Connect with us

10 نکته ای که باید در مورد PS5 بدانید

منتشر شده

در

10 نکته ای که باید در مورد پلی استیشن 5 بدانید

کنسول بازی پلی استیشن جدیدترین کنسول بازی است و از همه نظر عالی به نظر می رسد. هرچند موارد زیادی وجود دارد که در مورد PS5 عنوان شده است اما هنوز نکاتی وجود دارد که در مورد آن نمی دانید. قابلیت های زیاد این کنسول بازی باعث شده تا یک سر و گردن از همه پلی استیشن های قبلی خودش بالاتر باشد و رقیب جدی برای ایکس باکس های جدید باشد. هرچند PS5 به تازگی وارد بازار شده است اما به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است.

جزئیات پنهان پلی استیشن 5

لیست قیمت پلی استیشن

قابلیت های جدید PS5

اگر در آینده ای نزدیک قصد دارید که این کنسول بازی را خریداری کنید بهتر است علاوه بر نکته ها و قابلیت هایی که از گذشته در مورد این کنسول بازی می دانستید نکات دیگری را نیز اضافه کنید. پلی استیشن 5 با توجه به تمام ویژگی هایی که دارد از دید اکثر منتقدان و کاربران کنسول ” نسل آینده ” لقب گرفته است. ویژگی هایی که در زیر به آنها اشاره می شود توسط خود کمپانی سونی منتشر شده است تا PS5 را بهتر بشناسید.

1- اندازه گیری میزان زمان بازی در پلی استیشن 5

برای افرادی که علاقه دارند تا تمام شدن یک بازی آن را ادامه دهند، بر روی این کنسول بازی سونی گزینه ای وجود دارد که می توانند با آن ببینند که چه مقدار زمانی را برای بازی کردن صرف کرده اند. این گزینه که در منوی پلی استیشن 5 قرار دارد علاوه بر میزان زمان صرف شده برای بازی، اطلاعات جالب دیگری را نیز در اختیار شما کاربر قرار می دهد. این ویژگی بود که جای خالی آن در کنسول های قبلی به شدت حس می شد.

ضبط میزان زمان بازی در پلی استیشن 5

2- خطر فاش شدن وقایع بازی در PS5

در این کنسول بازی گزینه ای وجود دارد با نام Spoiler Warning که با فعال کردن آن شما هیچ صحنه یا اسکرین شاتی که دیگران از مراحل بازی خودشان گرفته اند را نمی بینید. در سری های پیش، این اتفاق زیاد می افتاد که مرحله ای که هنوز به آن نرسیده اید توسط دیگران برای شما لو می رفت و بنابراین از جذابیت بازی کاسته می شد. حالا با این گزینه دیگر نیاز نیست نگران اسپویل شدن یا لو رفتن یک ماجرا در حین یک بازی تک نفره باشید.

هشدار فاش شدن در پلی استیشن 5

3- تنظیمات پیش فرض برای بازی ها

چیزهای زیادی وجود دارد که شما ترجیح بدهید آن ها را برای انجام بازی ها از قبل فعال کرده باشید تا در حین بازی نیازی به این تنظیمات نباشد. این موارد مانند زیرنویس ها، درجه سختی بازی، سطح بندی اجراها و مانند این موارد را می توان به عنوان تنظیماتی که به صورت پیش فرض فعال می شوند در پلی استیشن 5 فعال کنید. این گزینه ها شامل موارد متعددی می شوند که می توانید آنها را در قسمت منوی اصلی و بخش تنظیمات در گزینه Game Presets ببینید.

تنظیمات پیش فرض در پلی استیشن 5

4- بازی با PS5 و استفاده از گزینه مدیا گالری

در پلی استیشن 5 گزینه های زیادی در قسمت گالری وجود دارد. کاربر می تواند از صحنه بازی اسکرین شات بگیرد، بر روی آن نوشته اضافه کند و آپشن های زیادی را بر روی آن ها انجام دهد. برای ضبط ویدئو هم کاربر می تواند میزان رزولوشن ویدئویی را که می خواهد از صحنه بازی ضبط کند را تنظیم کند. حتی اینکه چه زمانی از فیلم میکروفون و صدا قطع شود هم قابل تنظیم است. این نکته گفتنی است که پلی استیشن 5 قابلیت ضبط ویدئوی 4K را هم دارد.

استفاده از مدیا گالری در پلی استیشن 5

5- شخصی سازی مرکز کنترل در Play Station 5

مرکز کنترل در پلی استیشن 5 این قابلیت را دارد تا مطابق با خواسته و سلیقه کاربر شخصی سازی شود. این گزینه خیلی خوبی محسوب می شود چرا که کاربر منوی اصلی خود را بر اساس برنامه هایی که بیشترین میزان استفاده را از آن دارد می چیند. با این حساب لازم نیست منو پر از اپلیکیشن ها و برنامه هایی باشد که زیاد از آنها استفاده نمی شود بلکه کاربر می تواند در دسترس ترین موارد را با انتخاب خودش در لیست قرار بدهد.

شخصی سازی مرکز کنترل در پلی استیشن 5

6- ضبط لحظه های بدست آورن تروفی در پلی استیشن پنج

برای عاشقان تمام کردن یک بازی این گزینه خیلی جذاب خواهد بود. اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که علاقه دارند تروفی های سختی را به دست بیاورند، لحظه بدست آوردن آن ها در این پلی استیشن سونی قابلیت ضبط شدن دارد. شما می توانید صدای پس زمینه و صدای خودتان راقطع کنید و یا اینکه اجازه دهید صدای شما هم در حین برنده شدن تروفی های ضبط شود.

ضبط لحظه به دست آوردن تروفی در پلی استیشن 5

7- شخصی سازی صداهای ورودی و خروجی در پی اس 5

علاوه بر بهبودهایی که این کنسول بازی در قسمت تصویر پیدا کرده است، صداها هم در حین بازی قابلیت تنظیم های زیاد و همچنین شخصی سازی را دارند. در پلی استیشن 5 می توانید فناوری سه بعدی شنیداری را برای خود بسازید. همچنین می توان صداها را با توجه به سلیقه و نیاز خود تغییر داد. امکان تغییر صدا بر اساس محل قرارگیری بلندگوها هم وجود دارد و می توان صدای سه بعدی دلخواه خود را ایجاد یا انتخاب کرد.

شخصی سازی صداها در پلی استیشن 5

8- فهرست علاقمندی ها یا Wishlist در پلی استیشن 5

یکی از بهبود های ارزنده ای که در پلی استیشن 5 نسبت به پلی استیشن 4 صورت گرفته است، اضافه شدن لیست علاقمندی ها به فهرست بازی هاست. با اضافه کردن هر بازی پلی استیشن که به نظر جالب می آید به این لیتس می توان بعدا آن بازی را تهیه کرد، یا اگر آن بازی با تخفیف عرضه شود به کاربر اطلاع داده می شود.

ایجاد یک لیست علاقمندی در پلی استیشن 5

9- هماهنگی پلی استیشن 5 با برنامه های گوشی موبایل

علاوه بر قابلیت های بیشتر خود کنسول بازی پلی استیشن 5 به پلی استیشن 4، اپلیکیشن موبایلی این کنسول هم بسیار با کیفیت تر از نسخه مربوط به پی اس 4 است. کاربر می تواند از طریق این برنامه کارهای مختلفی از جمله خرید بازی، افزودن محتوا و یا کارهایی شبیه به این در اپ پلی استیشن 5 انجام دهد. علاوه بر این با انتخاب یک بازی در اپلیکیشن PS5 می توان آن را بر روی می توان آن را بر روی کنسول اجرا کرد. حتی زمانی که دسته دوال سنس به دستگاه متصل نیست.

هماهنگی پلی استیشن 5 با برنامه های گوشی موبایل

10- دسته دوال سنس PS5 بر روی گوشی های اندروید هم کار می کند

به طور قطع نقطه عطف پلی استیشن 5 دسته پرکاربرد دوال سنس آن است. حتی می توان به این نکته اشاره کرد که این دسته بهترین کنترلر در بین کنسول های بازی معرفی شده است.

دسته های دوال سنس پلی استیشن 5 بر روی گوشی های اندروید هم کار می کند این دسته تجربه گیمینگ متفاوتی را برای گیمر عرضه می کند. اما علاوه بر کیفیت خود دسته ها، آنها قابلیت اتصال به گوشی های اندروید را هم دارند. برای این کار کافیست از طریق بلوتوث، کنترلر را به گوشی وصل کرد و آن را در بازی های مختلف به کار برد.

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

ا دیدگاه

  1. عباس بهرامی

    ژانویه 10, 2021 در 10:47 ق.ظ

    همه موارد به کنار فقط مورد آخر که به گوشی موبایل هم وصل میشه دسته پی اس 5، البته قطعا احتمال میدم فقط بازی های پلی استیشن رو ران کنه و و برای بازی های خود اندروید به کار نیاد.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار