شاید تا به حال نام اندروید باکس به گوش شما خورده باشد اما دقیقا ندانید که این ابزار هوشمند چه کاری انجام می دهد. در پاسخ به این سوال که اندروید باکس یا اسمارت باکس چیست باید گفت این ابزار به وسایل صوتی و تصویری مرتبط است. در واقع کاربرد اصلی این محصول برای تلویزیون است. ممکن است خرید یک تلویزیون هوشمند از لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد، پس با اندروید باکس می توان قابلیت های تلویزیون هوشمند را در تلویزیون عادی داشته باشید.

اگر مدل تلویزیون شما قدیمی شده و قصد دارید برای دستیابی به آیتم های هوشمند تلویزیون های جدید آن را تعویض کنید بهتر است بدانید اندروید باکس می تواند با یک قیمت جزئی تمام آپشن های یک تلویزیون هوشمند را برای شما فراهم کند. علاوه بر آن، اندروید باکس را می توانید برای تلویزیون های هوشمند جدید هم استفاده کنید تا به قابلیت های بیشتری دسترسی داشته باشید.

لیست قیمت اندروید باکس

کاربرد اندروید باکس

اندروید باکس جعبه ای هوشمند است که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند. این جعبه هوشمند می تواند قابلیت های یک تلویزیون هوشمند را به هر نوع تلویزیون و صفحه نمایش اضافه کند. در واقع کاربر می تواند یک تلویزیون معمولی را به قابلیت های یک تلویزیون هوشمند مجهز کند.

طرز کار استفاده از این دیوایس هم پیچیده نیست و همانطور که کاربر از یک گجت اندرویدی مثل موبایل یا تبلت استفاده می کند، می تواند از اندروید باکس هم بهره ببرد. با استفاده از این ابزار هوشمند می توان نرم افزار ها و برنامه های اندرویدی را بر روی صفحه تلویزیون نصب کرد. نرم افزارهای شبکه های اجتماعی، نرم افزار های پخش فیلم، برنامه های وب گردی و مدیا سنتر ها قابلیت نصب و اجرا توسط اندروید باکس را دارند.

قابلیت های اندروید باکس

از قابلیت های اصلی اسمارت باکس می توان به نصب و اجرای بازی های اندرویدی اشاره کرد که با گیم پد، کیبورد و ماوس هم قابل اجرا می باشند. اغلب برنامه ها و نرم افزار های ارتباط جمعی مانند تلگرام، اینستاگرام و غیره نیز با اسمارت باکس بر روی تلویزیون قابل دسترس است. پخش برنامه های تلویزیونی با استفاده از نرم افزارهای پخش فیلم، چه نرم افزارهای ایرانی و چه خارجی، با استفاده از این ابزار هوشمند امکان پذیر است.

کاربر می تواند در ابعاد بزرگ صفحه تلویزیون به نرم افزارهای وب گردی دسترسی پیدا کند. کاربرد این وسیله علاوه بر سیستم های صوتی و تصویری خانگی برای پروژهای دیجیتال هم امکان پذیر است. همچنین از اندروید باکس می توان جهت اجرا در سیستم های IPTV در هتل ها و ساختمان های بزرگ هم بهره برد.

مشخصات فنی اندروید باکس

اندروید باکس دارای پورت های متعددی است که برای افزایش عملکرد و کارایی آن تعبیه شده است. از جمله این پورت ها می توان به پورت USB، پورت AV، پورت شبکه LAN، درگاه SD Card، پورت HDMI و درگاه خروجی صدای SPDIF اشاره کرد. می توان گفت اندروید باکس یک مینی کامپیوتر اندرویدی است که قابلیت نصب نرم افزارهای اندرویدی را دارد.

همچنین مدل هایی از اندروید باکس وجود دارد که قابلیت گیرندگی شبکه های اجتماعی را فراهم می آورند. اغلب اندروید باکس ها به همراه خود یک کنترل هوشمند هم دارند اما در برخی موارد اندروید باکس به تنهایی عرضه می شود و کاربر می تواند از یک کنترل هوشمند Air mouse برای اتصال به این دستگاه بهره ببرد.

در مجموع برای تبدیل یک تلویزیون معمولی چه تلویزیون LCD و LED یا حتی تلویزیون های قدیمی تر CRT به یک تلویزیون هوشمند، یا یک تلویزیون هوشمند به میزان قابلیت های بیشتر و قوی تر می توان از اندروید باکس استفاده کرد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • اندروید باکس خیلی دستگاه خوبیه بنظرم ، نمیدونم ios هم همچین چیزی داره یا نه، ولی اندروید باکس با توجه به اینکه میشه بازی های اندروید هم رو تلویزیون پلی میشه کرد و یوتوب و اینا فعال کرد واقعا مورد استفاده ست، من قیمت اندروید باکس رو سرچ زدم حدودا 700 تومن هست

نوشته های اخیر

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

3 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل

بررسی موشکافانه دوربین سامسونگ S24

در دنیای همیشه در حال تغییر تلفن های هوشمند، سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد.…

3 ماه قبل