موبایل

9 روش برای جذب فالوور بیشتر در اینستاگرام

اینستاگرام چیزی بیش از مکانی برای ارتباط با دوستان، اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای شخصی می باشد. از همان روزهای اول فعالیت این پلتفرم در اوج کار خود را ادامه داد و بعد از گذشت مدت کوتاهی  به یک کانال بازاریابی قدرتمند تبدیل شد و پلی میان برندها و کسب و کارهای کوچک با مشتریان قرار گرفت. روزانه بیش از 1.40 میلیارد کاربر در اینستاگرام فعالیت می کنند و در تلاش هستند با محتواهای خلاقانه بیشتر دیده شوند و بتوانند دنبال کننده های بیشتری را برای صفحه هایشان جذب کنند. در این مقاله با 9 روش آشنا خواهید شد که با انجام آن ها می توانید در کمترین زمان ممکن دنبال کننده های بیشتری برای صفحه شخصی و کاریتان جذب کنید.

یک استراتژیک هشتگ بسازید

هدف شما در اینستاگرام این است که مخاطبان فعلی خود را به طور منظم درگیر کنید و در عین حال حساب خود را نیز رشد دهید. ارسال محتوای عکس و ویدیو ثابت و جذاب، فالوورهای فعلی را وفادار نگه می دارد، اما چگونه می توانید با پست های اینستاگرام خود فالوورهای جدید جذب کنید؟ استفاده از هشتگ یکی از راه های نمایش در نتایج جستجو برای کاربرانی است که به دنبال محتوایی مانند شما هستند. به عنوان مثال هشتگ #love در بیش از دو میلیارد پست استفاده شده است. اگر بخواهید شما هم برای تمام پست هایتان از این هشتگ استفاده کنید اگر تصویر یا ویدیو شما با #love مرتبط نباشد امکان دیده شدن آن خیلی پایین است.

استراتژیک هشتگ در اینستاگرام
استراتژیک هشتگ در اینستاگرام

یک استراتژی بهتر این است که هشتگ ها به برند و محتوای شما مرتبط باشند. درباره هشتگ ها و کلمات کلیدی در صنعت خود تحقیق کنید و بدانید که مخاطبان هدف شما از کدام هشتگ ها بیشتر استفاده می کنند. با ابزارهای Iconosquare و Later می توایند برای تحلیل هشتگ ها استفاده کنید.

در زمان مناسب پست کنید

اگر به تازگی شروع به کار کرده اید، سعی کنید بر اساس تحقیقات بازاریابی، بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام را بررسی کنید. با این حال ممکن است متوجه شوید که مخاطبان شما از این استاندارد پیروی نمی کنند. به همین دلیل باید رویکرد خود را تغییر دهید. به شما پیشنهاد می کنیم که برای خود تقویم محتوای رسانه اجتماعی طراحی کنید و در آن ساعت های ارسال پست خود را بنویسید. بعد از یک ماه تعداد بازخوردها در ساعات مختلف را بررسی کنید و ببینید در کدام وقت از روز یا شب بیشترین بازدید را داشته اید.

انتشار پست اینستاگرام در زمان مناسب
انتشار پست اینستاگرام در زمان مناسب

از ریلز استفاده کنید

اینستاگرام به عنوان یک برنامه اشتراک گذاری عکس شروع به کار کرد و با ویژگی ریلز با سرعت بالا میان مردم محبوبیت خود را افزایش داد. ریلزها شکل صمیمی تری از ویدیوهای عمودی هستند که فقط برای دوستان، دنبال کنندگان و بازدیدکنندگان صفحه شما قابل مشاهده است. با این حال، Reelsها در معرض دید عموم قرار می گیرند و از طریق کاوش در اینستاگرام دسترسی بیشتری را ارائه می کنند. میانگین لایک در ریلز 42 درصد بیشتر از پست های معمولی است. Trilce Jiron Garro مالک آژانس بازاریابی رسانه های اجتماعی TBS Marketing می گوید: Reelsها به هرکسی این فرصت را می دهند تا به مخاطبان هدف جدید دست یابند. سازندگان می توانند محتوای جامعه محور تولید کنند که اعتماد ایجاد کند، دنبال کنند جدید جذب کند و فروش را افزایش دهد.

انتشار ریلز در اینستاگرام
انتشار ریلز در اینستاگرام

سازماندهی استوری های اینستاگرام به صورت هایلایت

یکی از عناصر صفحه شما که نباید نادیده گرفته شود، قسمت هایلایت ها می باشد. استوری های اینستاگرام بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند، اما می توانید ارزش محتوای را با سازمان دهی آن ها در قسمت هایلایت افزایش دهید. این ها فرصت بیشتری را برای بازدیدکنندگان جدید صفحه شما فراهم می کند تا برند، محتوا و محصولات شما را ببینند. اگر کاربران بتوانند فوراً اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، به احتمال زیاد فالوورهای اینستاگرام را به دست خواهید آورد. برای جذب فالوورهای بیشتر در اینستاگرام از طریق هایلایت ها می توانید این روش ها را انجام دهید:

  • تریلرهایی ایجاد کنید که حساب کاربری و نام تجاری شما را توضیح دهد.
  • داستان های خود را به صورت تم، مجموعه های محصول یا نوع محتوا سازماندهی کنید.
  • هر بار که محصول یا مجموعه جدیدی را راه اندازی می کنید، یک هایلایت جدید ایجاد کنید تا نکات برجسته تازه و مرتبط باقی بماند.
مدیریت هایلایت ها در اینستاگرام
مدیریت هایلایت ها در اینستاگرام

در پست های اینستاگرام دنبال کننده بیشتری بخواهید

از اینکه گهگاه از مخاطبان هدف خود بخواهید که شما را دنبال کنند نترسید. همانطور که یوتیوبرها در انتهای ویدیوهای خود از بینندگان می خواهند صفحه آن ها را دنبال کنند، شما هم می توانید از کاربران اینستاگرام بخواهید تا محتواهای شما را ببینند و صفحه شما را دنبال کنند. این کار را می توانید در محتوای ویدیویی مانند Reels و Stories ذکر کنید.

درخواست دنبال کردن صفحه از بازدیدکنندگان اینستاگرام
درخواست دنبال کردن صفحه از بازدیدکنندگان اینستاگرام

محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

محتوای تولید شده توسط کاربر به هر نوع محتوایی اطلاق می شود. ویدیو، عکس، نظرات نوشتاری، صدا و موارد دیگر که درباره یک برند توسط یک طرفدار، مشتری یا دنبال کننده ایجاد می شود. محتوای تولید شده توسط کاربر «UGC» به انسان سازی برند شما و اعتبار بخشیدن به آن کمک می کند. انجام این کار باعث افزایش اطمینان خرید می شود.

اشتراک گذاشتن نظرات کاربران در اینستاگرام
اشتراک گذاشتن نظرات کاربران در اینستاگرام

زیباسازی اینستاگرام را جدی بگیرید

زیبایی شناسی اینستاگرام یک نمایش بصری از شخصیت برند شما است. یک زیباشناسی خوب و منسجم می تواند فالوورها را جذب کند، تعامل را افزایش دهد و نمایه شما را متمایز کند. هنگام طراحی پست اینستاگرام می خواهید پست مورد نظرتان ظاهری احساسی، پر جنب و جوش، قدیمی یا لوکس داشته باشد؟ همچنین پروفایل های اینستاگرام رقبا یا برندها را برای الهام گرفتن کاوش کنید.

زیباسازی پست ها در اینستاگرام
زیباسازی پست ها در اینستاگرام

از لایو اینستاگرام استفاده کنید

لایو اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می دهد ویدیوی زنده را برای فالوورهای خود پخش کنید. این کار بسیار شبیه یک استوری است، اما به صورت زنده ضبط می شود و دارای ویژگی های تعاملی اضافی می باشد. با استفاده از این ویژگی اینستاگرام می توانید به پشت صحنه عملیات خود بروید تا کسب و کارتان را به کاربران نشان دهید یا می توانید به معرفی محصولاتتان بپردازید و نحوه استفاده از آن ها را به فالوورها نشان دهید.

استفاده از ویژگی لایو در اینستاگرام
استفاده از ویژگی لایو در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام را امتحان کنید

شما یاد گرفته اید که چگونه از طریق چندین روش ارگانیگ فالوورهای اینستاگرامتان را افزایش دهید، اما در آخرین مرحله تاکتیکی وجود دارد که توسط بسیاری از بازاریابان و برندها در اینستاگرام استفاده می شود. اگر استراتژی رسانه های اجتماعی شما شامل بودجه ای برای تبلیغات پولی باشد، این نوع روش می تواند یک گزینه عالی برای جذب سریع فالوور به حساب بیاید. تبلیغات اینستاگرام از طریق یک پلتفرم سلف سرویس قابل دسترسی است که به شما امکان می دهد اهداف و بودجه خود را تعیین کنید. آن ها می توانند به شما کمک کنند تا به کاربران اینستاگرام با علایق مشابه یا در مکان هایی که تجارت می کنید دسترسی پیدا کنید. این نکته را فراموش نکنید که برای تبلیغات در اینستاگرام باید با خود شرکت متا تعامل داشته باشید و این نوع تبلیغ را با معرفی صفحه یا کسب و کارتان توسط بلاگرها اشتباه نگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا