Connect with us

کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet چیست؟

منتشر شده

در

کیف پول سخت افزاری چیست

حتما نام کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet بارها به گوش شما خورده است. با توجه به بحث های فراوانی که در حوزه ارز دیجیتال این روزها جریان دارد، بهتر است با این نوع از ابزار دیجیتال هم آشنا شویم. در توضیح اولیه باید گفت کیف پول سخت افزاری در واقع امن ترین شیوه برای نگهداری ارز دیجیتال است. این ابزار نوعی کیف پول است که می توان ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم را به شیوه ای امن در آن ذخیره و نگهداری کرد. کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet مزیت های زیادی نسبت به کیف های نرم افزار استاندارد که از پیش وجود داشتند، دارد. این کیف پول دیجیتال به صورت آفلاین کار می کند و امکان دسترسی و هک آن توسط غریبه ها بسیار پایین است و این موضوع امنیت این ابزار را بسیار بالا می برد.

تعریف کیف پول سخت افزاری

لیست قیمت کیف پول سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری چطور کار می کند؟

در کیف پول سخت افزاری کلید های خصوصی قرار دارند که اغلب در یک منطقه حفاظت شده از یک میکرو کنترلر ذخیره می شوند، بنابراین نمی توانند به راحتی از دستگاه جدا شوند. کیف پول سخت افزاری بیت کوین یا ارز دیجیتال یک دستگاه الکترونیک و ضد جعل است که برای ذخیره ارز دیجیتال در حالت آفلاین، طراحی شده است. برای خرج کردن بیت کوین یا ارز دیجیتال به کلید خصوصی و امضای دیجیتال نیاز است که این موارد از طریق این کیف پول سخت افزاری تولید می شود.

در برخی از این کیف پول های سخت افزاری، کارت های شبکه ای امنیتی قرار دارند و برخی از آنها مجهز به یک صفحه نمایش دیجیتال کوچک هستند که امکان برقراری ارتباط کاربری برای تایید معاملات را دارند. تا زمانی که کلیدهای شما آفلاین است امکان هک شدن به هیچ نحوی وجود ندارد. در حقیقت امکان سرقت و یا از دست دادن ارزهای دیجیتال در این کیف پول سخت افزاری نزدیک به صفر است. ضمن اینکه در صورت آسیب به این ابزار، اطلاعات داخل آن مانند دیگر تجهیزات ماینینگ قابل بازیابی است که عبارت بازیابی آن نیز مستقیما در کنترل کاربر قرار دارد.

کیف پول سخت افزاری چطور کار می کند

ویژگی های کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet

از لحاظ User Friendly بودن و راحتی استفاده از کیف پول سخت افزاری برای کاربر باید گفت این ابزار طریقه استفاده آسانی را فراهم می آورد. اغلب از چند دکمه محدود بیشتر تشکیل نشده اند و در برخی مدل ها تمام فعالیت هایی که انجام می دهید از طریق نمایشگری که به کار رفته است قابل مشاهده می باشد. ضمن اینکه اغلب مدل ها دارای اپلیکیشنی هستند که از طریق آنها کاربر به راحتی می تواند تراکنش های خود را مدیریت کند.

ویژگی های کیف پول سخت افزاری یا Hardware Wallet

از لحاظ امنیت کیف پول سخت افزاری از امن ترین ابزارهای دنیای فناوری هستند. چیپست های به کار رفته در این دستگاه ها از نوع چیپستی است که در مدارک بین المللی شناسایی مثل پاسپورت و Credit Card ها استفاده شده است. با گم کردن یا آسیب دیدن کیف پول سخت افزاری اطلاعات شما به راحتی قابل بازیابی می باشد. فقط کافی است که با استفاده از حساب کاربری خود، قابلیت بکاپ گیری را فعال کنید.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. حبیب عامری

    ژانویه 24, 2021 در 11:42 ق.ظ

    من اصلا نمیدونستم کیف پول دیجیتالی چی هست و چطوری کار میکنه و اصلا بیت کوین چی هستش و ارزدیجیتال به چه دردی میخوره، آیا تو خرید و فروش اینترنتی هست و مثلا میگن دوتا کوین برای دانلود فلان اپلیکیشن یا چیزای با ارزش تری وجود داره برای خرید و فروش ارز دیجیتال

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار