موبایل

6 ویژگی برتر اندروید 14

با انتشار نسخه پایدار اندروید 13، گوگل بعد از مدت ها دومین نسخه پیش نمایش اندروید 14 را منتشر کرده است و دارندگان گوشی های پیکسل هم اکنون می توانند این پیش نمایش را روی گوشی های خود نصب و اجرا کنند اما اگر دارنده یکی از گوشی های سامسونگ، شیائومی، موتورولا و OPPO هستید باید منتظر دریافت نسخه پایدار Android 14 بمانید. قبل از دریافت این به روز رسانی بهتر است با برخی از ویژگی های مهم این سیستم عامل محبوب آشنا شوید.

تغییر سایز فونت ها در اندروید 14

اندروید سال ها از تنظیمات سایز فونت پشتیبانی می کند اما اگر قصد داشته باشید فونت ها را بزرگ تر و خواناتر کنید چه کاری را باید انجام دهید؟ یکی از بزرگ ترین ویژگی اندروید 14 اندازه فونت می باشد. در اندروید 13 بالاترین اندازه فونت 130% بوده اما در Android 14 این اندازه به 200% افزایش پیدا کرده است.

فونت های بزرگ تر در Android 14
فونت های بزرگ تر در Android 14

سفارشی سازی اعلان ها در اندروید 14

اگر دچار کم شنوایی هستید، اندروید 14 به شما این امکان را می دهد که با استفاده از فلاش دوربین و نمایشگر اعلان ها را ببینید. شما به طور دلخواه می توانید انتخاب کنید که دوربین، نمایشگر یا هر دو همزمان ویژگی فلش را داشته باشند. با فلاش نمایشگر هم می توانید رنگ این اعلان را انتخاب کنید. برای استفاده از ویژگی فلش چشمک زن می توانید وارد بخش تنظیمات شوید و در بخش Accessibility تغییرات را انجام دهید.

اعلان های چشمک زن در Android 14
اعلان های چشمک زن در Android 14

نماد سیستمی جدید در اندروید 14

یکی از قابل توجه ترین تغییرات در اندروید 14، نماد سیستمی آن است. این لوگو الهام گرفته از ناسا می باشد که هنگام پنجره های بازشوی اعلان های سیستم و هنگام اتصال از طریق USB به رایانه نمایش پیدا می کند.

نماد سیستمی در Android 14
نماد سیستمی در Android 14

خداحافظی با برنامه های قدیمی در اندروید 14

Android 14 یک تغییر بزرگ دیگر به همراه خود دارد که می توان گفت بزرگ ترین تفاوت میان اندروید 14 با اندروید 13 می باشد. در به روز رسانی اندروید 14 نصب برنامه های قدیمی مسدود می شوند. گوگل می گوید این تغییر به طور خاص برنامه های ساخته شده برای APIهای Android 5.1 Lollipop و قدیمی تر را هدف قرار می دهد. این ویژگی به این معنی می باشد که برنامه و بازی هایی که دیگر برای آن ها به روز رسانی ارائه نشده است دیگر بر روی گوشی های Android 14 قابل نصب نمی باشند.

حذف برنامه های قدیمی در Android 14
حذف برنامه های قدیمی در Android 14

اتصال ماهواره ای در اندروید 14

ویژگی اتصال ماهواره ای در اندروید 14 مشابه ویژگی معرفی شده سری آیفون های 14 می باشد. اتصال ماهواره ای اولین بار توسط معاون گوگل معرفی شد اما او توضیح بیشتری در مورد این ویژگی ارائه نکرده است. انتظار می رود اتصال ماهواره ای اندروید فقط برای برخی از مدل گوشی های هوشمند به کار رود و برای تماس های اضطراری و ارسال پیام استفاده شود.

تماس اضطراری در Android 14
تماس اضطراری در Android 14

افزایش امنیت اشتراک گذاری عکس و ویدیوها در اندروید 14

در اندروید 13 و نسخه های قبلی، اگر برنامه ای برای دسترسی به عکس ها و ویدیوها از  شما اجازه دسترسی می خواستند باید گزینه «بله» یا «خیر» را انتخاب می کردید. با آمدن اندروید 14 کنترل کمی بیشتر شده است. اکنون می توانید با استفاده از اعلان مجوزها، به برنامه ها اجازه دهید به برخی از عکس ها و ویدیوهای دلخواهتان دسترسی پیدا کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا