Connect with us

A Plague Tale Requiem ترسناک ترین بازی پاییز خواهد بود

منتشر شده

در

بازی ترسناک plague tale

درست طبق روال هر سال قرار است بازی های ترسناک را در پاییز امسال به مناسبت هالووین روی پلتفرم های مختلف داشته باشیم. یکی از این بازی ها A Plague Tale: Requiem است که با موش ها و تعقیب و گریزهای همیشگی اش قرار است هالووین امسال را ترسناکتر از همیشه کند.

بازگشت به دنیای بازی A Plague Tale

امسال، یعنی اکتبر ۲۰۲۲ قرار است چندین بازی جدید ترسناک از جمله Sons of the Forest، Yomawari: Lost in the Dark، Resident Evil Re: Verse و بر اساس شایعات نسخه ی جدید Dark Pictures Anthology را داشته باشیم. این بازی ها ممکن است که جزو سرگرم کننده ترین بازی های امسال باشند، ولی نمیشود صددرصد روی ترسناک بودن آن ها حساب کرد. اما دنباله ی بازی A Plague Tale  وعده ای واقعی به نظر می آید.

استودیو Asobo توانست پس از انتشار نسخه ی اول بازی، ترس را به جان گیمیرها بنشاند. در نسخه ی دوم که قرار است تحت عنوان A Plague Tale: Requiem منتشر شود، وحشت موش هایی که به صورت دسته جمعی حمله میکنند، دوباره برمیگردد. استودیو Asobo تأکید کرده است که در این نسخه قرار است تمرکز روی بازی روانی باشد و ترس و وحشت روانی به سطوح بالاتری برسد.

بازگشت به دنیای بازی A Plague Tale

بازگشت به دنیای بازی A Plague Tale

ویژگی های داستانی نسخه ی دوم A Plague Tale

در بازی A Plague Tale: Requiem آمیسیا در کنار وحشت های ناشی از دنیای خارجی، باید با شرایط روانی پس از پایان بازی اول کنار بیاید. در نسخه ی اول آمیسیا با توسل به وحشیگری میخواست هرطور شده از برادر کوچک خودش محافظت کند، ولی در این راه آسیب های جدی روانی برداشته بود.

حتی برای گیمرهایی که از موش نمیترسند، بازی طوری طراحی شده است که با ترکیب تاریکی و جیرجیر و ناله های مداوم منظره ی وحشتناکی برای آن ها فراهم شود. مخصوصاً وقت هایی که موش ها به صورت دسته جمعی حمله میکنند یا روی هم تلنبار میشوند، بازی از هر وقت دیگری ترسناک تر است.

ویژگی های داستانی نسخه ی دوم A Plague Tale

ویژگی های داستانی نسخه ی دوم A Plague Tale

در A Plague Tale: Requiem همچنان با روشن کردن مشعل و منقل یا با پرت کردن حواس آنها با گوشت های آویزان به سقف میتوانید حواسشان را پرت کنید. در این نسخه هم قرار است با قلاب سنگ آمیسیا به مبارزه بپردازید و مثل روال گذشته ارتقائش دهید.

هوگو در requiem

هوگو در requiem

گرافیک بازی Requiem

در زمان ساخت بازی اول تمرکز روی بخش گرافیکی موش ها بود و کمتر به ترسناک بودن شرورهای دیگر پرداخته بودند. به این صورت که توسعه دهندگان توانسته بودند ۱۰۰۰۰ موش را شبیه سازی کنند.

در نسخه ی جدید استودیو Asobo اعلام کرده است که میتواند بیش از ۳۰۰۰۰ موش را شبیه سازی کند. طبق آن چیزی هم که در ترایلر بازی A Plague Tale: Requiem دیدیم، قرار است سونامی موش ها را در صحنه ها داشته باشیم. این باعث میشود که نسخه ی اول بازی در مقابل این نسخه چیزی به نظر نیاید.

گرافیک بازی Requiem

گرافیک بازی Requiem

دشمنان و سلاح های جدید بازی Requiem

آمیسیا قرار است سلاح جدیدی داشته باشد. در کنار قلاب سنگش که بین گیمرها سلاح محبوبی به حساب می آمد، آمیسیا قرار است کمانی داشته باشد که امکان پرتاب تیر از دوردست را به او میدهد. هیوگو نیز در نسخه ی دوم قرار است با توانایی احضار موش ها یا Echo به او ملحق شود تا بار دیگر به صورت مخفیانه بتوانید دشمنان را از پا دربیاورید.

سلاح بعدی چاقو است. آمیسیا با این چاقو مرگبارتر از همیشه پا پیش میگذارد و با فروکردن آن به گلوی دشمنان میتواند آنها را از پا دربیاورد.

دشمنان و سلاح های جدید بازی Requiem

دشمنان و سلاح های جدید بازی Requiem

تمرکز خط داستانی بازی Requiem

نویسنده ی اصلی بازی، سباستین رنالد همچنین اعلام کرد که تمرکز بازی A Plague Tale: Requiem روی ضربه ی روحی آمیسیا است. به این صورت که هرچه آمیسیا توانایی های بیشتری کسب میکند، روحیه اش بیشتر آسیب میبیند. این بازی شاید فراتر از یک داستان ترسناک باشد و بیشتر دارد داستانی گیرا و پیچیدگی های روابط احساسی این خواهر و برادر را بررسی میکند. با این که با نجات جان همدیگر عشقشان را به هم ثابت میکنند، ولی ناخواسته به همدیگر آسیب میزنند.

تمرکز خط داستانی بازی Requiem

تمرکز خط داستانی بازی Requiem

در بازی دوم قرار است در کنار وحشت موش ها و مرگ و میر بیشتر، به داستان شرایط روحی آمیسیا هم به صورت جدی پرداخته شود. بازی A Plague Tale: Requiem در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ برای نینتندو سوییچ، رایانه، کنسول بازی سونی، یعنی پلی استیشن ۵ و کنسول بازی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر شود.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار