Connect with us

گوشی سامسونگ گلکسی سری اس 20 با رفرش ریت 96 هرتز

منتشر شده

در

گوشی سامسونگ گلکسی سری اس 20 با رفرش ریت 96

گوشی موبایل‌ های سری Galaxy S20 که به تازگی هم معرفی شدند، دارای نمایشگرهایی با رفرش ریت 120 هرتز هستند و کاربران می ‌توانند بین دو گزینه 60 و 120 هرتز یک کدام را انتخاب کنند. اما ظاهرا با استفاده از یک نرم ‌افزار، می ‌توان این مقدار را به 96 هرتز نیز رساند.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 20

لیست قیمت گوشی موبایل

رفرش‌ ریت تلفن هوشمند گلکسی اس 20، اس 20 پلاس و اس 20 اولترا بین دو عدد 120 و 60 متغیر است، اما یک نقطه ضعف نامحسوس دارد و آن هم کاهش وضوح تصویر از +QHD به +FHD در صورت قرار دادن تنظیمات روی 120 هرتز است. معمولا کاربران عادی تفاوت خاصی بین این دو کیفیت حس نمی ‌کنند و خب نمی ‌توان آن را بیش از حد بزرگ جلوه داد. در صورتی که بعضی دیگر از شرکت‌ ها در صورت استفاده از چنین نمایشگرهایی، دست کاربر را برای افزایش یا کاهش آن در هر وضوحی باز می‌ گذارند.

مزایای کاهش ریت گوشی موبایل سامسونگ سری Galaxy S20:

سامسونگ کاهش وضوح تصویر در رفرش ریت 120 را به خاطر مصرف کمتر باتری انجام داده که پذیرفتنی است، اما اینکه فقط بتوان آن را روی دو مقدار تنظیم کرد چندان مورد قبول نیست. مثلا شاید یک کاربر بخواهد آن را روی 90 هرتز تنظیم کند تا هم رفرش ریت بالایی داشته باشد و هم مصرف کمتری به نسبت 120 هرتز، اما دلیل آن هرچه بوده سامسونگ این کار را انجام نداده است.

قابلیت گوشی سامسونگ گلکسی اس 20

اما طبق یک سری تست های غیر رسمی بعضی کاربران می ‌توانند با دانلود برنامه S20 Refresh Rate Controller، رفرش ریت نمایشگر را روی عدد پنهان 96 هرتز نیز تنظیم کند! این نرم ‌افزار گزینه دیگری در اختیار شما قرار نمی ‌دهد و تنها می ‌توانید بین 96 و 120 یک عدد را انتخاب کنید که خب قطعا از 60 هرتز بهتر است!

گوشی سامسونگ گلکسی سری اس 20 رونمایی شد

باید به خاطر داشت که حتی روی نرخ 96 هرتز نیز وضوح تصویر به +FHD کاهش پیدا می ‌کند ولی نکته مثبت این است که هم در مصرف باتری صرفه‌ جویی می ‌شود هم کاربر می ‌تواند به نرخ عالی از رفرش ریت دست پیدا کند. البته اینکه در این صورت باتری مصرف بهینه دارد فرضیه ای است که باید با بررسی ‌های بیشتر ثابت شود. هرچند نتیجه بدست آمده از دو نرخ 60 و 120 اما نشان داد گوشی گلکسی اس 20 اولترا در وضوح +QHD و رفرش ریت 60 هرتز، به نسبت رفرش ریت 120 در وضوح +FHD، حدودا 10 ساعت دوام بیشتری دارد و این مقدار برای گوشی موبایل سامسونگ گلکسی اس 20 پلاس به 7 ساعت هم می‌رسد!

تلفن هوشمند سامسونگ گلکسی سری اس 20

البته برخی از کاربرانی که از گوشی موبایل گلکسی اس 20 مجهز به پردازنده اگزینوس 990 استفاده می ‌کردند، از اینکه این برنامه به خوبی روی گوشی کار نکرده و مشکل داشته است شکایت داشته اند. اما عده ای دیگر از کاربران از عملکرد خوب آن راضی بودند. با این حال باید دانست که این یک روش غیر رسمی است و سامسونگ رسما اجازه تغییر رفرش‌ ریت گلکسی اس 20 و دو مدل پلاس و اولترا به عدد 96 هرتز را صادر نکرده. به همین خاطر اگر مشکلی برای گوشی پیش بیاید، طبیعتا مسئولیت آن بر عهده خود کاربر خواهد بود.

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

ا دیدگاه

  1. عرشیا

    آوریل 8, 2020 در 10:35 ق.ظ

    خبر خوب و کاملی بود و خیلی خوبه که تمام مشخصات فنی کالاها رو منتشر می کنید لاییک

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار