لپ تاپ

دو لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک و گلکسی بوک اودیسه معرفی شدند

در رویداد آنلاینی که سامسونگ برگزار کرد چند مدل لپ تاپ جدید معرفی شد که در بین آنها لپ تاپ سامسونگ گلکسی بوک و گلکسی بوک اودیسه نیز قرار دارند. دو مدل دیگری که معرفی شدند از خانواده گلکسی بوک پرو سامسونگ بودند. چندی پیش سامسونگ وعده داده بود که به زودی از قدرتمند ترین دستگاه گلکسی رونمایی خواهد کرد. هر چند هر کدام از این محصولات می توانند در جایگاه خودشان یک گلکسی قدرتمند باشند. سامسونگ همانطور که این تنوع را در تولید گوشی های هوشمند خود نیز به کار گرفته است، در حیطه تولید لپ تاپ و تبلت هم مدل های متنوع و متعددی را به بازار روانه کرده است.

دو مدل لپ تاپ جدید سامسونگ رونمایی شدند

لیست قیمت لپ تاپ سامسونگ

ویژگی های لپ تاپ گلکسی بوک اودیسه

لپ‌ تاپ  گلکسی بوک اودیسه سامسونگ از نمایشگر 15.6 اینچی LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ استفاده می کند. وزن این لپ تاپ سامسونگ به نسبت دو مدل لپ تاپ پرو بالاتر بوده و 1.85 کیلوگرم وزن دارد. ضخامت این لپ تاپ نیز به 17.7 میلی‌ متر می‌رسد و همچنین از باتری ۸۳ وات ساعت نیز پشتیبانی می کند. همچنین شارژر ۱۳۵ واتی آن برای شارژ کردن این لپ تاپ مدت زیادی زمان نمی برد. پردازنده گرافیکی این مدل در دو مدل عرضه می شود که کاربران می توانند از بین آنها انتخاب کنند. پردازنده GeForce RTX 3050 Ti Max-Q و پردازنده ۳۰۵۰ Max-Q برای این مدل قابل عرضه هستند.

ویژگی های لپ تاپ گلکسی بوک اودیسه

همچنین پردازنده اصلی این مدل از نوع اینتل Core i5 و یا Core i7 می باشند. همچنین در مورد حافظه رم کاربران می توانند از بین ظرفیت ‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت دست به انتخاب بزنند. گفتنی است ظرفیت حافظه NVMe SSD این لپ تاپ به حداکثر ۱ ترابایت قابل افزایش است. البته گلکسی بوک اودیسه از دو اسلات برای حافظه SSD بهره می ‌برد که ویژگی مفیدی محسوب می ‌شود. دو پورت USB-C، سه پورت USB-A، پورت HDMI، جک هدفون و درگاه microSD هم بر روی بدنه این دستگاه قرار دارد. ضمن اینکه این دیوایس از نسل ششم وای ‌فای هم پشتیبانی می‌ کند. قیمت پایه این لپ تاپ سامسونگ از 1399 دلار آغاز می شود.

ویژگی های لپ تاپ گلکسی بوک سامسونگ

لپ تاپ Galaxy Book در واقع نسبت به دیگر مدل های معرفی شده در این رویداد ساختار ضعیف تری دارد. اما باز هم با این حال ویژگی های قابل توجه زیادی را شامل می شود. این لپ تاپ برای افرادی مناسب است که به پردازنده گرافیکی بالایی احتیاج ندارند و نمایشگر معمولی یک لپ تاپ هم می تواند نیاز آنها را برطرف کند. لپ تاپ گلکسی بوک جدید سامسونگ یک نمایشگر 15.6 اینچی دارد که از رزولوشن 1080P پشتیبانی می کند و از نوع LCD می باشد. این لپ تاپ با پردازنده نسل یازدهم اینتل Core i3، i5 و i7 عرضه می شود. مدل ‌های مجهز به پردازنده اینتل i5 و i7 از گرافیک اینتل Iris Xe بهره می ‌برند.

ویژگی های لپ تاپ گلکسی بوک سامسونگ

در ضمن یکی از مدل ‌های این لپ‌ تاپ مجهز به پردازنده‌ گرافیکی GeForce MX450 است. حداقل ظرفیت رم گلکسی بوک ۴ گیگابایت است که می‌ توانید ظرفیت ‌های ۸ و ۱۶ گیگابایت را هم انتخاب کنید. حداکثر ظرفیت حافظه SSD این لپ‌تاپ ۵۱۲ گیگابایت است ولی فضای دیگری هم برای SSD درون گلکسی بوک در نظر گرفته شده است. گلکسی بوک 15.4 میلی متر ضخامت دارد و حدود 1.55 کیلوگرم هم وزن دارد. انرژی آن هم از باتری 54 واتی با شارژ 65 وات تامین می شود. این مدل با قیمت اقتصادی از پایه 549 دلار عرضه می شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باتوجه به خصوصیاتش قیمت خیلی خوبی داره، البته نسبت به همرده های خود تو برند لنوو و ایسوز، خریدش ریسک داره چون نمیدونی میتونه راضیت کنه یا نه، اما نسبت به ویژگی هاش قیمت خیلی خوبی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا