راهنمای خریدراهنمای خرید گجت

اپل واچ همچنان محبوب ترین ساعت هوشمند است

بر اساس آخرین گزارشات فروش اپل، ساعت هوشمند اپل باز هم در راس پر فروش ترین ساعت های هوشمند در جهان قرار گرفت. اپل موفق شده است در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ همچنان بر بازار ساعت های هوشمند غلبه کند. به گزارش نشریه Counterpoint Research، همانگونه که انتظار می ‌رفت، اپل در سه ماهه‌ پایانی سال گذشته میلادی همچنان صدرنشین بازار اسمارت واچ باقی ماند و در این مدت توانست بسیاری از تولید کنندگان ساعت های هوشمند را هم پشت سر بگذارد و اپل واچ را به انتخاب اول بسیاری از افراد تبدیل کند.

بالاترین فروش اسمارت واچ 2020 برای اپل واچ

لیست قیمت اپل واچ

بالاترین درصد فروش اسمارت واچ برای اپل

بر اساس این اخبار خانواده‌ اپل واچ در سه ماهه‌ چهارم سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد از فروش کل ساعت ‌های هوشمند جهان را به خود اختصاص داده اند. در این بازه زمانی، ساعت هوشمند سامسونگ با سهم ۱۰ درصدی از فروش کل بازار اسمارت واچ، دومین فروشنده بزرگ این گجت در جهان شناخته شد. پیش از این، یعنی تا قبل از ماه اکتبر گذشته، سهم اپل ۳۴ درصد و سهم سامسونگ تنها ۹ درصد از فروش ساعت های هوشمند جهان بود. به ‌دلیل شیوع کرونا در سال ۲۰۲۰، میزان فروش ساعت‌ هوشمند در این سال نسبت به سال گذشته آن اندکی کاهش یافت.

بالاترین درصد فروش اسمارت واچ برای اپل

همچنین، طبق اعلام این موسسه‌ تحقیقاتی، روند فروش این گجت در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن تقریبا ثابت بوده است. محققان این موسسه اعلام کرده‌ اند که در سه ماهه‌ پایانی سال گذشته میلادی، اپل واچ سری ۶ و اپل واچ SE در مجموع 12.9 میلیون دستگاه فروش داشتند. البته سرکت سامسونگ هم به لطف گلکسی واچ ۳ در نیمه دوم ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشدی یک درصدی را تجربه کرده است. پس از سهم ۴۰ درصدی اپل و سهم ۱۰ درصدی سامسونگ در سه ماهه‌ آخر سال ۲۰۲۰، کمپانی هوآوی و ساعت هوشمند هوآوی با سهم ۸ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت. فیت ‌بیت که نامی آشنا برای طرفداران ابزارهای تندرستی است، تنها ۷ درصد از بازار را به خود اختصاص داد و در رتبه چهارم قرار گرفت.

ویژگی های خاص در اپل واچ

اپل با افزودن ویژگی ‌های مرتبط با سلامتی به اپل واچ همیشه نظر مثبت کاربران را به خود جلب کرده است. این کمپانی در اپل واچ سری ۶ سنسور اکسیژن خون را اضافه کرده است که میزان اکسیژن موجود در خون را اندازه می‌گیرد. این ابزار که از آن با عنوان Pulse Oximeter هم یاد می‌ شود، می‌ تواند به کاربر اطلاع دهد که آیا به کرونا مبتلا شده است یا خیر.

ویژگی های خاص در اپل واچ

همچنین اپل اعلام کرده که ممکن است اپل واچ سری ۷ به سنسور تشخیص گلوکز خون هم مجهز شود. در صورت واقعیت داشات این موضوع، با کمک ساعت هوشمند اپل میتوان میزان انسولین دریافتی لازم برای بیماران دیابتی پیش از مصرف وعده غذایی را اندازه‌ گیری کرد. اپل واچ  SE نسخه ‌ای ارزان ‌تر از اپل واچ است که بعضی از ویژگی ‌های مرتبط با سلامتی و صفحه نمایش همیشه روشن در آن حذف شده تا بازار ساعت‌های ارزان‌ تر را هم تحت تأثیر قرار دهد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. باتوجه به اینکه گوشی اپل امسال پرفروش ترین برند دنیا شد خب قطعا اپل واچ هم به همین صورت این افتخار رو بدست میگیره و پر فروش میشه، البته این محبوبیت دال بر بهترین بودن نیست، اما ازونجایی که خودم هم فن آیفون هستم برای این موفقیت حق میدم بهش نسبت به سامسونگ و…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا