Connect with us

6 ترفند تلگرام که نمی دانستید

منتشر شده

در

ترفندهای تلگرام

در میان پیام رسان های موجود تلگرام محبوبیت خاصی میان کاربران ایرانی دارد و بیش از 40 درصد از مردم ایران تلگرام را برای گفتگو انتخاب کرده اند. به نقل از تلگرام این اپلیکشین تا سال 2021 حدود 540 میلیون دانلود و تعداد 500 میلیون کاربر فعال را داشته است همچنین در ژانویه 2022 تلگرام بین پیام رسان های پرطرفدار رتبه 5 را در جهان به خود اختصاص داده است.

6 ترفند تلگرام که نمی دانستید:

شاید برای شما هم جالب باشد با دوست خود بازی آنلاین کنید یا به غیر از قابلیت چت و گفتگو در تلگرام با استفاده از آن می توانید بروزترین مقاله های دنیا را جستجو کنید. در ادامه همه این ترفندها و چند ترفند ساده دیگر را توضیح خواهیم داد تا شما هم مثل بسیاری از کاربران دیگر به صورت حرفه ای تر از این اپلیکیشن استفاده کنید.

  • ارسال پیام در زمان تعیین شده در تلگرام
  • چت پنهان در تلگرام
  • حافظه پنهان در تلگرام
  • دسته بندی کانال و چت
  • ربات تلگرام ویکی پدیا
  • ربات تلگرام بازی آنلاین

ارسال پیام در زمان تعیین شده در تلگرام:

تلگرام این امکان را برای افرادی که کانال و گروه دارند فراهم کرده است تا در زمان معین پیام را ارسال کنند. بعد از تایپ متن مورد نظر برروی موشک دستتان را یک ثانیه نگه دارید، صفحه ای برایتان باز می شود که شما می توانید در آن قسمت ساعت و روز مورد نظرتان را مشخص کنید تا پیام هایتان در زمان مشخص شده ارسال شود.

انتخاب تاریخ در تلگرام

انتخاب تاریخ در تلگرام

چت پنهان در تلگرام:

اگر قصد دارید مکالمه ای مخفی داشته باشید و می خواهید تمام پیام هایتان به صورت خودکار پاک شود، از ویژگی Secret Chat استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی شما قادر خواهید بود تا مکالمه ای را با شخص مورد نظر خود داشته باشید. وقتی که از چت مخفی استفاده می کنید دیگر ویژگی Forward پیام فعال نیست و می توانید با استفاده از گزینه Set self-destruct timer زمان پاک شدن پیام ها را مشخص کنید.

برای استفاده از چت مخفی وارد پروفایل شخص مورد نظر خود شوید و از قسمت بالا سه نقطه را انتخاب کنید و در نهایت Start Secret Chat انتخاب و در ادامه وارد صفحه Secret Chat می شوید.

قابلیت های secretchat تلگرام

قابلیت های secretchat تلگرام

برای حذف پیام ها در زمان معین از قسمت بالا برروی سه نقطه می روید و گزینه Set self-destruct timer را انتخاب کنید.

secret chat تلگرام

secret chat تلگرام

حافظه پنهان تلگرام:

شاید شماهم از آن دسته افرادی باشید که کانال و گروه های زیادی در تلگرام دارند و تمام عکس و ویدئوهای این کانال ها و گروه ها را باز کرده اید. این عمل به مرور زمان باعث کند شدن صفحه تلگرام شما می شود یا احتمال دارد هنگام چت کردن از صفحه تلگرام خارج شوید و با کند شدن صفحه چت رو به رو می شوید. با پاک کردن حافظه پنهان تلگرام سرعت شما همانند سرعت اولیه خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که پاک کردن حافظه پنهان باعث حذف عکس و ویدئو از گالری گوشی موبایلتان نخواهد شد.

برای انجام این کار از قسمت Setting گزینه Data and Storage را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه اول یعنی Storage Usage را انتخاب و در مرحله بعد برروی Clear Local Database کلیک کنید در نهاب Clear را انتخاب می کنید.

خالی کردن حافظه تلگرام

خالی کردن حافظه تلگرام

دسته بندی کانال ها و گفتگو در تلگرام:

امکان دارد با افزایش تعداد صفحات و کانال های خود، نتوانید به راحتی و به سرعت کانال و صفحه مورد نظر خود را پیدا کنید. با استفاده از قابلیت دسته بندی می توانید گروه، کانال و چت هایتان را در دسته بندی های مشخص قرار دهید تا صفحه شخصی شما از آن شلوغی و بهم ریختگی قبل در بیاید.

برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

  • Setting
  • Chat Folders
  • Create New Folder
  • Add Chats
ایجاد فولدر در تلگرام

ایجاد فولدر در تلگرام

ربات تلگرام ویکی پدیا:

ویکی پدیا دانشنامه بین المللی می باشد که با استفاده از آن شما به هزاران مقاله دست پیدا خواهید کرد. با جستجو در گوگل این دانشنامه را خواهید دید. شاید برایتان جالب خواهد بود که تلگرام رباتی دارد که با استفاده از آن می توانید به مقاله مورد نظر در ویکی پدیا دست پیدا کنید.

در صفحه (@wiki) را تایپ کنید. در ادامه باید زبان و موضوع مورد نظرتان را بنویسید. به طور مثال اگر مقاله هایی با زبان فارسی می خواهید به صورت (fa) می نویسید و اگر به زبان انگلیسی می خواهید (en) را تایپ می کنید. به عنوان مثال مقاله ای در مورد کتاب و با زبان فارسی را جست جو می کنیم: (کتاب @wiki fa)

جستجو در ویکی پدیا در تلگرام

جستجو در ویکی پدیا در تلگرام

ربات تلگرام بازی در تلگرام:

ربات هایی در تلگرام هستند که در کنار ارسال پیام با تلگرام به شما این امکان را می دهد به صورت دونفره آنلاین مشغول بازی شوید تا بیشتر سرگرم شوید همچنین فرقی نمی کند که از چه سیستم عاملی برای گوشی موبایل استفاده می کنید.

در صفحه گفتگو (@Gamebot) تایپ کنید و دوست مورد نظرتان را انتخاب کنید در انتها با یکدیگر بازی را شروع کنید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار