Connect with us

چاپ اشیا چند رنگ با پرینتر سه بعدی به کمک Palette

منتشر شده

در

چاپ اشیا چند رنگ با پرینتر سه بعدی به کمک Palette

چاپگرهای سه بعدی برای ساخت اسباب بازی های کوچک و خانگی گزینه ای عالی به شمار می روند؛ مشکل اما اینجاست که نسخه های ارزان تر و رومیزی این چاپگرها، نمونه هایی هستند که محصولاتی تک رنگ به شما ارائه می دهند.

حال یک استارتاپ به نام Mosaic Manufacturing محصولی به نام The Palette را توسعه داده که با اضافه نمودن آن به چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت، می توان اشیا را با طیف چند رنگ تولید نمود.

بر خلاف چاپگرهای گران تر که از چند نازل همزمان برای چاپ یک ساخته ی چند رنگ استفاده می کنند، Palette تنها با استفاده از یک نازل خود چاپگر، این کار را انجام می دهد. نکته اینجاست که بخش اضافه شده به چاپگر شما، حالا چندین رنگ را بر اساس محاسباتی که انجام می دهد،‌ به نازل چاپ می فرستد و در نتیجه نیز محصول چاپ شده با رنگ های درخواستی توسط چاپگر سه بعدی به تولید می رسد. در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

چاپ اشیا چند رنگ با پرینتر سه بعدی به کمک Palette

برای داشتنپرینتری سه بعدی که بتواند محصولات خود را در چند رنگ چاپ نماید، دست کم باید حدود ۵۰۰۰ دلار هزینه کرد. راه هایی هم وجود دارد که بتوان نازل چاپگر سه بعدی را هک نمود تا بتواند رنگ های مختلفی را در آن واحد به نمایش بگذارد که این کار معمولا نتیجه جالبی به همراه ندارد.

Palette اما با تقریبا همه ی چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت کار می کند و با نازل های ۱.۷۵ میلیمتری برای چاپ همخوانی دارد؛ قطری معمول که در بیشتر چاپگرهای سه بعدی استفاده شده و می تواند بدون نیاز به لوازم جانبی و یا سخت افزار جدید، عملیات مورد بحث را به سرانجام برساند.

سازندگان این محصول، نرم افزار به کار گرفته شده در آن را نیز به شکل متن باز توسعه داده اند تا دیگران هم بتوانند از آن استفاده کرده و یا گسترش دهند. نمونه اولیه این محصول در Kickstarter با قیمت ۸۹۹ دلار برای فروش قرار گرفته که می توان گفت برای یک وسیله ی جانبی، قیمتی بسیار بالاست اما در صورتی که یک پرینتر سه بعدی تک رنگ دارید، به جای صرف ۵۰۰۰ دلار دیگر جهت داشتن چاپگر چند رنگ، می توانید با پرداخت این ۸۹۹ دلار امکانات بیشتری را به پرینتر ارزان قیمت خود اضافه نمایید.

تیم توسعه دهنده برای درک بهتر نحوه کارکرد پرینترهای سه بعدی تک رنگ و چند رنگ و همچنین مقایسه آنها با Palette، کلیپی را نیز آماده نموده که از شما دعوت می کنیم آن را تماشا نمایید.

3 دیدگاه

  1. مرجان15

    جولای 7, 2016 در 6:46 ب.ظ

    با سلام و احترام،چاپگرهای زیاد و متنوع و با قیمت های مختلف و کارایی متفاوت در بازار وجود دارند،چاپ گر های سه بعدی کوچک برای ساخت اسباب بازی های کوچک بسیار مناسب است،اما وقتی The Palette را به چاپگرهای سه بعدی ارزان قیمت متصل میکنیم میتوانیم اشیا با طیف چند رنگ تولید کنیم با تشکر از سایت خوب آی تی بازار.

  2. حامد

    جولای 5, 2016 در 5:31 ب.ظ

    با سلام
    چاپ اشیا چند رنگ با پرینتر سه بعدی به کمک Palette: چاپگرهای سه بعدی برای ساخت اسباب بازی های کوچک و خانگی گزینه ای عالی به شمار می روند؛ مشکل اما اینجاست که نسخه های ارزان تر و رومیزی این چاپگرها، نمونه هایی هستند که محصولاتی تک رنگ به شما ارائه می دهند.

  3. پدرام فیاض پور

    ژوئن 4, 2015 در 11:29 ب.ظ

    پرینتر سه بعدی کیوبی فای
    http://www.pazzzle.com

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار