لپ تاپ

کروم بوک چیست؟

شاید اسم کروم بوک زیاد به گوش شما خورده باشد و فکر کنید که این دستگاه همان لپ تاپ است. اما باید گفت این دو دیوایس با هم تفاوت هایی دارند. به همین منظور اگر به دنبال یک سیستم کامپیوتر جدید هستید کروم بوک را می ‌توانید به عنوان یکی از گزینه‌ ها برای خرید در نظر بگیرید. کروم بوک ها از بیرون شبیه لپ تاپ هستند اما وقتی وارد سیستم شوید چیزی متفاوت را تجربه خواهید کرد. کروم بوک ها لپ تاپ ‌هایی هستند که سیستم عامل کروم را به جای ویندوز یا مک او اس معمول اجرا می‌کنند. سیستم عامل کروم مثل یک افزونه از مرورگر گوگل کروم است. در حقیقت می توان گفت کروم بوک لپ تاپی است که مرورگر گوگل کروم را اجرا می‌ کند.

کروم بوک یا لپ تاپ کدام کاربردی تر است

لیست قمیت لپ تاپ

ویژگی های کلی کروم بوک ها چیست؟

کروم بوک سیستم عامل کروم را اجرا می‌‌کند، برای همین امکان نصب برنامه های ویندوز یا مک روی آن وجود ندارد. با این وجود، می‌ توان افزونه ‌‌های کروم یا برنامه ‌های اندروید را روی کروم بوک نصب کرد تا بتوان عملکرد آن را گسترش داد. بسیاری از کروم بوک ها قابلیت پشتیبانی از برنامه ‌های لینوکس را دارند و در واقع  مانند یک لپ تاپ با سیستم عامل قدیمی عمل می‌ کنند. کروم بوک نسبت به لپ تاپ های سنتی قیمت پایین تری دارد و بیشتر به فضای ذخیره سازی ابری تکیه می‌کنند. سرعت بالای بارگذاری سیستم عامل آنها به قطعات عالی برای کارآمد بودن نیاز ندارد و مثل سیستم عامل ویندوز نیست. این دو ویژگی باعث می شود قیمت این دستگاه پایین ولی عملکرد آن بالا باشد. این روزها کروم بوک ها در ابعاد و اندازه های متنوع تری نسبت به قبل تولید می شوند. کروم بوک سامسونگ از محبوب ترین کروم بوک ها در بازار است.

ویژگی های کلی کروم بوک ها چیست

تفاوت های لپ تاپ با Chromebook

کروم بوک ها فضای ذخیره سازی زیادی در پردازنده خود ندارند و یکی از عمده دلایل ارزان تر بودنشان نسبت به لپ تاپ همین است. در اکثر مدل‌ها 32 گیگابایت فضای ذخیره ‌سازی وجود دارد، اما برخی از آنها حافظه 64 گیگابایتی و حتی 512 گیگابایت هم دارند. به جای پرداخت هزینه بیشتر برای افزایش حافظه داخلی، می‌ توان به راحتی حافظه کروم بوک خود را با یک کارت اس دی یا یک هارد اکسترنال جداگانه افزایش داد.

یکی از ویژگی‌های امنیتی برتر کروم ‌بوک‌ ها به نسبت دیگر دستگاه ‌ها ویژگی به نام جعبه شنی یا sandboxing است. در حالی که کاربر همه منابع اشتراک ‌گذاری عملکردهای خود را در یک لپ تاپ معمولی در اختیار دارد در یک کروم بوک هر برنامه و هر تب در مرورگر، منابع خاص خود را دارند. بنابراین اگر بدافزار یا تهدید دیگری بخواهد امنیت کروم بوک را به خطر بیندازد، نمی ‌تواند در سایر قسمت ‌های رایانه نفوذ و گسترش پیدا کند. وقتی آن برنامه بسته شود داده حذف شده و تهدید از بین می ‌رود.

تفاوت های لپ تاپ با Chromebook

در آخر به این نکته توجه داشته باشید که کروم بوک ها اغلب برای کارهای سبک و معمولی که با یک رایانه دارید مناسب است. اگر گیمر هستید یا فعالیت های سنگینی را با لپ تاپ خود انجام می دهید این دستگاه برای شما مناسب نخواهد بود. مدل های جدید کروم بوک مثل گلکسی کروم بوک 2 سامسونگ، اغلب لمسی هم هستند و یکی از کاربردهای مهم آنها می تواند برای دانش آموزان و به جای تبلت های دانش آموزی باشد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. واقعا کسی هست این لپ تاپ رو بخره؟ کروم بوک که فقط مرورگر کروم رو اجرا میکنه برای افراد خاص نیاز میشه و بدرد عموم نمیخوره، بیشتر کسایی میخرن ککه ازش کار متفاوت میخوان و البته کاربری قابلیت پشتیبانی از برنامه ‌های لینوکس عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا