اخبار تکنولوژی

احتمال ساخت گوشی گیمینگ سامسونگ

به نظر می ‌رسد، سامسونگ در حال کار روی یک گوشی گیمینگ است. این شرکت همچنین قصد دارد یک فن خنک‌ کننده‌ اختصاصی هم برای آن طراحی کند. مشخص است که سامسونگ در حال حاضر بزرگترین شرکت تولید کننده‌ گوشی هوشمند در جهان است. اما طی این چندین سالی که این شرکت مشغول ساخت گوشی هوشمند بوده، نام و خبری از گوشی گیمینگ نبوده است. این در حالی است که رقیبان این برند مثل شیائومی و ایسوس در سبد محصولات خود گوشی ‌های گیمینگ را هم جا داده اند. هرچند نمی ‌توان این برندها را در حال حاضر رقیبی جدی برای سامسونگ در نظر گرفت اما این شرکت کره ای می ‌تواند با ساخت یک گوشی گیمینگ قدرتمند، توجه بسیار بیشتری را به سوی خود جلب کند.

لیست قیمت گوشی موبایل سامسونگ

گوشی گیمینگ سامسونگ با فن قدرتمند

با توجه به اینکه خود سامسونگ هنوز خبری در این مورد اعلام نکرده است اما این خبر بر مبنای ثبت یک علامت تجاری جدید توسط سامسونگ منتشر شده است. در گزارش ها آمده است که سامسونگ به تازگی درخواست ثبت یک عبارت تجاری با عنوان حالت فن فعال و فن قدرتمند را اعلام کرده است. این موضوع بدون شک اشاره به یک فن خنک کننده دارد. از طرفی می دانیم که فن خنک کننده در گوشی هوشمند معمولی کاربردی ندارد. پس احتمال ساخت گوشی گیمینگ سامسونگ قدرت می گیرد.

این خبر توسط LetsGoDigital منتشر شده که منبع قابل اعتمادی در دنیای رسانه های دیجیتال محسوب می شود. اما نمی ‌توان این موضوع را هم نادیده گرفت که فرآیند ساخت این گوشی ممکن است متوقف شود و هرگز شاهد رونمایی از آن نباشیم. با این حال به نظر می ‌رسد سامسونگ ساخت این گوشی را در برنامه‌ های خود دارد. سامسونگ پیش‌ از این اعلام کرده بود که به خاطر کمبود تراشه ‌های قدرتمند، قصد ندارد سری نوت را امسال راهی بازار کند. سری نوت هم که مانند سری S از فن خنک‌ کننده بهره نمی‌ برند ولی تا به این لحظه، هر گوشی گیمینگی که راهی بازار شد به نوعی به یک فن خنک‌کننده مجهز می‌ باشد.

استقبال از شایعه ساخت گوشی گیمینگ توسط سامسونگ

با توجه به موفقیت این شرکت در ساخت گوشی موبایل سامسونگ، اگر واقعا تصمیم داشته باشد گوشی گیمینگ تولید کند، بسیاری از کاربران استقبال خوبی از آن خواهند کرد چون از سال ۲۰۱۸ که ریزر اولین گوشی گیمینگ خود را راهی بازار کرد تا سال ۲۰۲۱ با گوشی ZTE نوبیا رد مجیک ۶، هنوز شرکتی با شهرت سامسونگ یا اپل گوشی گیمینگ تولید نکرده است و این اتفاق بسیار جذاب‌ خواهد بود.

با شناختی که کاربران از سامسونگ دارند، چه در زمینه‌ سخت ‌افزار، چه در زمینه‌ طراحی و چه در بخش نرم ‌افزار،  این شرکت اگر به شکل جدی به ساخت یک گوشی هوشمند بپردازد، قطعا نتیجه‌ درخشانی را بوجود خواهد آورد. هرچند به نظر می ‌رسد ساخت یک گوشی گیمینگ خیلی سخت ‌تر از گوشی تاشو نباشد که سامسونگ دو سال است که در این زمینه مشغول فعالیت است و موفق ترین گوشی های موبایل تاشو را به بازار روانه کرده است.

نکته‌ آخراینکه همکاری سامسونگ با شرکت AMD رونق پیدا کرده است. شرکتی که در زمینه‌ تولید پردازنده و گرافیک مخصوص کامپیوتر با اینتل رقابت می‌کند. اعلام شده پردازنده‌ ای که در نتیجه‌ همکاری دو غول بزرگ فناوری تولید خواهد شد، از لحاظ پردازشی و گرافیکی بدون رقیب است. به همین خاطر این احتمال وجود دارد سامسونگ گوشی گیمینگ خود را با پردازنده ‌ای راهی بازار کند که با همکاری AMD آن را ساخته است.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • تو گوشی فقط یه پابجی میشه بازی کرد وگرنه چندان گوشیگیمینگ بدرد نمیخوره، خب الان یه گوشی هم رده قیمتی با همین گوشی گیمینگ سامسونگ میتونه تو بازی خوب عمل کنه، این هزینه رو میتونیم برای یه کنسول بذیم

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

4 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل