Connect with us

کاردانو و ADA پروژه فعال و محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال

منتشر شده

در

کاردانو و ADA پروژه فعال و محبوب در دنیای ارزهای دیجیتال

در این مطلب قصد داریم تا در مورد کاردانو صحبت کنیم. حتی اگر به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشید، به طور حتم نام کاردانو را بارها شنیده اید. کاردانو با علامت اختصاری ADA اولین بار در سال ۲۰۱۵ به‌ عنوان یک شبکه رمزارز و یک پروژه اپن سورس ایجاد شد. هدف از عرضه آن اجرای یک بستر عمومی بلاک ‌چین برای قراردادهای هوشمند بود.

کاردانو در حقیقت سومین نسل بلاک چین و پلتفرم توسعه غیر متمرکز است. به طوری که عده زیادی آن را رقیبی برای اتریوم در نظر می گیرند. در هر صورت در دنیای جذاب ارزهای دیجیتال، کاردانو تبدیل به یک رمزارز و پروژه منسجم و با پشتوانه محسوب می شد. در حال حاضر ADA در جایگاه چهارم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و نرخ معاملات بالایی را هم از آن خود کرده است.

کاردانو ADA چیست

لیست قیمت دستگاه ماینر

کاردانو، نسل سوم ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم های غیر متمرکز

با ورود نسل اول ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین، تمایل افراد برای سرمایه گذاری در دنیای رمزارزها و استخراج آنها جلب شد. به طوری که ماینینگ به یک مفهوم پولساز برای خیلی از افراد بدل شد. بعد از آن اتریوم به عنوان نسل دوم پروژه های با پشتوانه مالی، توانستند سرمایه زیادی را جذب کنند. کمی بعد از بایننس کاردانو هم جای خود را به خوبی در این میان باز کرد. به طوری که اغلب سرمایه گذاران و تریدرها کاردانو را در کیف پول ارز دیجیتال خود به عنوان یکی از ارزهای اصلی نگه می دارند.

یکی از دلایل این اعتماد هم این است که ADA از سیستمی پیروی می کند که اتریوم هم بر روی آن بنا نهاده شده است. چرا که از ابتدا چارلز هاسکینسون که یکی از بنیانگذاران قبلی اتریوم است، اولین برنامه های مربوط به پروژه کاردانو را در سال 2017 را راه اندازی کرد. پس از آن هم این ارز دیجیتال نوآوری های فراوانی داشته است و به همین دلیل جایگاه خوبی برای خود پیدا کرده است.

کاردانو، نسل سوم ارزهای دیجیتال بر روی پلتفرم های غیر متمرکز

خرید، سرمایه گذاری و ذخیره کاردانو

برای تهیه کاردانو می توان هم از طریق راه های مرسوم در صرافی ها، آن را خریداری کرد و هم  می توان آن را استخراج کرد. این رمزارز با نام اختصاری ADA هم در صرافی های ایرانی و هم در صرافی های خارجی جزء ارزهای برتر برای خرید و فروش است. اما استخراج آن به دلیل برنامه هایی که آدا بر روی آن نوشته شده است با استخراج عادی توسط دستگاه ماینر تفاوت دارد. برای استخراج آن می ‌توان با تهیه رمزارز ADA و اختصاص آن به شبکه، در انجام تراکنش ‌ها مشارکت کرد و در واقع پاداش هر تراکنش را به ‌صورت ارزدیجیتال دریافت کرد.

خرید، سرمایه گذاری و ذخیره کاردانو

نکته دیگری که در مورد این ارز دیجیتال باید بیان کرد این است که این ارز هم مانند بیت کوین به تعداد محدودی عرضه می شود. گفته می شود که این ارز در نهایت تا تعداد 45.000.000.000 واحد آدا قابلیت استخراج و عرضه دارند.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار