Connect with us

کاهش تولید آیفون 13 حقیقت دارد؟

منتشر شده

در

کاهش تولید آیفون 13 حقیقت دارد

بر اساس خبری که سایت بلومبرگ منتشر کرده است، اپل تولید گوشی آیفون 13 را به دلیل کمبود تراشه، کاهش داده است. کمبود تراشه در بازار جهانی برای گوشی موبایل و دیگر گجت ها، خبر جدیدی نیست ولی این خبر چندان خوشایند به نظر نمی رسد که اپل، بخواهد تولید گوشی موبایل پرچمدار خود را به این دلیل کاهش دهد.

هرچند ممکن است این خبر کمی رونق بازار را بیشتر کند، اما بعید هم نیست که این خبر صحت داشته باشد. کمبود جهانی تراشه برای همه شرکت های معروف مانند AMD وجود داشت. هرچند در یک سال و نیم اخیر همه گیری کرونا روی همه بازارها تاثیرگذار بود اما در حوزه تکنولوژی و به دلایل متعددی، کمبود تراشه برای تولید گجت ها، بیش از همه چیز به چشم میخورد.

کاهش تولید آیفون 13 به دلیل کمبود تراشه

لیست قیمت گوشی آیفون

بازار فروش سری آیفون 13 به چه سمتی خواهد رفت؟

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است علی رغم اینکه اپل به تازگی از سری جدید گوشی آیفون رونمایی کرده است، اما تولید گوشی های آیفون 13 با کاهشی نزدیک به 10 میلیون عدد مواجه خواهد شد. دلیل آن هم به طور قطع کمبود تراشه برای تولید این سری است. چیزی که از اپل و برنامه ریزی های دقیق آن بعید به نظر می رسد! پیش تر اعلام شده بود که اپل تا پایان سال 2021 می خواهد 90 میلیون گوشی در مدل های مختلف سری 13 را تولید و روانه بازار کند.  اما کاهش 10 میلیونی این رقم، به اطلاع شرکت های مرتبط رسیده است و پیش بینی می شود اگر به همان دلیل کمبود تراشه باشد، این رقم چیزی بیش از 10 میلیون هم باشد. هرچند باید در نظر داشت که با نزدیک شدن به تعطیلات سال نو میلادی، احتمالا موج خرید سری جدید آیفون بیشتر خواهد شد.

بازار فروش سری آیفون 13 به چه سمتی خواهد رفت

کمبود قطعات برای تولید تمام محصولات اپل

بر اساس مطالبی که منتشر شده است شاید این کاهش میزان تولید، فقط به دلیل کمبود تراشه نباشد. چرا که قطعات صفحه نمایش برای گوشی های آیفون 13 هم ظاهرا با چالش و کمبود مواجه شده اند. اپل برای تولید این سری از گوشی موبایل خود از نمایشگر اولد استفاده کرده است که شرکت TI آن ها را تامین می کند. به نظر می رسد این شرکت هم در تامین نمایشگر گوشی موبایل برای این برند اخلال ایجاد کرده است. پس مشکل فقط کمبود چیپست نیست. علاوه بر این، این مشکل کبود قطعات ظاهرا برای تمام محصولات اپل وجود دارد مانند آیپد و اپل واچ.

کمبود قطعات برای تولید تمام محصولات اپل

در کنار مواردی که ذکر شد، کاهش تولید می تواند به دلایل دیگری هم رخ بدهد. میزان استقبال عمومی از سری جدید گوشی آیفون می تواند یکی دیگر از این دلایل باشد. چرا که سال گذشته نیز بعد از رونمایی از سری آیفون 12، و پس از مدتی، خبرهای رسمی و غیر رسمی به گوش رسید که اپل تولید آیفون مینی 12 را کاهش داده است. باید دید آیفون 13 با همه ویژگی های خوبی که در خود دارد بتواند در رقابت با سری قبلی خود، و دیگر برندها چه میزان فروشی را خواهد داشت. آیا بار دیگر اپل می تواند به صدر جدول پرفروش های بازار گوشی هوشمند برسد یا خیر؟

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار