اخبار تکنولوژی

استقبال پایین و فروش محدود آیفون 12 مینی در بازار

به نظر می رسد فروش محدود آیفون 12 مینی در بازار به علت استقبال کمی است که افراد از گوشی هایی با ابعاد کوچک دارند. ضمن اینکه به تازگی گزارشاتی منتشر شده است که اعلام می کند گوشی های موبایل کوچک جذابیت های قبل را برای کاربران ندارند. اغلب افراد ترجیح می دهند که از گوشی هایی با ابعاد بزرگتر استفاده کنند. گفته می شود این گزارش تاثیر مستقیمی بر فروش گوشی موبایل iPhone 12 mini می گذارد. اما با توجه به گزارش دیگری که چند هفته پیش منتشر شد، اپل به احتمال زیاد تولید گوشی موبایل آیفون مینی 12 را متوقف می کند. این موضوع به این دلیل عنوان شده است که فروش این گوشی در بازار به نسبت دیگر مدل های سری آیفون 12 به شکل چشمگیری پایین بوده است.

لیست قیمت گوشی آیفون

آیا تولید گوشی iPhone 12 mini متوقف می شود؟

سری جدی گوشی های اپل یعنی آیفون 12 در چهار مدل و همین چند ماه پیش به بازار آمد. گوشی موبایل اپل مدل آیفون 12 مینی، آیفون 12 استاندارد، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس اعضای خانواده آیفون 12 هستند. هرچند استقبال از مدل های این سری خصوصا مدل پرو و پرومکس بسیار بالا بود اما از همان ابتدا مدل مینی در این سری طرفدار زیادی کسب نکرد.

تا اینکه چند هفته پیش گزارشی منتشر شد که شرکت اپل قصد دارد تولید تعداد گوشی های آیفون 12 پرو را افزایش و در عوض تولید گوشی آیفون 12 مینی را کاهش دهد. شایعاتی نیز مبنی بر این وجود داشت که اپل توقف تولید آیفون 12 مینی را در دستور کار خود قرار داده است. هرچند در ابتدا و پیش از عرضه گوشی موبایل آیفون سری 12، اپل عنوان کرده بود گوشی آیفون 12 مینی قرار است به یکی از محبوب ترین گوشی های اپل تبدیل شود. ولی استقبال عمومی از آن این پیش بینی را تغییر داد.

استقبال جهانی از گوشی هایی با ابعاد کوچک پایین است

با توجه به گزارش‌ Reuters، تحقیقات Counterpoint Research نشان داده است که در طول مدت اخیر تقاضای عمومی  برای پرچمداران کوچک کم بوده است و دیگر کاربران علاقه‌ای به استفاده از این نوع گوشی‌ موبایل ندارند. دلیل این امر این است که در چند سال اخیر کاربران از گوشی‌ های موبایل خود بیشتر برای مشاهده موارد مختلفی مانند فیلم، سریال، چک کردن ایمیل و کارهای روزمره دیگر استفاده می ‌کنند و به همین دلیل ترجیح می‌ دهند از یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ استفاده کنند.

ضمن اینکه تحقیقات نشان داده است که گوشی ‌های موبایل با نمایشگرهای  زیر 6 اینچ، تنها 10 درصد از کل فروش جهانی گوشی‌ های هوشمند را به خود اختصاص داده‌ اند. هنوز اپل درباره فروش کم گوشی آیفون 12 مینی توضیحی نداده است ولی این موضوع یک پیش بینی دیگر را نیز به همراه دارد. اپل قصد داشت که برای گوشی های موبایل نسل بعد خود یعنی آیفون 13، مدل های این سری را عینا مطابق آیفون 12 و در چهار سری تولید کند. با وجود استقبال و فروش پایین آیفون 12 باید دید اپل همچنان قصد تولید آیفون 13 مینی را دارد یا خیر.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نمایش دیدگاه ها

  • بله، حتی اپل هم شکست میخوره، اپل با اینهمه بزرگی با وجود پیش بینی ها و بررسی های زیاد باز هم همچین جایی شکست میخوره، مشخصه که گوشی های مینی دیگه طرفدار نداره، اما اپل این ریسک رو کرد و این شکست نه تنها کوچیکش نکرد بلکه بزرگ ترش هم میکنه

نوشته های اخیر

انواع کیف پول رمز ارز دیجیتال

اگر کمی با بازار رمز ارزهای دیجیتال یا «کریپتو» آشنا باشید، حتماً اصطلاح «کیف پول…

11 ساعت قبل

تفاوت بین پلی استیشن 5 معمولی و اسلیم

پلی استیشن یکی از محبوبت ترین کنسول های بازی در دنیا توسط شرکت غول تکنولوژی…

2 روز قبل

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

1 ماه قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

3 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

3 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

3 ماه قبل