Connect with us

4 ابزار رایگان سئو که باید از آن استفاده کرد

منتشر شده

در

ابزار های رایگان سئو

تا به حال فکر کرده اید کدام ابزار سئو بهتر است و یا به دنبال یک ابزار قدرتمند و رایگان سئو بوده اید؟ بهینه سازی یا به اصلاح SEO (Search Engine Optimization) مجموعه استراژی ها است که برای افزایش ارگانیک یک وب سایت استفاده می شود. اگر صاحب وب سایتی هستید که صفحات وب شما به طور مدام در صفحه اول نتایج جستجو نشان داده نمی شود بهینه سازی مناسب باعث بهبود صفحات شما در نتایج جستجو می شود. اگر قصد بدست آوردن رتبه برتر در گوگل دارید این 4 ابزار رایگان را از دست ندهید.

  1. Google Search Console چیست و چه کاربردی دارد؟
  2. جستجوی کلمات کلیدی با Google Trends
  3. آنالیز سئو سایت با نرم افزار Screaming Frog
  4. بهبود سرعت وب سایت با کمک سایت GTmetrix

Google Search Console چیست و چه کاربردی دارد؟

گوگل سرچ کنسول سرویس رایگانی است که توسط شرکت گوگل برای وبمسترها ارائه شده است. تا سال 2015 نام این سرویس، گوگل وبمسترتولز بوده و بعد از آن با نام گوگل سرچ کنسول کار خود را تا به امروز ادامه داده است.

بعد از ثبت نام در سرویس گوگل سرچ کنسول، شما می توانید به بررسی صفحات وب خود بپردازید. اگر قصد دارید مطالب منتشر شده خود زودتر ایندکس شوند از ابزار URL inspection استفاده کنید و یا اگر می خواهید صفحات 404 و صفحات ایندکس نشده یا اخطارهای دیگر را مشاهده کنید می توانید از قسمت Coverage استفاده کنید. از دیگر ویژگی هایی که میتوان اشاره کرد Sitemaps و Links می باشد. از طریق Sitemaps اقدام به ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول کنید. از این راه می توانید آدرس های جدید صفحات وب را به گوگل معرفی کنید. و از طریق Links می توانید لینک های داخلی و خارجی سایت خود را مشاهده و بررسی کنید.

گوگل سرچ کنسول

گوگل سرچ کنسول

جستجوی کلمات کلیدی با Google Trends

«Google Trends» یکی از سرویس های آنلاین گوگل می باشد که در سال 2006 فعالیت خود را آغاز کرد. تحقیق کلمات کلیدی بر اساس کشور، بازه زمانی و موضوع از ویژگی های این سایت می باشد. از دیگر ویژگی های مهم گوگل ترندز که می توان به آن اشاره کرد مقایسه همزمان پنج کلمه کلیدی با یکدیگر است.  با کمک Google Trends میتوانید بهترین کلمه کلیدی را پیدا کنید.

گوگل ترندز

گوگل ترندز

آنالیز سئو سایت با نرم افزار ScreamingFrog

یکی دیگر از ابزارهای آنالیز سئو، نرم افزار ScreamingFrog می باشد. این نرم افزار یکی از نرم افزار و ابزارهای رایگان آنالیز سئو سایت می باشد. شرکت انگلیسی دن شارپ در سال 2010 این نرم افزار آنالیز سئو را منتشر کرد. این نرم افزار با زبان جاوا طراحی شده است و مانند یک خزنده صفحات وب شما را تحلیل می کند. از این طریق میتوانید آخرین نسخه «ScreamingFrog» دریافت کنید.

سایت screaming frog سئو

سایت screaming frog سئو

از ویژگی های اصلی این نرم افزار می توان به محیط کاربری آسان و راحت آن اشاره کرد. بعد از نصب این نرم افزار در قسمت بالایی نرم افزار، آدرس وب سایت خود را واردکنید تا عمل خزیدن آغاز شود.

برخی ویژگی های ScreamingFrog:

  • بررسی لینک های خراب و صفحات 404
  • بررسی صفحات ایندکس نشده
  • بررسی لینک های داخلی و خارجی
  • بررسی عنوان صفحات
  • متصل شدن به گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول

بررسی سرعت وب سایت با کمک سایت  GTmetrix

از ویژگی های مهم وب سایت می توان به سرعت بارگزاری صفحات وب اشاره کرد. اگر سرعت وب سایت شما پایین است و قصد برطرف کردن این مشکل را دارید، سایت «GTmetrix» رو از دست ندهید.

سئو gtmetrix

سئو gtmetrix

تمرکز اصلی جی تی متریکس برروی سرعت سایت می باشد. اگر سرعت بارگزاری وب سایت برای شما اهمیت دارد از سایت GTmetrix استفاده کنید و خطاهای گفته شده را برطرف کنید تا سرعت بارگزاری سایت شما بالا رود و بالاترین نمره آنالیز را از سوی GTmetrix دریافت کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار