مقالات آی تی

گسترش سرویس اینترنت ماهواره ای T-Mobile با SpaceX

علیرغم پوشش بخش بزرگی از ایالات متحده هنوز بسیاری از مناطقی وجود دارند که خدمات تلفن همراه ندارند، اکنون T-Mobile و SpaceX اعلام کرده اند قصد دارند شراکتی را در حوزه اتصال تلفن همراه با یکدیگر داشته باشند. ایلان ماسک مالک اسپیس ایکس و مایک سیورت مدیر عامل تی موبایل در بیانیه ای اعلام کرده اند شرکت های آن ها در تلاش هستند تا برای تمام نقاط دنیا از ماهواره نسل دوم Starlink و پهنای باند T-Mobile را فعال کنند.

راه اندازی اینترنت ماهوار ای T-Mobile و SpaceX

T-Mobile و SpaceX اعلام کرده اند که ماهوارهای استارلینک سال آینده پرتاب می شوند می توانند مستقیماً از طریق باندهای سلولی موجود به تلفن های هوشمند متصل شوند. این دو شرکت امیدوارند که رومینگ جهانی را در هر کجا که پوشش ماهواره ای وجود دارد فعال کنند و این سرویس به صورت رایگان به برنامه های موجود T-Mobile اضافه شود و در آینده تمام گوشی های هوشمند از این قابلیت استفاده کنند.

مایک سیورت مدیر عامل و رئیس T-Mobile این خبر را در SpaceX Starbase ارائه کرده و گفت در حال حاضر بسیاری از مناطق هستند که تحت پوشش شبکه های سلولی قرار نگرفته اند و هرگز نخواهد گرفت و به منظور پوشش دادن به این مناطق اسپیس ایکس ماهواره هایی را پرتاب خواهد کرد که امکان اتصال را فراهم می کند. ماهواره ها سال 2023 پرتاب خواهند شد و این فناوری با تلفن های موجود کار خواهد کرد.

راه اندازی اینترنت ماهوار ای T-Mobile و SpaceX
راه اندازی اینترنت ماهوار ای T-Mobile و SpaceX

ایلان ماسک مهندس ارشد اسپیس ایکس گفته است این سرویسی است که به طور جدی می تواند جان انسان ها را نجات دهد و به مردم امکان دسترسی به خدمات را در جایی که خدماتی وجود ندارد می دهد. ایلان ماسک در ادامه گفت برای کارکرد این سرویس اسپیس ایکس ماهواره های Starlink Gen2 را با آنتن های ویژه به فضا می فرستد و گیرنده های بزرگی در مناطق روستایی خواهد داشت. این سرویس جایگزنی برای خدمات فعلی تلفن همراه نیست و بیشتر برای مواقع اضطراری است. ماسک امیدوار است هنگام وقوع بلایای طبیعی در صورت صدمه دیدن برج های مخابراتی این سرویس بدون مشکل کار کند. همانطور که گفته شد این سرویس تا پایان سال 2023 به صورت بتا عرضه خواهد شد.

پوشش ماهواره ای Starlink چگونه کار خواهد کرد؟

همکاری بین دو شرکت T-Mobile و SpaceX یک گام به جلو می رود تا اطمینان حاصل شود که این پوشش می تواند با استفاده از همان تجهیزاتی که کاربران در حال حاضر دارند ارائه شود بنابراین نیازی به خرید سخت افزار اختصاصی نمی باشد حتی با تلفن همراهی که برای خواندن این مقاله استفاده می کنید ممکن است بتوانید تا آخر سال 2023 به این سرویس دسترسی داشته باشید.

پوشش ماهواره ای Starlink
پوشش ماهواره ای Starlink

ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد که کاربران می توانند انتظار سرعت 2 تا 4 میلیون بیت داده را داشته باشند که می تواند برای پیامک و تماس های صوتی کاربرد داشته باشد اما پهنای باند بالایی ندارد و برای انجا این کار T-Mobile و SpaceX یک شبکه جدید با استفاده از ماهواره های Starlink و تقویت کننده باند میانی را اضافه خواهند کرد. در ابتدا این شبکه به کاربران امکان دسترسی به سرویس های متنی از طریق MMS، SMS و پیام رسان های خاص را می دهد و در نهایت این سرویس شامل صدا و اینترنت نیز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا