موبایل

کنفرانس اپل WWDC 2022 برگزار شد

کنفرانس توسعه دهندگان اپل «WWDC» هر ساله در شهر کالیفرنیای آمریکا برگزار می شود. این کنفرانس ابتدا تنها به معرفی نرم افزارها می پرداخت اما با گذشت چند سال اپل در کنار معرفی نرم افزارها و بروزرسانی های آن به معرفی سخت افزار یا محصولات سخت افزاری جدید نیز می پردازد. این کنفرانس معمولاً در ماه آخر بهار هر سال توسط اپل برگزار می شود.

کنفرانس WWDC2022

کنفرانس توسعه دهندگان اپل تا سال 2019 به صورت حضوری برگزار می شد که تعداد شرکت کنندگانش بیش از 4000 هزار نفر می شد اما با شیوع ویروس کرونا این کنفرانس از سال 2020 به صورت مجازی برگزار شد. کنفراس WWDC2022 نیز مانند دوسال گذشته به صورت مجازی در حال برگزاریست.

شب گذشته اپل با رونمایی از نرم افزارهای جدیدش به بروزرسانی نرم افزارهای مک، آیفون و آیپدهای خود پرداخته است و در کنار بروزرسانی ها محصولات جدید سخت افزاری را نیز معرفی کرده است.

انتشار iOS 16

طبق رسم همیشه آقای کریگ فدریگی معاون مهندسی نرم افزار شرکت اپل به عنوان اولین شخص به معرفی iOS 16 پرداخت. از جمله تغییراتی که در بروزرسانی های جدید اپل انجام شده اضافه شدن قابلیت هایی مثل ویرایش پیام و یا به تعویق انداختن ارسال پیام وعلامت گذاری پیام های خوانده نشده در قسمت iMessage می باشد. بروز رسانی iOS به نسخه 16 دیگر تغییراتی را با خود به همراه داشت. اعلان ها در پایین صفحه با وضوح بیشتری به نمایش در می آیند همچنین با این بروزرسانی اعلان هایی مانند پخش موسیقی، شمارش معکوس و نقشه تاکسی های آنلاین را به صورت بزرگتر به نمایش در آورده است. کاربران می توانند صفحه قفل خود را شخصی سازی کنند و ویجت هایی را روی صفحه قفل اضافه کنند تا اطلاعاتی مانند تقویم را دریافت کنند. اعلان ها نیز روی صفحه قفل به پایین صفحه منتقل شده است تا عکس پس زمینه را پنهان نکند.

Apple WWDC iOS 16
Apple WWDC iOS 16

Safety Check ویژگی جدیدی از اپل است که به تازگی معرفی شده و به نقل از اپل این ویژگی با مشارکت زنان طراحی شده است. با استفاده از این ویژگی می توان اجازه دسترسی به همه برنامه ها و سرویس های مشترک را لغو کرد.

دیگر ویژگی های iOS 16

  • اضافه شدن ویژگی جدید به Live Text که باعث کپی شدن متن از روی تصاویر می شود.
  • کتابخانه مشتری جدید iCloud برای سهولت در اشتراک گذاری عکس ها با دوستان.
  • هوشمند سازی کنترل خانه از راه دور.
  • CarPlay برای رانندگان به روزرسانی شده تا سیستم تهویه هوا، رادیو، نقشه، سرعت و دیگر موارد را بهتر کنترل کنند.
  • ابزارات اشتراگ گذاری با ویژگی تنظیمات کنترل والدین.

برنامه Apple Pay Later

اکنون خرید کنید، بعداً پرداخت کنید. این شعاریست که اپل برای Apple Pay Later گذاشته است. اپل با اضافه کردن ویژگی جدید به Apple Pay به کاربران این اجازه را می دهد تا خرید های خود را انجام دهند و هزینه آن را در چهار قسط طی شش هفته و بدون دریافت بهره پرداخت کنند. با انتشار این نرم افزار سهام Affirm که شرکت رقیب آن است بیش از 4 درصد کاهش داشته است.

Apple WWDC Paylater
Apple WWDC Paylater

اپلیکیشن Health

اپل نرم افزار جدیدی را با نام Health معرفی کرد که جزء نرم افزارهای سلامت می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توانید داروها و مکمل های خود را مدیریت و آن ها را فهرست بندی و همچنین اطلاعات مربوط آن را دریافت کنید.

Apple WWDC Health
Apple WWDC Health

نسل جدید تراشه ی اپل M2

اپل از تراشه ی جدید خود M2 رو نمایی کرد که جایگزین تراشه M1 در مک و آیپد خواهد بود. این تراشه 18 درصد قدرت محاسباتی بیشتر نسبت به نسل قبلی خود دارد. این پردازنده به همراه خود 20 میلیارد ترانزیستور دارد که 25 درصد بیشتر از M1 می باشد همچنین این پردازنده شامل پرازنده 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای می باشد.

Apple WWDC M2
Apple WWDC M2

مک بوک ایر با تراشه M2

صفحه نمایش این سری از مک بوک اپل 13.6 و وزن آن 2.7 کیلو گرم است. نسل قبلی مک بوک ایر داری تراشه M1 بوده اما این مک بوک 2022 دارای تراشه M2 می باشد که چهل درصد سریع تر از نسل قبل خود است. همچنین اپل گفته است هنگام بازی و تماشای ویدئو باتری مک بوک ایر حداکثر 18 ساعت عمر دارد. مک بوک ایر در چهار رنگ نقره ای، نور ستاره ای، نیمه شب و خاکستری فضایی ارائه خواهد شد.

اپل تاریخ دقیقی برای عرضه این محصول اعلام نکرده است و فقط اعلام کرد که تا ماه آینده به بازار خواهد آمد.

Apple WWDC Macbook Air M2
Apple WWDC Macbook Air M2

مک بوک پرو 13 اینچی با تراشه M2

ظاهر مک بوک پرو 13 اینچی با نسبت به مدل سری قبل خود تغییر زیادی نکرده است اما تراشه این مدل M2 می باشد که 6 برابر سریع تر از مدل اینتل است.  پرازنده مرکزی 8 هسته و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای از ویژگی های مهم مک بوک پرو 13 اینچی می باشد. عمر نگه داری باتری این مدل حداکثر 20 ساعت می باشد. مک بوک پرو 13 اینچی دارای دوربین Face Time HD، میکروفون با کیفیت استودیو و صفحه نمایش درخشان رتینا می باشد.

Apple WWDC Macbook Pro M2
Apple WWDC Macbook Pro M2

معرفی macOS Ventura

در کنفرانس WWDC 2022 اپل macOS Ventura را با ویژگی های جدید معرفی کرد. با استفاده از Continuity Camera به کاربران macOS این اجازه را می دهند تا با آیفون خود به صورت وب کم استفاده کنند. با ویژگی مدیریت صفحه به کاربران این اجازه را می دهد تا برنامه های خود را گروه بندی کند و آن ها را جا به جا کنند. اپل بهبودی هایی را در بخش میل داده است که کاربران می توانند چند لحظه پس از ارسال ایمیل ارسالی را لغو کنند و همچنین ارسال ایمیل را زمان بندی کنند. همچنین  می توان با استفاده از Face ID و Touch ID رمز عبور ایجاد کنید.

Apple WWDC Macosventura
Apple WWDC Macosventura

انتشار iPadOS 16

بیشتر ویژگی های iPadOS 16 مانند iOS 16 و macOS می باشد. یکی از ویژگی های این بروز

Apple WWDC iPad OS 16
Apple WWDC iPad OS 16

رسانی FreeFroom می باشد که یک وایت برد مجازی است و کاربران می توانند همزمان بر روی یک سند یا پروژه کار کنند. این ویژگی شباهت زیادی به Google Docs دارد.

 

با راه اندازی ویژگی Stage Manager کاربران می توانند تعداد بیشتری از برنامه ها را به صورت همزمان مشاهده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا