موبایل

آیا iOS 14.2 مصرف باتری را بالاتر می برد؟

از زمان عرضه سیستم عامل آپدیت شده iOS 14.2 مدت زیادی نمی گذرد. اما ظاهرا آن دسته از کاربرانی که نسخه iOS 14.2 یعنی نسخه جدید سیستم عامل iOS را بر روی گوشی های آیفون خود نصب کرده اند، از میزان مصرف بالای شارژ باتری خود خبر داده اند. این نظرات که در سایت هایی مثل  Apple Developer Forums و Reddit منتشر شده بود، از مصرف شدید باتری گوشی بعد از نصب آی یو اس 14.2 خبر داد.

علاوه بر میزان مصرف بالای شارژ باتری آیفون، کاربران اعلام کرده اند که از زمان نصب این سیستم عامل، شارژ گوشی های آن ها زمان بیشتری نیاز دارد. یک سری از ادعاها که هم غیر منطقی و هم کمی ترسناک به نظر می رسند گفته اند که آیفون در مواردی در مدت نیم ساعت 50 در صد از شارژ خود را از دست داده است و یا در موارد دیگری در هر دقیقه در هنگام کار پنج درصد از شارژ گوشی آنها از دست می رود.

مصرف سریع شارژ در آی یو اس 14.2

لیست قیمت آیفون

مشکل iOS 14.2 و مصرف شدید باتری از چیست؟

احتمال می رود که این مشکل یک مشکل نرم افزاری در این نسخه از سیستم عامل آی یو اس باشد. این پیش بینی به این خاطر است که کاربران گفته اند قبل از مصرف ناگهانی شارژ باتری، مدت زمان زیادی میزان شارژ درصد بالا و قابل قبولی دارد و ناگهان این مشکل پیش می آید. همچنین ری استارت کردن آیفون باعث می شود میزان شارژ باتری افزایش پیدا کند.

ظاهرا این مشکل برای کاربرانی که مدل های قدیمی تر آیفون را داشته اند بیشتر پیش می آید. اغلب گزارشاتی که کاربران منتشر کرده بودند در مورد گوشی های آیفون مدل آیفون 7، آیفون XS آیفون 6Sو آیفون SE بوده است. همچنین کاربرانی این مشکل را در مورد آیپد پرو 2018 نیز گزارش کرده اند.

مشکل از دست دادن شارژ باتری در آی یو اس 14.2 از چیست

ویژگی های سیستم عامل iOS 14.2 اپل

دو هفته بعد از معرفی سیستم عامل iOS 14.2 بود که اپل اقدام به انتشار آن کرد. این به روز رسانی هم در واقع دومین آپدیت اپل بعد از عرضه نسخه چهاردهم این سیستم عامل می باشد. حال جدا از مشکلاتی که برای مصرف شارژ باتری آیفون با iOS 14.2 پیش آمده، این به روز رسانی برخی از مشکلات آپدیت های قبلی را برطرف کرده است. همچنین یک سری قابلیت تازه مانند ایموجی های جدید، تصاویر پس زمینه جدید، شارژ بهینه برای ایرپادز و قابلیت مختص کمک به نابینایان را ارائه می دهد.

ویژگی های آی یو اس 14.2

در هر صورت کاربران گوشی موبایل مدل های قدیمی تر اپل با به روز رسانی ها مشکلاتی داشته اند. اما برای رفع مشکلاتی که برای iOS 14.2 اعلام شده، اپل اقدام به رفع آنها نموده است. احتمال می رود این مشکلات با انتشار نسخه iOS 14.3 و iPadOS 14.3 برطرف شوند. گفته می شود باز هم قابلیت های جدیدی به iOS 14.3 از جمله تغییراتی در صفحه هوم و اپلیکیشن های Weather و Health داده شود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. متاسفانه ios توی باتری واقعا ضعیف هست و خب اندورید های جدیدتر روز به روز دارن بهتر میشن و هم زود شارژ میشن و هم دیر شارژش تموم میشه اما اپل بشدت از لحاظ شارژ باتری عملکرد معکوس داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا