Connect with us

چگونه هوش مصنوعی در زندگی ما استفاده می شود؟

منتشر شده

در

کاربرد هوش مصنوعی در زندگی

در سال های اخیر واژه هوش مصنوعی یک واژه ترسناک و غیرقابل درک برای مردم بود اما با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی هوش مصنوعی وارد زندگی همه ی ما شد و نگرش مردم نسبت به آن تغییر کرد. در سال 2017 یک مطالعه نشان داد که 70 درصد از شهروندان ایالات متحده می ترسند که هوش مصنوعی زندگی آن ها را تسخیر کند، با تبلیغات گسترده و آگاه سازی مردم در سال 2019 این عدد 20 درصد کاهش یافت و بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده کار کردن با هوشی مصنوعی موافق بودند.

کاربردهای هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در فرهنگ لغت به عنوان گروهی از ربات های هوشمند برای نابود کردن بشر به کار رفته است. در حال حاضر در مقابل هوش مصنوعی، ایمن هستیم زیرا ماشین یا ربات هایی با هوش مصنوعی هنوز وجود ندارند و انتظار نمی رود که به این زودی ها به وجود بیایند و بر علیه ما انسان ها مبارزه کنند. هوش مصنوعی اکنون بخشی از زندگی ما شده است چه از آن آگاه باشیم و یا نباشیم. هر بار خبری را در توییتر باز می کنیم، در گوگل جستجو می کنیم و یا سفری را به صورت آنلاین رزرو می کنیم هوش مصنوعی در پس زمینه آن ها پنهان شده است. در ادامه شما را با 5 کاربرد هوش مصنوعی آشنا خواهیم کرد که به طور روزانه در حال کار کردن با آن ها هستیم.

کاربردهای هوش مصنوعی
کاربردهای هوش مصنوعی

1- کاربرد هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر همگی در پشت صحنه از هوش مصنوعی استفاده می کنند. در پلتفرم توییتر هوش مصنوعی در بخش مبارزه با توییت های توهین آمیز و نژادپرستانه و بهبود تجربه کاربری فعالیت می کند. اکنون با آمدن ایلان ماسک به توییتر در بخش کامنت های اسپم و تیک آبی هوش مصنوعی تقویت شده است. اینستاگرام از چارچوب PyTorch استفاده می کند که یک فناوری یادگیری عمیق است که بر شبکه های عصبی تمرکز دارد. هوش مصنوعی برای هدف قرار دادن تبلیغات ها و حذف نظرات توهین آمیز استفاده می شود همچنین در اینستاگرام اگر بیش از اندازه پست بارگذاری کنید و یا تعداد زیادی از پست ها را لایک کنید از طریق هوش مصنوعی شناسایی شده و شما را ربات اسپم شناخته و ممکن است برای مدت کوتاهی دسترسی شما به Instagram قطع شود.

کاربرد هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی
کاربرد هوش مصنوعی در رسانه های اجتماعی

2- کاربرد هوش مصنوعی در پخش موسیقی و فیلم

حتما شما هم به صورت آنلاین موسیقی گوش کرده و یا ویدئو تماشا کرده اید. یکی دیگر از نمونه استفاده هوش مصنوعی که به صورت چمشگیر به کمک ما آمده خدمات پخش موسیقی و ویدئو است. وقتی از YouTube، Spotify و Netflix استفاده می کنید هوش مصنوعی مطابق سلیقه شما پیشنهاد می دهد که چه چیزی گوش دهید یا تماشا کنید. اگر عاشق تماشای ویدئو سرگرم کننده در یوتیوپ هستید به یاد داشته باشید دفعه بعد که به این پلتفرم مراجعه کردید در صفحه اصلی و لیست های پخش، یوتیوپ به شما ویدئوهایی نزدیک به سلیقه شما پیشنهاد می دهد که قبلاً آن ها را تماشا کرده اید. همچنین در اسپاتیفای توانایی آن را دارد که موسیقی های جدید نسبت به سلیقه شما را پیشنهاد کند.

کاربرد هوش مصنوعی در پخش موسیقی و فیلم
کاربرد هوش مصنوعی در پخش موسیقی و فیلم

3- کاربرد هوش مصنوعی در دستیاران دیجیتال

بسیاری از افراد، دستیار دیجیتالی در خانه دارند یا روی گوشی هوشمند خود نصب کرده اند. دستیار دیجیتال طوری طراحی شده اند که با شخصیت باشند، جوک تعریف کنند و به ما یادآوری هایی را ارائه می دهند. انجام این کارها به این دلیل است که آن ها از نرم افزاری استفاده می کنند که الگوهای گفتار را تشخیص می دهد و ویژگی های پردازش زبان طبیعی را رائه می دهد. هوش مصنوعی این امکان را به دستیاران دیجیتالی می دهد تا آن ها درست مانند یک شخص صحبت کنند.

کاربرد هوش مصنوعی در دستیاران دیجیتال
کاربرد هوش مصنوعی در دستیاران دیجیتال

4- کاربرد هوش مصنوعی در نقشه های آنلاین

کار مهندسان هوش مصنوعی در پشت برنامه های حمل و نقل مانند Google Maps و Waze هرگز به پایان نمی رسد. تصاویر ماهواره ای که هر ثانیه به روز می شوند را می توان به طور مؤثر توسط الگورتیم های ML بررسی کرد. محققان دانشگاه MIT یک روش ناوبری ابداع کرده اند که ویژگی های جدیدی را در نقشه های دیجیتال برچسب گذاری می کند.

کاربرد هوش مصنوعی در نقشه های آنلاین
کاربرد هوش مصنوعی در نقشه های آنلاین

5- نقش هوش مصنوعی در بازی های ویدئویی

در بازی های ویدئویی اغلب با یک رقیب مجازی رقابت می کنیم. این پخش کننده مجازی تجسمی از یک گیمر واقعی است و برای تکرار رفتار بازی در طول زمان با کمک یادگیری ماشینی و برنامه نویسی طراحی شده است و تجربه بازی لذت بخش را برای کاربران فراهم می کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار