Connect with us

پولکادات چیست؟

منتشر شده

در

پولکادات چیست

پولکادات یک تازه وارد در دنیای ارزهای دیجیتال است. اما با سرعت بالایی توانست جایگاه خوبی برای خود رقم بزند و در بین 10 رمز ارز دیجیتال برتر دنیا قرار بگیرد. بعد از رونق و سلطه بیت کوین، این اترویم بود که توانست خود را بالا بکشد تا محدویت های بیت کوین را جبران کند. اما اتریوم هم به دلیل هزینه بالای تراکنش و مشکلاتی که در شبکه آن وجود داشت، عرصه را برای ظهور و رشد ارزهای دیجیتال دیگر فراهم کرد.

اینجا بود که ارزها و پروژه هایی مانند پولکادات که با نام اختصاری Dot عرضه می شد، با پشتوانه قوی و مشکلات کمتر در زمینه شبکه و هزینه تراکنش توانستند تا جایگاه بالایی را در سبد ارزهای دیجیتال چه برای تریدرها و چه برای هولدرها پیدا کنند. عده زیادی این ارز را نسل بعدی بلاک چین ها می دانند چرا که بلاک چین های متعدد را به یک شبکه واحد متصل می کند.

ارز دیجیتال پولکادات

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

تاریخچه و ساختار ارز دیجیتال Dot با نام پولکادات

در سال 2016 گاوین وود که از بنیانگذاران سابق اتریوم محسوب می شود، با همکاری دو نفر دیگر وایت پیپر پولکادات را منتشر کردند. بلاک چین این ارز دیجیتال از ابتدا قصد داشت تا یک بستر کاملا غیر متمرکز را ایجاد کند. این مورد به این معناست که برای تعیین ساختار پرداخت و پروتکل های دات، تمام اعضای شبکه بتوانند شرکت داشته باشند. با دریافت توکن پولکادات هولدرها هم می توانستند از این امتیاز استفاده کنند و این موضوع فقط محدود به ماینرها و دستگاه های ماینر نمی شد. ساختار این ارز به گونه ای است که از امنیت بالایی برخوردار بوده و بر الگوریتم مبتنی بر سهام ساخته شده است. یعنی در ازای مشارکت و پس از اعتبار سنجی، توکن به اعضا تعلق می گیرد.

تاریخچه و ساختار ارز دیجیتال Dot با نام پولکادات

شبکه پولکادات از Parachain و Paratheads های متصل به زنجیره اصلی این ارز دیجیتال پشتیبانی می کند و می تواند از طریق پل ها به شبکه های خارجی متصل شود. پاراچین ها و پارتردها بلاک چین هایی مستقل در این پلتفرم هستند.

آیا پولکادات جایگزین اتریوم می شود؟

کمتر کسی از هولدرهاست که در کیف پول ارز دیجیتال خود، اتریوم نداشته باشد. اما آیا ارزی با این پشتوانه و ساختار قدرتمند می تواند جای اتریوم را بگیرد؟ سال پیش همزمان با رشد اتریوم، پولکادات هم رشدی بیشتر را تجربه کرد. این موضوع و هزینه بالای تراکنش های اتریوم باعث شد پولکادات را به نوعی جایگزین برای آن تلقی کنند. بنیان گذاران و کاربران بازار ارزهای دیجیتال، اعتقاد دارند که در خیلی از موارد، ارز دیجیتال Dot عملکرد مناسب تری نسبت به اتریوم از خود نشان داده است.

آیا پولکادات جایگزین اتریوم می شود

همچنین قالبی که در پلتفرم این ارز وجود دارد این امکان را فراهم می آورد که کاربران بتوانند با استفاده از شبکه های بلاک چین قبلی، یک بلاک چین جدید را در زمانی کوتاه برای خود بسازند. در حال حاضر خیلی از والت ها یا کیف پول ارز دیجیتال می توانند ارز دیجیتال پولکادات را ذخیره کنند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار