Connect with us

گوشی گلکسی A52 با خاصیت ضد آب عرضه می شود

منتشر شده

در

گوشی گلکسی A52 با خاصیت ضد آب عرضه می شود

گوشی سامسونگ گلکسی A52 با پشتیبانی از اینترنت 5G به زودی به بازار خواهد آمد. بر اساس گزارشی که از سوی ایوان بلس، که از افشاگران معروف حوزه‌ فناوری است، ظاهرا گوشی گلکسی  A52 با پشتیبانی از اینترنت  5G قرار است با استاندارد ضد آب IP67 به بازار عرضه شود. سال قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد گوشی‌ های میان ‌رده‌ خود را به قابلیت‌ های پرچم ‌داران مجهز کند. قبلا هم گزارشی منتشر شده بود که یکی از این قابلیت ‌ها یعنی دوربین تله ‌فوتو با لرزشگیر اپتیکال قرار است در گوشی گلکسی A72 مورد استفاده قرار بگیرد. اما در خبری که به تازگی منتشر شده، می ‌بینیم که حتی استاندارد ضد آب هم قرار است به یک میان‌ رده‌ این شرکت یعنی گلکسی A52 راه پیدا کند.

گلکسی آ 52 با آی پی 67 و اینترنت 5 جی

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

مشخصات گوشی گلکسی آ 52 سامسونگ

استاندارد ضد آب IP 67 قابلیتی نیست که در گوشی ‌های میان‌ رده شاهد آن باشیم. حتی شرکت ‌هایی مثل  شرکت شیائومی که مدل های متنوعی از گوشی موبایل را با قابلیت‌ های خوب و اقتصادی وارد بازار می‌ کنند هم، اکثر گوشی های هوشمند میان‌ رده‌ خود را بدون بهره‌ مندی از هیچگونه استاندارد ضد آبی راهی بازار می ‌کنند. در برخی موارد حتی پرچمدارها هم بدون هیچگونه استاندارد مقاومتی در اختیار کاربران قرار می‌ گیرند. به همین خاطر شنیدن این خبر که سامسونگ می‌ خواهد یکی از  میان‌ رده‌ های خود را با چنین قابلیتی راهی بازار کند بسیار خوب است.

گلکسی A52 5G همانطور که از نام آن پیداست، یک گوشی مجهز به اینترنت 5G  خواهد بود و به احتمال بسیار زیاد، از تراشه اسنپدراگون ۷۵۰G بهره می برد پنل چهارگانه دوربین این گوشی هم شامل دوربین اصلی، سنسور فوق عریض، سنسور سنجش عمق و سنسور ماکرو می باشد. روی پنل جلویی نیز نمایشگری با حاشیه بسیار کم و یک حفره در مرکز را شاهد هستیم که میزبان دوربین سلفی است. علاوه بر این‌، گفته می‌شود این گوشی به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که به وسیله‌ یک شارژر ۱۵ واتی موجود درون جعبه هم شارژ می ‌شود.

مشخصات گوشی گلکسی آ 52 سامسونگ

خاصیت ضد آب در گوشی های میان رده سامسونگ

از سال ۲۰۱۷ به بعد یعنی بعد از عرضه گوشی های A5 و A7 دیگر گوشی ضد آبی در بین میان رده های سامسونگ رونمایی نشد. طی چند سال گذشته هم بیش از ۵۰ مدل گوشی از سری  A و  M که از میان رده های سامسونگ هستند، راهی بازار شدند اما هیچ یک از آنها از استانداردی در این زمینه بهره ‌نبرده بودند. بنابراین گلکسی A52 5G اولین گوشی موبایل سامسونگ بعد از حدود ۴ سال خواهد بود که به خاصیت ضد آب تجهیز می شود. استانداردی که A52 5G از آن پشتیبانی می کند، IP67 است که با خاصیت IP 68 پرچمداران مطرح این روزها متفاوت است.

با این حال در سال‌های گذشته فقط گوشی های پرچمدار برندها بودند که از این استاندارد ضد آب بهره می‌ بردند به همین خاطر می ‌توان آن را رضایت بخش اعلام کرد. بدیهی است انتظار نمی رود یک میان ‌رده از لحاظ مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بهتر از یک پرچمدار باشد. به همین خاطر IP67 هم برای این سری کافی به نظر می ‌رسد.

خاصیت ضد آب در گوشی های میان رده سامسونگ

لازم به ذکر است این خبر را که گلکسی A52 5G ضد آب خواهد بود، ‌ایوان بلس، یکی از معروف‌ترین افشاگران حوزه‌ فناوری منتشر کرده. این افشاگر حوزه فناوری به طور معمول اکثر پیش بینی ها و گزارشاتش به واقعیت می رسند. پیش بینی می شود گوشی موبایل آ 52 سامسونگ مدل 5G به زودی رونمایی شود ولی هنوز از تاریخ عرضه آن اطلاع دقیقی در دست نیست.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. شمسی

    فوریه 27, 2021 در 9:39 ق.ظ

    مشخص نیست این ضد آب بودن در برابر قطرات آب هست یا کلا داخل آب کنی هیچی نمیشه… اینترنت 5G خیلی عالیه امیدوار بودم گوشی های معمولی که 4G هستند رو میشد از امکانات 5G استفاده کرد اما دیدم نمیشه، مورد بعدی اینکه قیمت این گوشی حتما خیلی بالا هست نسبت به بقیه میان رده ها، قطعا این گوشی رو با قیمت 7 8 تومن وارد بازار نمیکنن، احتمالا بره بالا 12 13 تومن

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار