Connect with us

چیپست Unisoc T7520 مجهز به فناوری 6 نانومتری

منتشر شده

در

چیپست unisoc t7520 مجهز به فناوری 6 نانومتری

اکثر چیپست و پردازنده های گوشی موبایل توسط شرکت هایی همچون سامسونگ، کوالکام و یا حتی هوآوی ساخته می شوند، اما هم اکنون شرکت دیگری با نام Unisoc اولین چیپست 6 نانومتری را معرفی و رونمایی نمود، این تراشه با داشتن هسته های پردازشی قدرتمند قطعا می تواند عملکردی بهتر از سایر چیپست های بازار موبایل داشته باشد.

چیپست unisoc t7520

لیست قیمت سی پی یو

کمپانی Unisoc یکی از شرکت های قدیمی چینی است، که با تولید محصولات نیمه‌ رسانا با نام Spreadtrum توانست به خوبی بدرخشد؛ اکنون نیز Unisoc با تولید اولین چیپست 6 نانومتری گوشی موبایل که T7520 نام دارد، توانست بار دیگر به عنوان یکی از شرکت های فعال و محبوب شناخته شود.

چیپست T7520 جزء اولین تراشه دارای فناوری 6 نانومتری است، که با استفاده از لیتوگرافی اشعه فرابنفش (EUVL) ساخته شده است. البته چیپست Unisoc توسط جدیدترین کارخانه TSMC تولید خواهد شد؛ همپنین فرآیند EUV ساخت این محصول در مقایسه با نسل قبلی می تواند چگالی ترانزیستورها را تا 18 درصد افزایش دهد؛ چگالی ترانزیستورها نیز سبب کاهش مصرف انرژی تا 8% خواهد شد.

ویژگی های اولین چپپست 6 نانومتری Unisoc:

چیپست 6 نانومتری T7520 با قابلیت های متعددی همچون پشتیبانی از شبکه 5G می تواند برای تلفن هوشمند های جدید تولیدکنندگان برتر بازار موبایل نیز گزینه ایده آل و اقتصادی محسوب شود؛ همچنین این تراشه به معماری big.LITTLE با چینش 4 هسته Cortex-A76 و 4 هسته Cortex-A55 بهره مند می باشد.

چیپست unisoc t7520 رونمایی شد

یکی از ویژگی های اولین چپپست 6 نانومتری پشتیبانی از شبکه های 2G/3G/4G/5G است، که از هر دو حالت FDD و TDD در شبکه 5G برای افزایش سطح دریافت سیگنال استفاده می‌ کند. همچنین این تراشه جدید Unisoc می ‌تواند فایل ها را با سرعت 3/25 گیگابیت بر ثانیه آپلود کند.

پردازنده تصویر یا ISP چهارهسته ای چیپست Unisoc T7520 می تواند تا رزولوشن 100 مگاپیکسل، و از چند دوربین پشتیبانی کند؛ واحد پردازش هوش مصنوعی از نظر عملکرد در این تراشه نیز تا 50% افزایش قدرت داشته است.

ویژگی چیپست unisoc t7520

چیپست موبایل Unisoc T7520 با کارایی و یکپارچگی مناسب برای جدید ترین گوشی موبایل های بازار بوده و سبب می شود گوشی های مجهز به فناوری 5G با قیمت ارزان تری در دسترس خریداران بگیرند؛ هم اکنون کمپانی سازنده زمان عرضه چیپست جدید خود را اعلام نکرده است ولی احتمالا تا پایان سال 2020 راهی بازار آی تی خواهد شد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار