راهنمای خریدراهنمای خرید لپ تاپ

از رایانه کمک مشاوره بگیرید، مطمئن بخرید

هرچند خرید لپ تاپ به نظر کار خیلی سختی نیست، اما اگر یک مشاور خوب برای خرید داشته باشیم کار خیلی راحت تر هم خواهد بود، یک مشاور خوب، می تواند با توجه به نیازهای شما، یک خرید ایده‌آل را برای شما تضمین کند. در مجموع برای انتخاب هر محصول، بر اساس معیار و نوع کاربری ما باید فاکتورهایی را در نظر داشت. بنابراین همیشه قبل از خرید قطعات کامپیوتر و لپ تاپ با کارشناسان مرکز پاسخگویی رایانه کمک مشورت بگیرید تا خریدی آسان و مطمئن را تجربه کنید.

رایانه کمک و خرید یک وسیله خوب

فاکتور های مهم در خرید لپ تاپ چیست؟

برای خرید یک لپ تاپ مناسب اولویت ها و فاکتورهای زیادی می تواند وجود داشته باشد اما در مورد دو فاکتور اصلی در خرید لپ تاپ باید گفت: فاکتور اول نوع کاربرد دستگاه از طرف کاربر است، بدین معنی که شما دقیقاً با لپ‌تاپ خود می‌خواهید چه کارهایی انجام دهید و چه انتظاری دارید؟ فاکتور دوم هم  بودجه در نظر گرفته شده از طرف خریدار برای خرید لپ تاپ است. کارشناسان با تجربه رایانه کمک به منظور مشاوره خرید لپ تاپ با در نظر گرفتن این دو فاکتور به شما در یک خرید ایده‌آل کمک می کنند. هر چند که برای خرید قطعی نیاز به یک مشاور با تجربه داریم، اما در این مقاله سعی کرده ایم به صورت کلی شما عزیزان را با فاکتورهای اصلی در خرید یک کامپیوتر یا لپ تاپ آشنا کنیم. بنابراین در ادامه به سوالات مهم که کاربران در خرید یک لپ تاپ ممکن است برایشان پیش بیاید پاسخی کوتاه می‌دهیم.

مهمترین فاکتورها برای خرید لپ تاپ

آیا برند لپ تاپ مهم است؟  هر کدام از ما وقتی برای اولین بار قصد خرید لپ تاپ را داشتیم، با نام های تجاری مختلفی رو به رو می شدیم،  و بین تمامی نام های تجاری مثل برند های ایسر، لنوو، اچ پی و بسیار از برند های دیگر تصمیم گیری برای قطعی کردن خرید سخت بود. اما واقعیت این است که در سطح حرفه‌ای خرید یک لپ تاپ بحث های کمتری بر سر برند لپ تاپ صورت می گیرد، معمولاً یک کارشناس کامپیوتر به کیفیت و قدرت دستگاه دقت می کند، هرچند  نمی‌توانیم دقت و کیفیت برخی از برند ها را نادیده بگیریم. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که معمولاً تولیدکنندگان، لپ تاپ‌های تولید شده را در سری ها و مدل های مختلفی با قدرت و کیفیت متفاوت تولید می کنند، تا توانایی پوشش نیازهای تمامی افراد در بازار را داشته باشند. به طور مثال یک برند مانند ایسوس دستگاههای خود را در سری های متفاوتی مانند الترابوک ها، مالتی مدیا، میان رده و یا سری های گیمینگ وارد بازار می‌کند. بنابراین علاوه بر در نظر گرفتن برند یک دستگاه در نظر داشتن سری لپ تاپ نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

لپ تاپ بخریم یا کامپیوتر؟ یکی از سوالاتی که هر روز تقریباً از کارشناسان رایانه کمک پرسیده می شود،این است که کاربران ما می‌خواهند بدانند، لپ تاپ برای آنها مناسب است یا خرید یک کامپیوتر خانگی هم میتواند نیاز آنها را رفع کند؟ خیلی از مواقع افراد اصلاً فلسفه استفاده از لپ تاپ را نمی دانند و فقط برای کلاس کاری لپ تاپ میخرند!!! توجه به این نکته خیلی مهم است، که ما بدانیم لپ تاپ ها به عنوان کامپیوتر های پرتابل یا قابل حمل محسوب می شوند. بنابراین زمانی  بهتر است تصمیم به خرید لپ تاپ به جای خرید کامپیوتر بگیرید که دائماً در رفت و آمد هستید و در مکانهای مختلف نیاز به یک کامپیوتر دارید.

تفاوت خرید لپ تاپ و کامپیوتر

هزینه خرید لپ تاپ بالاتر است یا خرید کامپیوتر؟ این نکته نیز یکی از نکات بسیار مهم در خرید کامپیوتر و لپ تاپ است، اگر کامپیوتر و لپ تاپ را به نسبت سخت افزارهای یکسان در نظر بگیریم، قیمت لپ تاپ در مقابل یک کامپیوتر خانگی بالاتر است. بنابراین اگر زیاد نیاز به جابجایی کامپیوتر خود ندارید، خرید یک کامپیوتر قدرتمند به جای یک لپ تاپ معمولی برای شما می تواند بسیار مفید تر باشد. بنابراین پاسخ به این سوال که آیا من به لپ تاپ نیاز دارم یا به کامپیوتر خانگی قبل از تصمیم به خرید یکی از نکات مهم است. این هم یک نکته از مشاوره خرید کامپیوتر یا لپ تاپ برای شما عزیزان.

چه مواردی از مشخصات فنی لپ تاپ ها برای خرید مهم است؟ 

برای خرید هر وسیله الکترونیکی یا گجت، قطعا موارد زیادی مانند قطعات کامپیوتر و موارد دیگر وجود دارند که باید مورد بررسی قرار بگیرند. همانطور که گفته شد کلیاتی برای خرید یک محصول وجود دارد که کاملا مربوط به نوع کاربری و میزان هزینه در نظر گرفته شده برای آن می باشد. در نهایت وقتی که تصمیم به خرید یک لپ‌تاپ گرفتیم، بهتر است بدانیم کدام یک از مشخصات فنی لپ تاپ را می بایستی در نظر بگیریم.

مهمترین مشخصات فنی برای خرید لپ تاپ

  • بررسی cpu کامپیوتر: اولین نکته پردازنده یا cpu لپ تاپ است که وظیفه پردازش اطلاعات را بر عهده دارد،  به صورت کلی باید بدانیم که دو شرکت بزرگ AMD و اینتل پردازنده‌های لپ تاپ های داخل بازار را تولید می کنند.
  • رم RAM: یکی دیگر از مشخصات سخت افزاری که میتواند در خرید کامپیوتر و یا لپ تاپ مورد توجه بسیار قرار بگیرد، رم است که محل ذخیره سازی داده های موقت و برنامه های باز شده است.
  • هارد دیسک: محل ذخیره اطلاعات در سیستم های کامپیوتری هارد دیسک است که میتواند از نوع هارد دیسک HDD و یا هارد دیسک های با سرعت بالا یعنی حافظه SDD باشد.
  • اتصالات لپتاپ و امکانات: از مهم ترین امکانی که میتوانیم در لپ تاپ ها مورد توجه قرار دهیم تعداد پورت های USB و همچنین داشتن و یا نداشتن پورت USB3 است، تا بتوانید با سرعت بالاتری اطلاعات را جابه جا کنید. همچنین درگاه HDMI برای اتصال لپ تاپ به مانیتور و یا تلویزیون و پروژکتور نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • بررسی باتری لپ تاپ: در مشخصاتی که از باتری یک لپ تاپ بررسی میکنیم معمولا دو پارامتر اصلی یعنی تعداد سلول ها و میزان ظرفیت باتری از اهمیت ویژه ای برخورد است، اما باید در نظر داشته باشیم که تعداد سلول ها بیشتر یک عدد تجاری است، و چیزی که مهم تر است میزان ظرفیت باتری بر حسب وات ساعت است. البته نکته حائز اهمیت این است که هر چه قدرت پردازنده لپتاب بالاتر باشد، مصرف باتری بالاتری نیز دارد.
  • لپ تاپ بدون سیستم عامل: با توجه به نواسانات قیمت ارز در بازار لپ تاپ و کامپیوتر شانس خرید لپ تاپ با سیستم عامل اورجینال برای ما وجود ندارد. زیرا اغلب وارد کننده های کامپیوتر و لپ تاپ برای اینکه با قیمت رقابتی جنس خود را به بازار عرضه کنند لپ تاپ های بدون سیستم عامل (با هزینه کمتر) وارد کشور می کنند.

نصب ویندوز ، درایور  و نرم افزارهای کاربردی بعد از خرید لپ تاپ و کامپیوتر

بعد از خرید کامپیوتر نیازمند نصب سیستم عامل هستیم و از آنجایی که سیستم عامل ویندوز در بین کاربران ایرانی بسیار محبوب است اکثر کاربران کامپیوتر اقدام به نصب ویندوز می کنند. هرچند برای نصب انواع مختلف برنامه هایی که ممکن است نسبت به برنامه های دیگر سنگن تر به نظر برسند بهتر است از یک نمشاور آزموده کمک گرفته شود تا در حین کار با دستگاه دچار مشکل خاصی نشویم. برای دانلود ویندوز و دانلود نرم افزارهای کاربردی به سایت دانلود رایانه کمک مراجعه کنید.

نصب ویندوز ، درایور  و نرم افزارهای کاربردی بعد از خرید لپ تاپ و کامپیوتر

همچنین شما عزیزان در هر مرحله از دانلود و نصب ویندوز ، دانلود و نصب درایور و دانلود و نصب نرم افزارهای کاربردی می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099071540 و موبایل با شماره 0217129 به کارشناسان رایانه کمک متصل شوید تا در این مقوله شما را یاری دهند.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. کاملا درسته ، برای خرید لپ تاپ این نکات مثل سی پی یو و رم و هارد دیسک خیلی مهمه، باید توجه داشت که در چه موردی میخوایین لپ تاپ رو استفاده کنید، اگه مثل من کارتون گرافیک هست باید یه لپ تاپی بخرین که کیفیت صفحه و تعداد پیکسل ها متناسب باشه و حافظه گرافیکی بالا داشته باشه؛ برند هم خیلی تفاوتی نمیکنه حالا شما ایسوز بگیری یا لنوو زیاد تفاوتی نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا