Connect with us

چگونه عکس را به متن تبدیل کنیم

منتشر شده

در

چگونه عکس را به متن تبدیل کنیم

4

5 دقیقه

یکی از دغدغه های دانش آموزان و دانشجویان تایپ نوشته عکس ها می باشد که انجام این کار می تواند بسیار زمان بر و خسته کننده باشد. نرم افزار و کانال های تلگرامی مختلفی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا عکس هایتان را به متن تبدیل کنید اما بیشتر امکانات این پلتفرم ها ناقص می باشد و عکس شما را به صورت کامل به متن تبدیل نمی کنند یا ایرادهای نگارشی بسیار زیادی دارند همچنین برای استفاده از امکانات آن ها باید مبلغی را ماهانه پرداخت کنید. اما ما باید چه کاری را انجام دهیم؟ مثل همیشه شرکت گوگل فرشته نجات ما شده است و با ارائه خدمات رایگان و پیشرفته به کمک ما آمده است تا کارهایمان را سریع تر انجام دهیم. در این آموزش نحوه تبدیل عکس به متن را مرحله به مرحله به شما نشان خواهیم داد و با انجام این مراحل ساده می توانید در کمترین زمان و به صورت رایگان عکس موردنظرتان را به نوشته تبدیل کنید.

مواد اولیه یا مصرفی

  • عکس نوشته

  • فایل PDF

ابزار

  • گوگل درایو

مرحله 1: ورود به حساب گوگل درایو

ورود به حساب Google Drive

ورود به حساب Google Drive

برای شروع وارد حساب جیمیل خود شوید و سپس در گوگل عبارت «Google Drive» را تایپ کنید. بعد از ورود به گوگل درایو از قسمت بالا گزینه «New» را انتخاب کنید.
نکته:
اگر از گوشی های اندروید استفاده می کنید، این نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی گوشی موبایل شما نصب شده است.

مرحله 2: انتخاب فایل در گوگل درایو

انتخاب فایل در Google Drive

انتخاب فایل در Google Drive

در قسمت «New» بر روی گزینه «File Upload» کلیک کنید و از رایانه خود عکس یا فایل PDF موردنظرتان را انتخاب کنید. بعد از چند ثانیه عکس شما بارگذاری می شود.
نکته:
مدت زمان بارگذاری فایل ها بستگی به تعداد صفحات PDF و حجم عکس ها دارد.
نکته:
فایل ها باید کمتر از 2 مگابایت باشند.
نکته:
هرچه عکس واضح تر باشد، متن شما نیز دقیق تر به نوشته تبدیل می شود.

مرحله 3: تبدیل عکس به نوشته در گوگل درایو

تبدیل عکس به نوشته در Google Drive

تبدیل عکس به نوشته در Google Drive

بعد از اتمام بارگذاری فایل، «My Drive» را انتخاب می کنیم و بر روی عکسی که بارگذاری کرده ایم راست کلیک می کنیم و در منوی باز شده بر روی گزینه «Open White» کلیک می کنیم و در انتها «Goole Docs» را انتخاب می کنیم.

مرحله 4: نمایش متن عکس ها در گوگل درایو

نمایش متن عکس ها در Google Drive

نمایش متن عکس ها در Google Drive

صفحه جدیدی برای ما به نمایش در می آید که در آن عکس و متن را نمایش می دهد. در این صفحه شما می توانید تغییراتی مانند رنگ، سایز نوشته، لینک دهی، کپی از نوشته و دیگر ویرایش ها را انجام دهید.
نکته:
دقت داشته باشید برخی اوقات برای متن های فارسی محل نقطه و ویرگول ها داخل متن جا به جا می شوند و شما باید به صورت دستی آن را ویرایش کنید.
نکته:
همچنین برای دانلود متن ها به صورت فایل می توانید با انتخاب گزینه File > Download فرمت دلخواه خود را انتخاب کنید و سپس عملیات دانلود آغاز می شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار