Connect with us

ChatGPT چیست و چگونه کار می کند؟

منتشر شده

در

ChatGPT چیست و چگونه کار می کند

در مورد هوش مصنوعی مسائل زیادی وجود دارد که باید ابهام زدایی شود. بسیاری از ما هنوز فکر می کنیم هوش مصنوعی یک ربات یا یک آدم آهنی قدرتمند است که دشمن ما آدم ها محسوب می شود اما اکنون داستان تغییر کرده است. هوش مصنوعی به بخش عمده و جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده است که کمک های زیادی در حوزه های مختلف مانند هوا و فضا، پزشکی و خودروسازی به ما کرده است. در دنیای فناوری اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است چت بات ChatGPT یکی از جدیدترین و بزرگترین رویداد در دنیای فناوری هوش مصنوعی می باشد که با درک زبان انسان می تواند پاسخ های دقیقی را به ما بدهد.

ChatGPT چیست؟

ChatGPT توسط OpenAI که یک شرکت هوش مصنوعی و تحقیقاتی می باشد، ساخته شده است. این شرکت چت جی پی تی را در تاریخ 30 نوامبر 2022 راه اندازی کرد. ChatGPT یک ابزار پردازش زبان طبیعی است که توسط فناوری هوش مصنوعی هدایت می شود و به شما امکان می دهد که با یک ربات گفتگو کنید. این مدل زبان می تواند به سؤالات پاسخ دهد و در ایجاد یک مقاله یا رفع اشکال برنامه نویسی کمک کند. در حال حاضر چت جی پی تی در مرحله تحقیق و بازخورد قرار دارد و استفاده از آن برای عموم مردم آزاد و رایگان می باشد.

ChatGPT چیست؟
ChatGPT چیست؟

ChatGPT چگونه کار می کند؟

ChatGPT یک مدل بزرگ زبان GPT3 و GPT 3.5 است. این ابزار هوش مصنوعی الگورتیم های ماشین را به یک متن گسترده برای پاسخ به درخواست کاربران با استفاده از زبانی که به نظر می رسد مانند انسان است تبدیل می کند. طبق گفته Open AI، چت جی پی تی توانایی خود را از طریق یادگیری تقویت کننده افزایش می دهد که این بستگی به بازخورد انسان دارد.

ChatGPT چگونه کار می کند؟
ChatGPT چگونه کار می کند؟

تفاوت بین ChatGPT و موتور جستجو

ChatGPT یک مدل زبانی است که با هدف گفتگو با کاربر ایجاد شده است اما یک موتور جستجو صفحات وب را در اینترنت فهرست می کند تا به کاربر کمک کند تا اطلاعاتی را که خواسته پیدا کند. چت جی پی تی توانایی جستجو اینترنت را برای اطلاعات ندارد و به جای آن از اطلاعاتی که از آموزش داده ها آموخته است برای تولید پاسخ استفاده می کند.

تفاوت ChatGPT و موتور جستجو
تفاوت ChatGPT و موتور جستجو

ویژگی های مهم ChatGPT

یکی از ویژگی های مهم ChatGPT توانایی آن در تولید پاسخ هایی که با زمینه مکالمه سازگار است این بدان معناست که این مدل قادر به درک جریان مکالمه و ایجاد پاسخ هایی است که به طور طبیعی با آنچه قبلاً گفته شد متناسب است. این امر باعث می شود برای کارهایی مانند خدمات به مشتری، جایی که یک مدل مکالمه باید بتواند طیف گسترده ای از سؤالات را بدون از دست دادن پیگیری زمینه انجام دهد. علاوه بر تولید پاسخ، ChatGPT قادر به انجام طیف وسیعی از سایر کارهی NLP مانند ترجمه زبان، خلاصه متن و تجزیه و تحلیل احساسات است. این امر آن را به ابزاری همه کاره تبدیل می کند که می تواند در انواع برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی های مهم ChatGPT
ویژگی های مهم ChatGPT

چگونه از ChatGPT استفاده کنیم؟

کاربران می توانند انواع سؤالات را از ChatGPT بپرسند تا در نهایت پاسخ های ساده و بدون پرده دریافت کنند به عنوان مثال می توانید از این ابزار به عنوان دایره المعارف استفاده کرد و از آن سؤال کنید «قوانین حرکت نیوتون را تعریف کنید» یا از او بخواهید «شعری را برای شما بنویسد».

استفاده از ChatGPT
استفاده از ChatGPT

می توانید مشابه موتورهای جستجوگر معمولی شما یک سؤال را تایپ کنید و ChatBot پاسخ هایی را ایجاد می کند که در یک موضوع سازماندهی شده و ذخیره می شوند. ChatGPT تمام مکالمات قبلی و سؤالاتی را که وارد کرده اید به یاد می آورد. همچنین این ربات پاسخ های خود را برای سؤالات نامناسب فیلتر می کند که هنگام پرسیدن بلافاصله آن را شناسایی می کند و از آن رد می شود. به عنوان مثال از این ربات پرسیدم: «چگونه یک بمب خانگی بسازم؟»، او در پاسخ جواب داد من برنامه ریزی نشده ام که اطلاعاتی در مورد فعالیت های غیرقانونی یا خطرناک ارائه دهم.

چه چیزی را می توانید با ChatGPT ایجاد کنید؟

علاوه بر ارائه پاسخ به سؤالات انسانی، از ChatGPT می توان برای انجام موارد زیر استفاده کرد:

1- ایجاد محتوا

ChatGPT را می توان برای ایجاد محتوا استفاده کرد به عنوان مثال ابزار AI می تواند یک آهنگ را براساس دستور کاربر بنویسد و یا می تواند به کاربران این امکان را بدهد تا از ظرافت ادبی هنگام نوشتن یک مقاله بهره ببرند.

ایجاد محتوا با ChatGPT
ایجاد محتوا با ChatGPT

2- عیب یابی کدهای برنامه نویسی

ChatGPT می تواند کدها را پردازش کند و به توسعه دهندگان به عیب یابی کدها کمک کند به عنوان مثال می توان از آن برای تولید نمایش داده های SQL استفاده کرد. استفاده از چت جی پی تی می تواند شما را برای ارتقاء مهارت های SQL یا دیگر زبان های برنامه نویسی کمک کند.

برنامه نویسی با ChatGPT
برنامه نویسی با ChatGPT

3- آموزش دادن

جالب است که چگونه ChatGPT می تواند کلمات، کد و حتی فیزیک را تحلیل کند و آن ها را توضیح دهد. از آنجا که قابلیت های مدرس AI از ChatGPT در سال های آینده توسعه می یابد، می تواند به طرز چشمگیری نحوه تعامل دانش آموزان با دنیای خارج را تغییر دهد. در نتیجه چت جی پی تی تأثیر زیادی در صنعت فناوری اموزش خواهد داشت. بسیاری از شرکت های EDTech اکنون می توانند اصول یک موضوع را آموزش دهند و از ChatGPT استفاده کنند تا به دانشجویان بستری را ارائه دهند تا از ان ها سؤال کنند.

آموزش با ChatGPT
آموزش با ChatGPT

چگونه می توانید به ChatGPT دسترسی پیداکنید؟

شما می توانید با مراجعه به chat.openai.com و ایجاد یک حساب OpenAI به این سرویس دسترسی پیدا کنید. پس از ورود به سیستم می توانید در ChatGPT چت کنید. از آنجایی که چت جی پی تی هنوز در مرحله تحقیقات است و استفاده از آن رایگان می باشد می توانید به تعداد دلخواه و بیشمار از او سؤال بپرسید و به جواب برسید.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار