Connect with us

6 ویژگی جدید watchOS 9

منتشر شده

در

ویژگی های جدید watchOS 9

watchOS 9 نسخه فعلی سیستم عامل watchOS است که بر روی Apple Watch اجرا می شود و پس از انتشار در سپتامبر 2022 جایگزین watchOS 8 شد. این سیستم عامل در کنفرانس WWWDC 2022 اپل معرفی شد. به روز رسانی watchOS 9 دارای بهبودهایی در طراحی، صفحه نمایش و به ویژه در بخش سلامت دارد همچنین به روزرسانی های منتشر شده برای مدل های فعلی اپل واچ در دسترس هستند و کاربران فعلی می توانند از بسیاری از ویژگی هایی که انتظاریم در اپل واچ سری 8، اپل واچ اولترا و واچ SE که به تازگی معرفی شده اند استفاده کنند.

دنبال کردن ردپا با Backtrack

اگر اپل واچ سری 6 یا جدیدتر شما از watchOS 9 پشتیبانی می کند می توانید از آن برای ردیابی مسیر خود استفاده کنید و در صورت گم شدن به شما کمک می کند مسیرهای طی شده را دنبال کنید. برای فعال سازی این ویژگی می توانید در سمت راست پایین صفحه نماد «ردپا» را انتخاب کنید سپس روی Start ضربه بزنید تا ضبط مسیر شما شروع شود.

دنبال کردن ردپا با Backtrack
دنبال کردن ردپا با Backtrack

مشاهده پیام های ویرایش شده با watchOS 9

در iOS 16، اپل قابلیت ویرایش متون ارسال شده از طریق iMessage را اضافه کرد و در واچ او اس 9 می توانید هرگونه ویرایش پیام انجام شده را مشاهده کنید. با انتخاب گزینه آبی رنگ Edited، ویرایش ها نمایش داده می شوند و با انتخابHide Edits پیام ها مجدداً پنهان می شوند.

پیام های ویرایش شده در watchOS 9
پیام های ویرایش شده در watchOS 9

دریافت اعلان های ایمیل با watchOS 9

کاربران Apple Watch مدت هاست که می توانند اعلان های ایمیل را که از آیفون جفت شده است را دریافت کنند. اما در watchOS 9 هنگامی که اپل واچ را به دستتان بسته اید و از آیفونتان دور هستید می توانید پیام ها را دریافت کنید این گزینه از سرورهای iCloud برای دسترسی ایمن به حساب شخص ثالث استفاده می کند و باید به صورت دستی فعال شود. برای فعال سازی این ویژگی برروی My watch ضربه بزنید و در مرحله بعد Mail را انتخاب کنید سپس اعلان های ایمیل را در قسمت When Not Connected to iPhone روشن کنید.

دریافت اعلان های ایمیل با watchOS 9
دریافت اعلان های ایمیل با watchOS 9

چرخه خواب watchOS 9

ردیابی خواب اپل واچ برای اولین بار دو سال پیش معرفی شد. در watchOS 9 برنامه Sleep یا ردیابی چرخه خواب اضافه شده است. با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده توسط شتاب سنج و مانیتور ضربان قلب، اپل واچ اکنون می تواند تشخیص دهد که در چه مرحله ای از خواب هستید.

چرخه خواب watchOS 9
چرخه خواب watchOS 9

پادکست ها را با watchOS 9 دنبال کنید

در watchOS 9 اپل بالاخره اپلیکیشن پادکست را اضافه کرد و برای اولین بار می توانید پادکست ها را مستقیماً از اپل واچ خود گوش دهید.

برنامه پادکست در watchOS 9
برنامه پادکست در watchOS 9

اپلیکیشن Medics در watchOS 9

با اپلیکیشن جدید داروها، کاربران اپل واچ می توانند داروها را مستقیماً از طریق ساعت بسته شده به مچ دستشان زمان بندی و مدیریت کنند. اگرچه بخش بزرگی از تجربه مدیریت دارو در برنامه Health انجام می شود. در اپل واچ کاربران می توانند اعلان ها یا یادآوری هایی برای مصرف دارو دریافت کنند. هنگامی که دارویی را در برنامه Health اضافه می کنید در مورد تداخلات دارویی یا سایر نگرانی های مهم در مورد داروهایی که مصرف می کنید به شما هشدار داده می شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار