گوناگون

5 ویژگی آپدیت جدید واتس اپ برای اندروید

در این مقاله قصد داریم تا به چند ویژگی جدیدی که در آپدیت اخیر واتس اپ به آن اضافه شده است بپردازیم. برنامه پیام رسان WhatsApp در حال حاضر یکی از پر کاربردترین پیام رسان ها در سطح جهان است. با توجه به تمام محدودیت هایی که این برنامه نسبت به پیام رسان های دیگر داشت، اما توانست در هر آپدیت خود یک سری ویژگی های مثبت و کاربردی را اضافه کند. در دسترس بودن، کاربری آسان و امکان انتقال سریع پیام ها را می توان از ویژگی های بارز این پیام رسان دانست. در آخرین آپدیت خود، واتساپ ویژگی هایی را برای کاربران اندرویدی خود در نظر گرفته است. اغلب مواردی که در آپدیت ها اضافه می شوند به دلیل بالا بردن امنیت برنامه می باشد.

ویژگی های آپدیت جدید واتساپ

لیست قیمت گوشی موبایل

ارسال عکس و ویدئو با امکان یک بار بازدید

این ویژگی پیش از این در چت های خصوصی اینستاگرام وجود داشت. اما به تازگی واتساپ آن را به خصوصیات خود اضافه کرده است. در هنگام ارسال عکس یا ویدئو، گزینه در کنار دکمه ارسال وجود دارد و شما با زدن بر روی آن می توانید مشخص کنید که بعد از مشاهده توسط دریافت کننده پیام، عکس یا ویدئو دیگر باز نشود. به عبارتی فقط امکان یک بار مشاهده برای عکس و ویدئوی ارسال شده در واتساپ با این گزینه وجود خواهد داشت. در برخی از موارد واقع نیازی نیست که عکس یا ویدئویی که ارسال کرده اید در گوشی موبایل دریافت کننده ذخیره شود.

ارسال عکس و ویدئو با امکان یک بار بازدید

اضافه شدن به تماس های تصویری بعد از شروع آنها

به دلایل مشخصی که از آن اطلاع داریم تماس های تصویری در یک سال و نیم اخیر بیشتر شده اند. ویژگی جذاب و جدید دیگری که واتساپ در آپدیت اخیر خود داشته این است که می توان به یک تماس تصویری اضافه شد حتی اگر از قبل تماس برقرار شده باشد. در مواردی ممکن است شما از ابتدای یک تماس ویدئویی نتوانید به آن بپیوندید. اما با افزوده شدن این ویژگی (شبیه آنچه از پیش در برنامه ای مثل اسکایپ وجود داشت) از هر کجای تماس گروهی از طریق گروه، می توانید به آن ملحق شوید بدون اینکه نیاز باشد کسی شما را اضافه کند. تماس تصویری در واتساپ امکان ویدئو کال را برای 8 نفر فراهم می کند. شما می توانید به قسمت Calls در واتس اپ بروید و بر روی گزینه Join بزنید تا به تماس ویدئویی اضافه شوید.

اضافه شدن به تماس های تصویری بعد از شروع آنها

انتقال یک چت بین دستگاه های اندروید

این ویژگی ای بود که نیاز آن در واتساپ احساس می شد. ممکن بود شما بخواهید گوشی موبایل یا تبلت خود را عوض کنید. پیش از این امکان انتقال تاریخچه گفتگوها یا Chat History بین دستگاه ها وجود نداشت. اما در آپدیت جدید شما می توانید با فعال کردن Transfer یک گفتگو را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید تا مطالب آن چت از دست نرود.

انتقال یک چت بین دستگاه های اندروید

امکان آرشیو کردن و بیصدا کردن یک چت در واتس اپ

این تغییر شاید در ابتدا کوچک به نظر برسد اما بسیار کاربردی است. شما می توانید یک چت، چه خصوصی و چه گروهی را آرشیو کرده و همچنین آن را میوت کنید. به این ترتیب حتی اگر پیام جدیدی به این چت بیاید شما متوجه می شوید. برای مثال ممکن است شما عضو گروهی باشید که در موقعیت های خاص زمانی پیام هایی در آن رد و بدل می شود. با آرشیو کردن و میوت کردن آن، شما با حفظ پیام های قبلی می توانید متوجه پیام جدید بشوید.

امکان آرشیو کردن و بیصدا کردن یک چت در واتس اپ

استفاده از یک اکانت واتس اپ برای چهار دستگاه همزمان

این ویژگی فعلا در نسخه بتا برای واتس اپ اضافه شده است. اما به زودی به تمام دستگاه ها خواهد رسید. با این ویژگی شما می توانید از حساب کاربری واتساپ خود در چهار دستگاه مختلف استفاده کنید، چه نسخه وب چه گوشی موبایل و تبلت. نکته جالب توجه این ویژگی این است که دیگر نیازی نیست برای استفاده از نسخه وب حتما گوشی موبایل خود را همراه داشته باشید. بعد از آنلاین شدن در نسخه وب و استفاده از واتساپ اگر برای 14 روز از آن استفاده نکنید به صورت خودکار Disconnect می شود.

استفاده از یک اکانت واتس اپ برای چهار دستگاه همزمان

البته اگر بعد از استفاده بر روی یک دستگاه، خواستید واتساپ خود را بر روی آن غیر فعال کنید می توانید با مراجعه به بخش تنظیمات واتس اپ در گوشی موبایل، از بقیه دستگاه ها Log Out کنید تا در صورت نیاز مجددا در آنها فعال شوید.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا