Connect with us

Device Guard قابلیت جدید ویندوز 10 بر علیه بد افزارها

منتشر شده

در

Device Guard قابلیت جدید ویندوز 10 بر علیه بد افزارها

با وجود بیش از 300,000 بدافزار جدیدی که روزانه برای تهدید امنیت کاربران خلق می شوند، نبرد فناوری های فعلی با بدافزارها، هیچ گاه پایان نخواهد یافت. مایکروسافت؛ غول دنیای سیستم عامل ها در نظر دارد تا با ویندوز 10 قواعد این بازی بی پایان را تغییر دهد، Device Guard قابلیت امنیتی جدیدی در نسخه نهایی ویندوز 10 خواهد بود که روز گذشته مایکروسافت از آن پرده برداشت. با بکارگیری این قابلیت فقط برنامه های تایید شده توسط کاربر اجازه اجرا خواهند یافت. در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

این قابلیت لایه جدیدی از حفاظت در برابر بدافزار های جدید و حتی ناشناخته را به سیستم اضافه می کند، به بیانی ساده تر  با فعال بودن قابلیت Device Guard ؛ بجز برنامه هایی که کاربر به آن اجازه اجرا می دهد، هیچ برنامه دیگری بر روی ویندوز 10 قابل اجرا نخواهد بود.

Device Guard قابلیت جدید ویندوز 10 بر علیه بد افزارها

به منظور محافظت از کاربران در برابر بدافزار ها، هنگامی که یک برنامه می خواهد اجرا شود؛ ویندوز قابل اعتماد بودن آن را بررسی و به کاربر اعلام می کند. Device Guard می تواند از فناوری های مجازی سازی پردازنده ها به منظور اجرای برنامه های نامطمئن در محیط قرنطینه بهره ببرد و از فایلهای کاربر و سیستم عامل در برابر گزند بدافزارها حفاظت کند ، از این رو یک لایه حفاظتی ثانویه در برابر نفوذگران و بدافزارهایی خواهد بود که توانسته اند به سیستم نفوذ پیدا کنند.

Device Guard نسبت به آنتی ویروس ها و فناوری های نظارتی فعلی برتری هایی دارد و حتی می تواند با آنتی ویروس ها هم سنگر و ترکیب شود. طبق گفته مایکروسافت آنتی ویروس های معمولی می توانند از Device Guard برای  مسدود سازی اجرای بد افزارها و اسکریپت های مخرب بهره گیرند و بخش های دیگر سیستم عامل را که Device Guard نمی تواند از آن حفاظت کند، پوشش دهند.

با این حال Device Guard نمی تواند جایگزین آنتی ویروس ها شود اما به منظور ارتقای امنیت سیستم می تواند با آنها هم زمان بکار گرفته شود. برای نمونه آنتی ویروس اجرای ماکروها و سایر بد افزار ها را مسدود می کند و Device Guard از اجرای برنامه هایی که از سد امنیتی آنتی ویروس گذشته و به سیستم نفوذ یافته اند، ممانعت می کند.

مایکروسافتویندوز 10 را برای عرضه در تابستان سال جاری زمانبندی کرده است. ارتقاء از ویندوز 7 و 8.1 به ویندوز 10 برای کاربران خانگی رایگان خواهد بود.

3 دیدگاه

  1. محمد

    جولای 7, 2016 در 7:02 ب.ظ

    هروز بدافزارهای جدیدی برای تهدید امنیت کاربران تولید میشود، Device Guard قابلیت امنیتی جدیدی در نسخه نهایی ویندوز 10 خواهد بود، این قابلیت لایه جدیدی از حفاظت در برابر بدافزار های جدید و حتی ناشناخته را به سیستم اضافه می کند،که بسیار کاربدی است با تشکر از مایکروسافت و ممنون از اخبار سایت آی تی بازار.

  2. سعید

    جولای 5, 2016 در 5:19 ب.ظ

    سلام
    قابلیت جدید ویندوز 10 بر علیه بد افزارها: با وجود بیش از 300,000 بدافزار جدیدی که روزانه برای تهدید امنیت کاربران خلق می شوند، نبرد فناوری های فعلی با بدافزارها، هیچ گاه پایان نخواهد یافت. مایکروسافت؛ غول دنیای سیستم عامل ها در نظر دارد تا با ویندوز 10 قواعد این بازی بی پایان را تغییر دهد، Device Guard قابلیت امنیتی جدیدی در نسخه نهایی ویندوز 10 خواهد بود که روز گذشته مایکروسافت از آن پرده برداشت.

  3. الهام

    جولای 2, 2016 در 1:12 ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید خدمت همه. واقعا این بد افزار هایی که روزانه خلق میشن برای ما تهدید خیلی جدی به شمار میومد و همه رو نگران کرده بود چقد خوبه که Device Guard قابلیت امنیتی جدیدی در نسخه نهایی ویندوز 10 ایجاد کرده و خیال همه یکاربرا رو راحت کرده

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار