موبایل

گوشی جدید شیائومی با دو نمایشگر

شیائومی پتنت جدید گوشی خود با دو نمایشگر را به ثبت رساند. در حالی که این روزها کمپانی های تولید کننده گوشی های تلفن همراه، تولیداتی اغلب یکسان یا خیلی نزدیک به هم دارند، رقابت در طراحی تلفن هوشمندی با ظاهر متفاوت بالا گرفته است. در این میان شیائومی در حرکتی نوآورانه اقدام به ثبت طرحی نموده است که نشان داده می شود گوشی جدید شیائومی دارای دو نمایشگر در جلو و عقب گوشی بوده و یک دوربین بزرگ نیز در عقب دارد. اگر این طرح زود به مرحله ساخت برسد این گوشی موبایل اولین تلفن هموشمند دارای دو نمایشگر خواهد بود.

مشخصات ظاهری گوشی دو نمایشگره شیائومی

لیست قیمت گوشی شیائومی

مشخصات ظاهری گوشی دو نمایشگره شیائومی

در این طرح نشان داده می شود که نمایشگر اصلی دستگاه به حاشیه های اطراف کشیده شده و نمایشگر در قسمت عقب و فقط با فاصله چند میلی متر از انتهای نمایشگر در جلو، دیده می شود. چنین طرحی با برخی مشابهات پیش تر در طرح گوشی می میکس آلفا مشاهده شده بود ولی تفاوت های زیاد و چشمگیری با این طرح شیائومی دارد. نمایشگر دوم تقریبا دو سوم از بدنه پشتی گوشی را پوشش داده است و می توان از آن به عنوان منظره یاب برای ثبت تصاویر سلفی توسط دوربین اصلی گوشی استفاده کرد. نکته جالب توجه در مورد پتنت گوشی شیائومی این است که دوربین بزرگ عقب گوشی تنها دوربین این گوشی موبایل محسوب می شود که یک سوم باقیمانده از فضای عقب گوشی را به خود اختصاص داده است.

گوشی جدید شیائومی با یک دوربین خاص

یک دوربین خاص در یک گوشی خاص

دوربین بزرگ گوشی جدید شیائومی همانند دوربین های کامپکت دارای یک لنز تاشونده خواهد بود. احتمال می رود به دلیل عدم استفاده از لنز دوگانه در دوربین این گوشی، شیائومی تمهیدات دیگری را برگزیده باشد از جمله استفاده از حسگرهایی با دقت بالا، همانند آنچه در گوشی می پرو 10 استفاده کرده بود و 108 مگاپیکسل دقت داشت. با استفاده از امکان فاصله گرفتن لنز از بدنه در زمان زوم کردن، امکان زوم اپتیکال در این دوربین وجود دارد. زوم اپتیکال از جمله موارد رقابتی است که سازندگان گوشی های هوشمند در چند مدت اخیر سعی در پیشی گرفتن از هم برای استفاده از لنزی با این قابلیت در محصولات خود دارند. هنوز خبرهای بیشتری در مورد این محصول از طرف کمپانی شیائومی منتشر نشده است اما به نظر می رسد که احتمال ضدآب بودن آن وجود دارد. در هر صورت جذابیت نمایشگر دوگانه این گوشی شیائومی در حدی است که به نظر می رسد در آینده ای نزدیک بازار رقابتی خوبی برای خود به وجود بیاورد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی باید جالب باشه این گوشی دو نمایشگره، امیدوارم برای قاب گوشیش هم یه ابتکاری داشته باشند تا گوشی آسیب نبینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا