نقد و بررسی موبایل و تبلت

بررسی موشکافانه دوربین سامسونگ S24

در دنیای همیشه در حال تغییر تلفن های هوشمند، سامسونگ همچنان در صدر قرار دارد. در 27 دی امسال، غول فناوری از جدیدترین ویژگی های برجسته خود در سری محبوب گلکسی اس رونمایی کرد. گوشی های جدید سامسونگ در سه مدل S24 ،S24 Plus و 24 Ultra معرفی شدند که به دلیل ویژگی های جدید نشان دهنده جهش قابل توجهی به جلو هستند، به خصوص با پیشرفت های هوش مصنوعی و سیستم دوربین که از مدل های سال گذشته پیشی گرفته است.

کیفیت دوربین سامسونگ گلکسی اس 24

گلکسی اس 24 اولترا، ستاره سری S با صفحه نمایش 6.8 اینچی QHD+ و پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه شده است. می توانیم بگوییم سامسونگ با گزینه های ذخیره سازی 1 ترابایتی، 512 و 256 گیگابایتی به همراه باتری قوی 5000 میلی آمپر توانسته است نیازهای کاربران تا حدودی برطرف کند. در حالی که طراحی کلی این محصول منعکس کننده S23 Ultra است، جزئیات دقیق در لبه های گردتر و بافت محکم با یک دست نگه داشتن آن می تواند تفاوت را ایجاد کند. قابلیت های دوربین با اولترا در مرکز توجه قرار می گیرند، که این مدل دارای دوربین جلویی 23 مگاپیکسلی و تنظیمات دوربین پشتی چشمگیر است. یک دوربین اولترا واید 12 مگاپیکسلی، یک لنز عریض 200 مگاپیکسلی و دو لنز زوم 10 و 50 مگاپیکسلی.

دوربین مدل های استاندارد گلکسی اس 24 و اس 24 پلاس نیز چندان تفاوتی با مدل اولترا ندارد. S24 دارای صفحه نمایش جمع و جور 6.2 اینچی است، در حالی که S24 Plus صفحه نمایش بزرگ تر 6.7 اینچی ارائه می دهد. هر دو مدل دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی هستند که از فیلمبرداری 8K پشتیبانی می کند و قابلیت زوم 30 برابری را در کنار لنزهای تله فوتو 2x و 3x دارد.

تنظیمات دوربین سامسونگ گلکسی اس 24

تنظیمات دوربین گلکسی اس 24 اولترا در واقع یک جهش قابل توجه نسبت به S23 است. به خصوص در قابلیت های تله فوتو. سامسونگ یک لنز تله فوتو پریسکوپ 50 مگاپیکسلی قوی معرفی کرده است. این نوآوری حتی قبل از عرضه پریسکوپ عظیم آیفون 15 پرو در پاییز گذشته بود و تنها روحیه پیشگام سامسونگ در عکاسی با گوشی های هوشمند را تقویت کرد. اگر چه ممکن است در ابتدا یک گام به عقب به نظر برسد، تغییر سامسونگ از لنز 10x به لنز 5x بر اساس بازخورد و رفتار کاربر است. داده ها نشان می دهد که اکثر Galaxy Ultra عکاسی در محدوده زوم 5 برابری ترجیح می دهد. بنابراین افزایش کیفیت در این محدوده عملی است. سامسونگ ادعا می کند که زوم های بیش از 5 برابر با فناوری هوش مصنوعی تقویت می شود.

دوربین اصلی S24 Ultra به همان اندازه چشمگیر است و دارای سنسور ISOCELL HP2SX 200 مگاپیکسلی می باشد. لنزهای تله فوتو 12 مگاپیکسلی فوق عریض 12 مگاپیکسلی و لنزهای تله فوتو 10 مگاپیکسلی گسترش یافته و دامنه اپتیکال متنوعی از زاویه فوق عریض 0.6 برابر تا نمای تلسکوپی 10 برابر را ارائه می دهند. این تطبیق پذیری امکان جابجایی سریع بین حالت های خودکار و حرفه ای را فراهم می کند و سطوح مختلف بزرگ نمایی مانند 5x ،3x ،2x ،1x ،0.6x و 10x را در خود جای می دهد. لنز تله فوتو که اکنون به عنوان یک ویژگی Quad Telephoto معرفی می شود، 3x ،2x ،5x و 10x را پوشش می دهد و 2x و 10x زوم اپتیکال با وضوح بالاتری را ارائه می کند.

قابلیت های فیلمسازی سامسونگ گلکسی اس 24

در رابطه با فیلمبرداری، گلکسی اس 24 اولترا خود را به عنوان یک (تغییر گر بازی) با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 قرار می دهد. Galaxy S24 Ultra با ارائه توانایی ضبط ویدیوهای با وضوح بالا 8K بازی خود را تقویت می کند. این نه تنها در حالت استاندارد، بلکه در حالت های زوم اپتیکال 1x و 5x نیز وجود دارد که یک مزیت بزرگ برای فیلمسازان موبایلی است که به تطبیق پذیری بین فواصل کانونی نیاز دارند.

واترمارک و فراداده هوش مصنوعی

گلکسی اس 24 اولترا یکی دیگر از ویژگی های مجهز به هوش مصنوعی را معرفی می کند که یادآور ویرایشگر جادویی پیکسل 8 گوگل است. این ابزار که «Generative Edit» نام دارد، از هوش مصنوعی برای انجام تغییرات چشمگیر تصویر تنها با چند ضربه و هایلایت استفاده می کند. کاربران می توانند بدون زحمت اشیاء را از عکس ها حذف کنند، پس از تغییر موقعیت عناصر، به طور هوشمندانه شکاف ها را پر کنند یا حتی سوژه را به قسمت دیگری از قاب تغییر دهند.

در حالی که این ویژگی پتانسیل جالبی را به نمایش می گذارد، نگرانی در مورد صحت تصاویر را نیز به منصه ظهور می رساند. سهولت ایجاد عکس های بسیار تغییر یافته می تواند منجر به مشکلاتی در مورد تصاویر جعلی شود. برای رفع این مشکل، سامسونگ گامی پیشگیرانه با جاسازی خودکار ابر داده برداشته است تا نشان دهد که ویرایش های هوش مصنوعی اعمال شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا