گجت

سه مدل ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 سامسونگ در راه است

به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه سه مدل ساعت هوشمند گلکسی واچ 4 از سامسونگ در راه است. براساس اعلام سامسونگ احتمالا در نیمه‌ دوم امسال،  ساعت ‌های هوشمند جدید رونمایی خواهند شد. در حال حاضر در رابطه با این گجت‌ های پوشیدنی سامسونگ خبرهای زیادی منتشر شده اما به تازگی اعلام شده است که سامسونگ قصد دارد گلکسی واچ ۴ را در سه مدل مختلف با سیستم ‌عامل WearOS گوگل و رابط کاربری One UI راهی بازار کند.

در بین ساعت های هوشمند در حال حاضر اپل واچ حرف اول را می زند. دلیل عمده آن هم هماهنگی بسیار بالای این گجت با گوشی های آیفون می باشد. همچنین سیستم عامل WatchOS هم در این گجت اپل قدرت بالایی دارد. اما در بین برندهای اندرویدی سامسونگ واچ عملکرد بهتری از دیگر ساعت های هوشمند برای دستگاه های اندرویدی ارائه داده است.

گلکسی واچ 4 سامسونگ با سیستم عامل واچ او اس

لیست قیمت ساعت هوشمند سامسونگ

استفاده از سیستم عامل WearOS در گلکسی واچ 4

سامسونگ به عنوان تولید کننده برتر گوشی موبایل و دیگر گجت های پوشیدنی، محصولات فوق‌ العاده خوبی را راهی بازار کرده اما ساعت ‌های هوشمند این شرکت از سیستم ‌عامل تایزن برخوردار بودند. این ساعت ها هرچند از قابلیت‌های گوناگونی بهره می بردند، اما هیچوقت نتوانستند در حد و اندازه‌ WearOS ظاهر شوند. برای همین هم شرکت سامسونگ تصمیم گرفت مانند سیاستی که برای گوشی ‌های هوشمند خود پیش گرفته، ساعت‌ هوشمند خود را هم به سیستم ‌عامل گوگل مجهز کند که مبتنی بر گوشی های موبایل اندرویدی این کمپانی هستند.

استفاده از سیستم عامل WearOS در گلکسی واچ 4

بهبودهای نسل جدید Galaxy Watch سامسونگ

به نظر می ‌رسد عمده‌ ترین تغییراتی که قرار است در سری گلکسی واچ ۴ وجود داشته باشد، داخلی هستند و منظور از تغییرات داخلی بیشتر نرم‌ افزاری است. طبیعتا در بخش سخت ‌افزار پیشرفت ‌هایی را شاهد خواهیم بود که واضح است هر سال این اتفاق رخ می ‌دهد. اما اینکه سیستم‌ عامل جدیدی برای یک محصول در نظر گرفته شود یعنی رابط کاربری آن و منوهای مختلف تغییر خواهند کرد. البته به نظر می ‌رسد، WearOS  که برای گلکسی واچ ۴ در نظر گرفته شده با رابط کاربری One UI 3.X همراه باشد. این یعنی اگر تغییرات ظاهری هم صورت بگیرد خیلی چشمگیر نخواهد بود و اکثر این تغییرات مربوط به قابلیت ‌ها و نرم‌ افزارهای پشتیبانی شده هستند.

از جمله قابلیت ‌هایی که در مدل جدید ساعت هوشمند سامسونگ وجود خواهد داشت، می‌توان به SmartThings  و واکی ‌تاکی اشاره کرد. اما بر اساس اعلام یک نشریه کریه ای سنسور سنجش میزان قند خون که قرار بود در این مدل وجود داشته باشد در این گجت به کار نخواهد رفت.اما نکته مهم این است که گلکسی واچ 4 در 3 مدل وارد بازار شود. یک مدل که با طراحی قدیمی عرضه خواهد شد. دو مدل دیگر هم از صفحه نمایش 42 و 46 میلی متری برخوردار خواهند بود.

بهبودهای نسل جدید Galaxy Watch سامسونگ

پیش از این خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه گلکسی واچ ۴ و واچ اکتیو ۴ احتمالا در سه ماه دوم 2021 رونمایی شوند اما خبر بیشتری در این رابطه منتشر نشد. پس به احتمال زیاد این اتفاق باید در نیمه‌ دوم سال جاری و در سه ‌ماه سوم رخ دهد. این گجت پوشیدنی احتمالا در رویداد آنپکد ماه جولای که گوشی ‌های تاشوی سامسونگ رونمایی می ‌شوند باید منتظر رونمایی از گلکسی واچ ‌های جدید هم باشیم.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. چقدر جالب طرح این ساعت ها مثل ساعتهای قدیمی هست و ازون حالت رباتی در ادمده، این برای منی که از این مدل رباتیا متنفر بودم عالیه، البته گوشیم اپله اگه اپل هم مثل سامسونگ اینجوری بزنه عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا