Connect with us

گلکسی A72 میان رده ای با ویژگی های یک پرچمدار

منتشر شده

در

گلکسی A72 میان رده ای با ویژگی های یک پرچمدار

گوشی موبایل جدید سامسونگ گلکسی A72 اخیرا و به همراه گلکسی A52 معرفی شده است. اما نکته ای که Galaxy A72 4G را از گوشی های دیگر میان رده سامسونگ متمایز می کند این است که این گوشی قابلیت هایی دارد که در حد یک گوشی پرچمدار است. سری A و سری M سامسونگ در سال های اخیر مدل های جذابی را به بازار گوشی های هوشمند روانه کرده اند. هرچند فروش پرچمداران سامسونگ هم برای خود جایگاه خوبی داشته است ولی آمار فروش بالای کمپانی سامسونگ تا حدودی مدیون این گوشی های میان رده و اغلب اقتصادی می باشند. هر چند با عرضه A52 که از اینترنت 5 جی پشتیبانی می کند انتقاداتی به آ 72 وارد شد اما نمی توان به هیچ عنوان از ویژگی های خوب این گوشی موبایل سامسونگ چشم پوشی کرد.

یک گوشی هوشمند میان رده قابل قبول از سامسونگ

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

ویژگی های متمایز کننده در A72 4G سامسونگ

گلکسی A71 یکی از بهترین گوشی ‌های میان ‌رده‌ای بود که سامسونگ سال ۲۰۲۰ آن را به بازار عرضه کرد. عملکرد این گوشی به عنوان یک میان‌ رده به قدری قابل قبول و خوب بود که سامسونگ تصمیم گرفت آن را در کنار پرچمداران جدید خود، تا سه مرحله به سیستم ‌عامل جدید اندروید به ‌روزرسانی کند تا A71 یک میان ‌رده‌ عالی باشد. محبوبیت بالای این گوشی باعث شد سامسونگ تصمیم بگیرد مدل پیشرفته تر آن یعنی A72 را نیز به بازار روانه کند.

از جمله مهم ‌ترین قابلیت‌ در مقایسه با نسل قبل در این گوشی می توان به نمایشگر ۹۰ هرتزی (در مقابل نمایشگر ۶۰ هرتزی)، باتری ۵۰۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی (در مقابل باتری ۴۵۰۰ میلی ‌آمپر ساعتی) و دوربین‌ های قدرتمند اشاره کرد. همچنین این گوشی طراحی متفاوت ‌تری نسبت به نسل گذشته پیدا کرده و اندکی زیباتر و شده. لوازم جانبی سامسونگ که در نسل جدید گوشی های این شرکت عرضه می شود نیز نسبت به قبل ارتقاء یافته است.

ویژگی های متمایز کننده در A72 4G سامسونگ

ویژگی های کامل گوشی سامسونگ گلکسی آ 72

نمایشگری که سامسونگ برای گلکسی A72 در نظر گرفته همان نمایشگری است که در گلکسی A71 به کار رفته بود. صفحه نمایشی ۶.۷ اینچی با پنلی از جنس AMOLED، وضوح +FHD و چگالی ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ در این مدل از گوشی موبایل سامسونگ به کار رفته است. عمده تفاوت نمایشگر با نسل قبل هم به جایگزین شدن رفرش ریت 90 هرتز با 60 هرتز نسل قبل اشاره کرد. به طور کلی عملکرد نمایشگر این گوشی موبایل سامسونگ در نمایش دقیق رنگ سیاه عالی بوده و رنگ ‌های دیگر هم به صورت سرزنده ای، بدون اشباع بیش از حد به نمایش در می ‌آیند.

در طراحی گوشی گلکسی A72 به جز ماژول دوربین تفاوت خاصی را به نسبت نسل قبل مشاهده نمی شود. روی پنل جلوی دستگاه همچنان دوربین سلفی به صورت حفره در مرکز نمایشگر تعبیه شده، حواشی کناره و بالا و پایین صفحه بدون تغییر حضور دارند، حسگر اثر انگشت هم به صورت اپتیکال و با دقت و سرعت نسبتا بالا زیر نمایشگر تعبیه شده و موارد دیگر که تماما با گوشی قبلی برابر است. البته برای باز کردن قفل گوشی می ‌توان از تشخیص چهره هم استفاده کنید که امنیت بالاتری از راه حل اول ندارد اما سرعت بالاتری دارد. این گوشی با وزن متعادلی که دارد باعث نمی شود که کاربر در هنگام کار با آن احساس خستگی کند.

ویژگی های کامل گوشی سامسونگ گلکسی آ 72

از قابلیت‌های خوب دیگر گلکسی A72 استاندارد ضد آب IP67 است که به گوشی اجازه می‌ دهد به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱۵ سانتی‌ متری تا ۱ متری از نفوذ آب به درون جلوگیری کند. همچنین گوشی در برابر گرد و غبار هم مقاومت خوبی از خود به نمایش می‌گذارد. علاوه بر مواردی که گفته شد، جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و پورت USB-C جهت شارژ محصول هم در بخش زیرین و کلیدهای پاور و کنترل صدا هم در بخش راست آن تعبیه شده‌ است. این گوشی موبایل در چهار رنگ بسیار زیبای مشکی، سفید، آبی و بنفش عرضه خواهد شد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

2 دیدگاه

  1. شروین

    آوریل 11, 2021 در 10:11 ق.ظ

    نمیخوان منکر ویژ گی های خوب آ72 بشم، قبول دارم پنلی از جنس AMOLED داره و نمایشگر ۹۰ هرتزی عالیه اما چرا سامسونگ 5G نکرد؟ اینهمه خصوصیات خوب باید با 5G تکمیل شد مگه تولید دومش اینجوری بشه، منکه آ52 رو ترجیح میدم،

  2. آتنا غیور

    آوریل 7, 2021 در 4:29 ب.ظ

    گوشی فعالی من A71 هست و واقعا راضی ام ازش، A72 که اومد میرم اونو میخرم، هم 5G هستش هم کیفیتش خیلی بهتره ، همین الان A71 من حس پرچمدار داره تو دستامم کیفیت دورینشم محشره، برند سامسونگ عالیه

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار