد که به ذهنتان خطور میکند. با این حال سری آیفون و آیپدهای اپل بسیار در دنیای موبایل قوی عمل کرده اند. با استفاده از سرویس هایی مثل Apple Arcade که به طور مداوم بازی های جدیدی را به فهرست خود اضافه میکنند، کاربران آیفون و آیپد همیشه کلی انتخاب پیش رویشان دارند. اخیراً اپل آزادی بیشتری به کاربرانش در بخش نحوه ی بازی داده است. یا با استفاده از کنترل های صفحه ی لمسی یا با یک کنترلر اختصاصی مثل گیم پد نینتندو میتوانند به بازی خود مشغول شوند.

کنترل بازی در موبایل با کنسول های نیتندو
کنترل بازی در موبایل با کنسول های نیتندو

تست کنترلرهای نینتندو با iOS 16

اپل اخیرا کنفرانس سالانه توسعه دهندگان خود را برگزار کرده بود و طبق این رویداد شاهد به روز رسانی های جدیدی در مورد محصولاتش بودیم. یکی از این ویژگی ها پشتیبانی بومی از هر دو کنترلر کنسول بازی نینتندو سوییچ پرو و گیم پد نینتندو سوییچ است. رایلی تستات (Riley Testut) که یکی از توسعه دهندگان نرم افزاری است، زمانی که شروع به آزمایش نسخه ی بتای iOS 16 کرد، متوجه شد که در به روز رسانی جدید میتواند از گیم پد های نینتندو سوییچ استفاده کند.

تست کنترلرهای نینتندو با iOS 16
تست کنترلرهای نینتندو با iOS 16

در اسکرین شاتی که وی در صفحه ی توییتر خود به اشتراک گذاشته بود، نشان داد که کنترلر سوییچ پرو در منوی تنظیمات بلوتوث iOS 16 ظاهر میشود. او تأیید کرد که کنترلر Switch Pro با Delta، یک برنامه ی شبیه ساز بازی های ویدیویی که خودش توسعه داده است، کاملاً سازگار است.

کنترلر Switch Pro با Delta،
کنترلر Switch Pro با Delta،

تستات در یک توییت جداگانه اعلام کرد که هر دو گیم پد راست و چپ در بخش برنامه ها ظاهر میشوند و قابل استفاده اند. کاربران آیفون و آیپدی که iOS 16 داشته باشند، میتوانند به صورت پویا بین استفاده از گیم پد کنسول بازی نینتندو به عنوان یک دسته یا استفاده از دو کنترلر به صورت جداگانه سوییچ کنند. برای این کار باید دکمه ی اسکرین شات و صحه اصلی را چند ثانیه نگه دارند. این مسئله توسط مدیر مهندسی اپل، یعنی نت براون تأیید شده است.

بازی یک نفره و دونفره در موبایل با نیتندو سوییچ
بازی یک نفره و دونفره در موبایل با نیتندو سوییچ

کنترلرهای سازگار با iOS

این یعنی گیم پد های کنسول بازی نینتندو سوییچ به دسته ی کنترلرهای رسمی ساخته شده برای کنسول های بازی دیگر، یعنی کنسول بازی سونی، PS5 و کنسول بازی مایکروسافت، ایکس باکس سری ایکس میپیوندند که میتوانند به صورت بومی به عنوان یک دستگاه ورودی در آیفون و آیپد مورد استفاده قرار بگیرند. iOS قبلاً از گیم پد بی سیم پلی استیشن سونی یعنی DualSense و دسته های مایکروسافت پشتیبانی میکرد.

کاربران سوئیچ که مشتاق استفاده از گیم پدهای خود هستند، نیازی نیست زیاد صبر کنند، زیرا iOS 16 از ماه آینده به عنوان نسخه بتا عمومی در دسترس خواهد بود. انتظار میرود که نسخه کاملتر آن در پاییز امسال منتشر شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار