Connect with us

کارکرد لوازم جانبی PS4 بر روی پلی استیشن 5

منتشر شده

در

کارکرد تجهیزات جانبی پی اس 4 بر روی پی اس5

برای کاربران پلی استیشن 4 با روی کار آمدن PlayStation 5 این سوال مطرح می شود که آیا لوازم و تجهیزات پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 کاربرد خواهد داشت یا خیر؟ کمپانی سونی حالا به این سوال پاسخ داده و مشخص کرده که کدام یک از تجهیزات جانبی ورژن قبلی پلی استیشن بر روی PlayStation 5 کار خواهد کرد. به گفته این شرکت تمامی لوازم جانبی PlayStation 4 بر روی پلی استیشن 5 هم کار خواهد کرد به جز یک مورد دسته ی پلی استیشن 4 که فقط برای اجرای بازی هایی که بر روی این ورژن کار میکنند قابل اجراست.

تجهیزات جانبی مشترک پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

لیست قیمت پلی استیشن

تجهیزات جانبی مشترک Play Station 4 و Play Station 5

همانطور که سونی اعلام کرده تجهیزات جانبی پلی استیشن برای بازی پلی استیشن از جمله فرمان بازی های مسابقه ای، دسته های بازی های مبارزه ای، آرکید و جوی استیک های خلبانی بر روی پلی استیشن 5 هم کاربرد خواهد داشت. این تجهیزات چه برای اجرای بازی های پلی استیشن 4 و چه بازی های پلی استیشن 5 قابل اجرا هستند. همچنین هدست پلاتینیوم، هدست گلد و بقیه هدست هایی که با استفاده از جک 3.5 میلی متری یا یو اس بی برای اتصال استفاده می کنند بر روی PlayStation 5 قابل اجرا هستند. اما نرم افزار مخصوصی که برای تنظیم هدست گلد و هدست پلاتینیوم استفاده می شد بر روی پلی استیشن 5 قابل اجرا نیست. در مورد دسته ها، دسته اصلی پلی استیشن 4 و همچنین تمام دسته های دیگری که تحت استاندارد شرکت سونی تولید شده اند بر روی بازی های پلی استیشن 4 کاربرد خواهند داشت. همچنین دسته های PlayStation Move و دسته نشانه گیری پلی استیشن وی آر نیز روی پلی استیشن 5 کاربرد خواهند داشت. سونی در مورد دسته های دیگری که ساخته این شرکت نمی باشد را مطمئن نمی داند و اعلام کرده بهتر است تا اگر از دسته های متفرقه استفاده می کنید حتما از همان شرکت سازنده در مورد کارکرد تجهیزات قدیم بر روی پلی استیشن 5 مطمئن شوند.

دلیل عدم کارکرد دسته پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 این است که دسته PlayStation 5 از یک سری قابلیت هایی پشتیبانی می کند که متفاوت از قابلیت های پلی استیشن 4 بوده و در نتیجه بازی های پلی استیشن 5 فقط با دسته دوال سنس مختص این کنسول بازی پشتیبانی می کند.

کاربردی بودن دوربین پی اس 4 بر روی پی اس 5

دوربین پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 اجرایی خواهد بود؟

برای اتصال دوربین پلی استیشن 4 به 5 یک تبدیل مورد نیاز خواهد بود که به صورت رایگان به خریداران پلی استیشن وی آر ارائه خواهد شد و به زودی نحوه این عرضه این تبدیل را اعلام خواهد کرد. با این وجود دوربین پلی استیشن و هدست واقعیت مجازی پلی استیشن وی آر بر روی پلی استیشن 5 کار خواهد کرد. در نهایت باید اعلام کرد تمامی تجهیزات و لوازم جانبی پلی استیشن 4 بر روی پلی استیشن 5 کاربرد خواهد داشت جز دسته پلی استیشن 4 برای بازی های پلی استیشن 5. زیرا سونی معتقد است بازی های پلی استیشن 5 فقط با دسته دوال سنس خود این کنسول قابل بازی خواهد بود.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. باران یاوری

    آگوست 9, 2020 در 12:06 ب.ظ

    واقعا خیلی خوب و حرفه ای هست که میشه از همون تجهیزات استفاده کرد و دوباره کاری نکنیم برای تجهیزات پلی استیشن 5

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار