گوناگون

گوگل پروژه مخابراتی Aalyria را گسترش میدهد

گوگل از پروژه جدیدش به نام Aalyria رونمایی کرده است که به دنبال ارتقای اساسی فضای مخابراتی می باشد. به گفته این شرکت آمریکایی Aalyria تلاشی برای بهبود ارتباطات ماهواره ای در سراسر جهان است. هیئت مشاوران Aalyria شامل چندین کارمند و مدیران ارشد سابق گوگل و همچنین وینت سرف مشاور ارشد اینترنتی گوگل است که به عنوان یکی از پدران اینترنت شناخته می شود.

پروژه Aalyria گوگل

داخل شرکت گوگل تیمی از متخصصان در پشت صحنه بر روی نرم افزاری برای شبکه های ارتباطی پرسرعت که از زمین به فضا گسترش می یابد کار می کنند. این پروژه که در گوگل با اسم Minkowski شناخته می شود روز دوشنبه به عنوان یک Spinout جدید با نام Aalyria در معرض دید عموم قرار گرفت. تاکنون گوگل از ارائه جزئیات بیشتر درباره این پروژه جدید خودداری کرده است. گوگل در یک خبرنامه گفته مأموریت اصلی Aalyria مدیریت فوق العاده سریع و ایمنی بسیار بالا می باشد که شبکه های ارتباطی پیچیده ای که زمین، دریا، هوا، فضای نزدیک و عمیق را در بر می گیرد. گوگل می گوید Aalyria از فناوری ارتباط لیزری در مقیاس و سرعت بسیار بیشتر از هر چیزی که تا به امروز وجود دارد برخوردار است همچنین پلت فرم نرم افزاری Aalyria در چندین پروژه شبکه های هوا فضا برای گوگل استفاده شده است.

گسترش پروژه Aalyria گوگل
گسترش پروژه Aalyria گوگل

فناوری لیزر نور Aalyria که آن را Tightbeam می نامند، پلتفرمی نرم افزاری در شبکه های زمینی، هوایی و ماهواره ای است که برای بهینه سازی اتصال و آنتن در مکان هایی مانند زمین، دریا و هوا که زیرساخت پشتیبانی در آن وجود ندارد می باشد. این فناوری از طریق لیزر برای انتقال داده ها در آب و هوا و جو استفاده می کند که سرعتی 100 تا 1000 برابر بالاتر دارد.

گوگل سهام اقلیت در Aalyria را حفظ خواهد کرد اما از میان این که چه قدر مالکیت دارد و چه مقدار از بودجه خارجی شرکت جذب کرده است خودداری کرد. گوگل اعلام کرد که در اوایل سال 2022 تقریباٌ یک دهم از دارایی های معنوی، پتنت ها و دارایی های فیزیکی از جمله فضای اداری را به Aalyria منتقل کرده است.

شرکت گوگل
شرکت گوگل

پروژه های ناتمام آلفابت

Spinout در حالی صورت می گیرد که آلفابت، شرکت مادر گوگل کاهش هزینه های تبلیغاتی را پیش بینی می کند و به دنبال پیشرفت یا پایان دادن به پروژه های آزمایشی است و این به معنای جستجوی بودجه خارجی برای برخی از پروژه هایی است که سال ها در حالت آزمایش بوده اند. شرکت هایی مانند شرکت علوم زیستی Verily و خودروهای خودران Waymo از سرمایه گذاران خارجی پول جمع آوری کرده اند در حالی که آلفابت طرح هایی مانند Makani را که بادبادک های تولید برق می سازد و شرکت بالون های پرتوهای اینترنتی Loon را تعطیل کرده است. خود آلفابت قراردادهای دولتی پرسودتری را دنبال کرده است و در اوایل سال 2022 Google Public Sector را معرفی کرد که یک شرکت جدید است و عمدتاً مشارکت دولت ایالات متحده از طریق Google Cloud را هدف قرار داده است.

پروژه های ناتمام آلفابت
پروژه های ناتمام آلفابت

گوگل گفته که زیرساخت های باز بسیار مقیاس پذیر و قابل اعتماد Cloud خود را ارائه می کند تا سازمان های دولتی بتوانند روش های خود را مدرن سازی کنند. این نسخه زیرساخت ها مانند محاسبات و ذخیره سازی را برای کمک به طراحی و راه اندازی برنامه های کاربردی جدید مشخص کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا