Connect with us

کاهش فروش کارت گرافیک های شرکت انویدیا

منتشر شده

در

شرکت انویدیا

شرکت انویدیا میگوید فروش کارت های بازی های ویدیویی در سه ماهه ی فعلی به دلیل همه گیری ویروس کوید ۱۹ کاهش پیدا کرده است. مدیرعامل این شرکت نیز اعلام کرد که جنگ روسیه و اوکراین نیز روی «کندشدن» روند فروش در اروپا تأثیر زیادی گذاشته است.

کاهش فروش کارت های انویدیا

شرکت انویدیا که یک شرکت آمریکایی و پیشگام در تولید کارت های ویدیویی و گرافیکی در سراسر دنیا است، اعلام کرد که بر اساس آمار فروش، فروش تراشه های بازی های ویدیویی در سه ماهه ی پیش رو کاهش پیدا خواهد کرد. برخی تحلیل گران علت این قضیه را مشکلات جدید زنجیره ی تأمین و تولید ناشی از کوید ۱۹ در چین میدانند.

جنسن هوانگ رئیس اجرایی رویترز اعلام کرد که درآمد کسب و کار بازی های ویدیویی در مقایسه با سه ماه قبل کاهش شدیدی داشته است. هوانگ گفت: «به طور کلی فروش بازی و کنسول های ویدیویی و همچنین کارت های گرافیکی و کارت های بازی در بازار کاهش چشمگیری داشته است.» در همین راستا انویدیا تصمیم گرفته است که تولیدات خود در بازار چین را بسیار کاهش بدهد. وی همچنین اعلام کرد که علت دوم این مسئله این است که انویدیا روسیه را مقصر کاهش فروش در اروپا میداند.

کارت گرافیک جی فورس انویدیا

کارت گرافیک جی فورس انویدیا

مقایسه روند فروش سه ماهه اول و دوم انویدیا

با اینکه فروش کارت گرافیک سه ماهه اول شرکت انویدیا طبق برآوردهای تحلیلگران از آنچه فکرش را میکردند، بهتر بوده است، اما در حال حاضر سهام شرکت انویدیا ۶.۷ درصد در بازار جهانی افت پیدا کرده است. این سهام تا کنون ۴۰ درصد کاهش یافته است و به نظر میرسد به دلیل نگرانی های ناشی از افزایش نرخ بهره در ایالات متحده، این روند ادامه پیدا کند و سهام این شرکت بیشتر افت کند.

رفته رفته با افزایش نگرانی های مربوط به تورم در اقتصاد ایالات متحده، نرخ فروش کالاهایی مثل لپ تاپ و کنسول های بازی ویدیویی کمتر شده است. پیش بینی درآمد سه ماهه دوم شرکت انویدیا ۸.۱۰ میلیارد دلار (به علاوه یا منهای دو درصد) است. اما تحلیلگران در سه ماهه اول توقع داشتند که درآمد این شرکت در سه ماهه دوم ۸.۴۵ میلیارد دلار باشد. پیش بینی تازه شامل کاهش حدود ۵۰۰ میلیون دلار به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و محدودیت های بیشتر کشور چین برای کوید ۱۹ است.

شرکت Nvidia

شرکت Nvidia

اظهارات مسئولین در مورد کاهش فروش

کولت کِرِس مدیر ارشد مالی شرکت انویدیا هم گفت که از این ۵۰۰ میلیون دلار، حدود ۴۰۰ میلیون دلار به خاطر ضرر بسته شدن شرکت های تولیدی و بازار فروش در چین به خاطر کوید ۱۹ است و ۱۰۰ میلیون دلار دیگرش هم به خاطر جنگ روسیه و اوکراین است.  کرس همچنین اعلام کرد که مشکل مربوط به چین فقط شامل بخش تولید نمیشود و مصرف کنندگان هم در خرید محصولات به مشکل خورده اند.

دن مورگان، مدیر ارشد نمونه کارها گفته است که خیلی عجیب است که شرکتی که موانع بخش عرضه را تاکنون به این راحتی پشت سر گذاشته است و هیچ مشکلی تا الان سر راهش سبز نشده است، اینطور در وضعیت نگران کننده قرار گرفته است.

کرات گرافیک های انویدیا

کرات گرافیک های انویدیا

اظهارات تحلیلگران از وضعیت فروش انویدیا

کینگِی چان نیز که تحلیلگر گروه Summit Insights است، گفته است که تقریباً تمام شرکت های فناوری که به مشکل مالی خورده اند، جنگ روسیه و اوکراین و محدودیت های جدید کرونایی چین را مقصر میدانند. همچنین در ادامه گفت که اگر این روند ادامه پیدا کند به زودی انویدیا با رکود بیشتری مواجه خواهد شد.

اما یکی از تحلیلگران خوشبین تر بود؛ لوگان پورک، تحلیلگر شرکت سرمایه گذاری آمریکایی ادوارد جونز با اشاره به سقوط ارزش سهام انویدیا به دلیل مشکلات فعلی گفت: «مشکل از عرضه و تقاضا نیست و مشکل از رویدادهای ژئوپلیتیکی است که این مسئله خارج از کنترل شرکت های تولیدکننده است.» وی همچنین اعلام کرد که انویدیا در بخش تولید و عرضه اصلاً کم کاری نکرده است.

لوگوی انویدیا

لوگوی انویدیا

به گفته ی کارشناسان، اگر انویدیا در این تورم بالا با همین قیمت های کم ادامه بدهد و کارت های گرافیکی انویدیا را همینطوری به فروش برساند، در بخش تولید مجدد به مشکل برمیخورد و به احتمال زیاد در بخش بازی های ویدیویی فشار مالی به آن وارد میشود.

اما چیزی که مشهود است، این است که فروش بازی های کنسولی و رایانه ای افتی نکرده است و همین روند صعودی ای که داشته، باعث میشود که همچنان تقاضا برای کارت های گرافیکی بازی بالا باشد و شاید انویدیا آنقدرها هم در ماه های جاری ضرر ندهد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار