Connect with us

تیک تاک هک شدن اطلاعات کاربران را تکذیب کرد

منتشر شده

در

تکذیب هک شدن تیک تاک

تیک تاک ادعای یک گروه هکری مبنی بر اینکه می تواند کد منبع و داده های کاربر را از این پلتفرم بدست آورد را رد کرده است. گروه هکر  Against The West در یک انجمن آنلاین ادعا کرد که سورس مورد استفاده TikTok را که حاوی بیش از 2 میلیارد رکورد و مجموعه ای از داده های کاربران، توکن های احراز هویت و سایر اطلاعات حساس مربوط به شرکت است را نقص کند. علاوه بر این حساب توییتر Against The West از زمان اعلام هک کردن تیک تاک به حالت تعلیق در آمده است.

نقض امنیتی در نرم افزار تیک تاک

Byte Dance شرکت اصلی تیک تاک گفته است حریم خصوصی و امنیت داده های کاربران ما در اولویت قرار دارد و تیم امنیتی ما این ادعا را بررسی کرده و هیچ مدرکی مبنی بر نقص امنیتی وجود ندارد. این تکذیت به دنبال گزارش های ادعایی مبنی بر هک هایی است که در تاریخ 3 سپتامبر ظاهر شد و عامل تهدید اشاره کرد که از سرور بیش از 2 میلیارد رکورد و 790 گیگابایت اطلاعات کاربران، آمار پلت فرم، کد و موارد دیگر را ذخیره می کند.

نقض امنیتی در نرم افزار تیک تاک
نقض امنیتی در نرم افزار تیک تاک

به نظر می رسد بیشتر داده های دزدیده شده اطلاعات عمومی بوده که از پلتفرم حذف شده اند. تروی هانت یک از مدیران مایکروسافت و خالق ابزار Have l Been Pwned داده های هکرها را غیرقابل قطع خوانده اما حدس زد که ممکن است داده های غیرتولیدی یا آزمایشی باشند که هیچ صدمه ای به کاربران نمی زند. گروه هکری که خود را Against The West می نامند ادعا می کند که داده هایی را از برنامه پیام رسان چینی WeChat نیز به دست آورده است، با بیان این موضوع هنوز از سوی وی چت واکنشی نشان داده نشده است. TikTok و WeChat به دلیل روابط خود با چین مورد بررسی قرار گرفته اند و تیک تاک در تلاش برای معکوس کردن گزارش های اخیر در مورد دسترسی کارکنان TikTok در چین به اطلاعات کاربران ایالات متحده چندین گام از جمله ذخیره داده های آمریکایی در سرورهای اوراکل در ایالت متحده برداشته است.

TikTokهک شدن را تکذیب می کند

تیک تاک ادعاهای هک شدن این پلتفرم را دروغ خوانده است، علاوه بر این TikTok گفت کد منبع به اشتراک گذاشته شده در انجمن های هک بخشی از پلتفرم آن ها نمی باشد همچنین تیک تاک اعلام کرده داده های کابران فاش شده نمی تواند ناشی از نقص مستقیم پلتفرم آن ها باشد زیرا آن ها از حفاظت های امنیتی کافی برای جلوگیری از جمع آوری اطلاعات کاربران توسط اسکریپت های خودکار برخوردار هستند.

TikTokهک شدن را تکذیب می کند
TikTokهک شدن را تکذیب می کند

سخنگوی TikTok گفت: ما تأیید کرده ایم که نمونه های داده مورد نظر همگی در دسترس عموم هستند و به دلیل آسیب دیدگی سیستم ها، شبکه ها یا پایگاه های اطلاعاتی تیک تاک نیستند. به نظر می رسد نمونه ها حاوی دادهایی از یک یا چند منبع شخص ثالث هستند که به TikTok وابسته نیستند. ما معتقدیم که کاربران نیازی به اقدامات پیشگیرانه ندارند و به ایمنی و امنیت جامعه جهانی خود متعهد می مانیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی اخبار
آرشیو اخبار