مقالات آی تی

برنامه های کاربردی و کشف نشده اندروید

برخی از برنامه های اندروید که تک و توک به چشم می آیند، اکثراً برنامه هایی هستند که همه توسط گوگل ساخته شده اند. در ادامه میخواهیم چند تا از این برنامه های کاربردی و نامحبوب را برایتان معرفی کنیم که همه ی آن ها ارزش نصب شدن را دارند.

برنامه های اندرویدی گوگل

با اینکه هزاران هزار برنامه ی اندرویدی به درد نخور در Google Play Store وجود دارد، ولی همچنان یک گنجینه ی واقعاً مفید به حساب می آیند. بسیاری از خالقان برنامه های اندرویدی توانسته اند برنامه هایی را خلق کنند که منتظر کشف شدن توسط کاربران هستند.

در اینجا قرار است چند مورد از این برنامه ها به شما معرفی شود که با آن ها میتوانید دستگاه خود را که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی میکند، تغییر دهید و به دستگاه جالب تری تبدیل کنید. ممکن است این برنامه ها حتی در آینده از گوگل حذف شوند، پس تا فرصت هست، نباید از دستش بدهید. نکته ی بعد این است که همه ی این برنامه ها رایگان در اختیارتان قرار میگیرند.

برنامه دسترسی صوتی (Voice Access)

زمان زیادی میشود که اندروید به شما اجازه داده است با سیستم صوتی بتوانید تلفن همراهتان را هدایت کنید. اما با کمک این برنامه قدیمی گوگل میتوانید استفاده از دستگاه تلفن همراهتان را بسیار راحت تر کنید.

این برنامه ی کوچک که همان  Voice Access است، از نظر فنی یک ویژگی دسترسی پذیر اندرویدی است تا بخواهد یک برنامه باشد. اما کاملاً مفید واقع شده است. کار با آن آسان است؛ با این برنامه میتوانید فقط با صحبت کردن تمام بخش های گوشی همراهتان را کنترل کنید. به محض نصب شما میتوانید به گوشیتان فرمان بدهید که وارد صفحه ی اصلی شود، عقب و جلو برود و برنامه های دیگر را باز و بسته کند. میتوانید از آن بخواهید روی گزینه های مختلف کلیک کند، متن بنویسد و حتی بخشی از متنتان را مشخص و آماده ی ویرایش کند. درست است؛ همه ی این ها بدون حتی حرکت یک انگشت انجام میشود.

برنامه voice access اندروید

اپلیکیشن لنز

لنز یکی از بینظیرترین و کم استفاده ترین برنامه های اندرویدی است که به شما اجازه میدهد با اجسام و متونی که در دنیای واقعی میبینید تعامل داشته باشید و آن ها را به گوشی خود منتقل کنید. لنز چندین و چند امکان ویژه دارد که در ادامه به آن ها اشاره میکنیم.

لنز به شما اجازه میدهد متن را از کاغذ فیزیکی یا تخته سیاه پیش رویتان کپی کنید و بعد در هر قسمتی از تلفن همراهتان که میخواهد paste کنید. حتی میتوانید متن را بلافاصله ترجمه کنید. به شما اجازه میدهد متن را از داخل اسکرین شات یا عکس بیرون بکشید و ذخیره کنید. درست مثل یک اسکنر کد همه جانبه عمل میکند و بارکدها را بدون استفاده از نرم افزارهای واسطه باز میکند.

شاید باورتان نشود، ولی این برنامه تقریباً در همه ی گوشی های اندرویدی هست و نیازی به دانلودش نیست. همچنین میتوانید Google Assistant را باز کنید و با دستور «Open Lens» این برنامه را اجرا بفرمایید.

برنامه lens برای اندروید

برنامه Files

یکی دیگر از این برنامه ها، Files است که یکی از بهترین برنامه ها در زمینه ی مدیریت همه جانبه ی فایل برای اکثر کاربران به حساب می آید. استفاده از آن راحت، سریع و دلپذیر است. به راحتی میتوانید به حافظه ی تلفن دسترسی پیدا کنید و هر فایلی را که روی دستگاه تلفن همراهتان دانلود کرده اید، به بخشی دیگر منتقل کنید یا در جایی به اشتراک بگذارید.

طبق انتظار این برنامه یک سیستم جستجوی استثنایی و مفید دارد که برای تجزیه و تحلیل فضای ذخیره سازی تلفن همراه شما به کار میرود. با این برنامه میتونید سریع فایل مورد نظر را بیابید تا بتوانید راحت فضا را خالی کنید. شاید قابلیت های به خصوص بسیاری از برنامه های مدیریت فایل را نداشته باشد، ولی کارآمد است.

برنامه files برای گوشی های اندرویدی

اپلیکیشن SnapSeed

برنامه ی Google photos به عنوان ابزار مناسب ویرایش تصویر محبوبیت زیادی دارد و رفته رفته دارد رشد میکند، ولی گوگل برنامه ی دیگری برای ویرایش راحت تر عکس ها در اختیار کاربران قرار داده است. این برنامه تقریباً یک سر و گردن از برنامه ی Photos بالاتر است.

این برنامه که همان SnapSeed است، قبلاً برنامه ای مستقل بوده است که گوگل چند سال پیش اقدام به خرید آن کرد. این برنامه هنوز هم رایگان است و به راحتی در اختیار کاربران برای دانلود قرار میگیرد. علی رغم پیشرفت برنامه ی Photos بهتر است برای بهبود روند کار تلفن همراهتان از این برنامه که قابل دسترس ترین و موثرترین گزینه برای ویرایش تصاویر است، استفاده کنید.

برنامه snapseed اندورید

برنامه My Business

این برنامه برای افراد خاصی کاربرد دارد که میخواهند کسب و کار خود را با برنامه ای سر و سامان بدهند و اداره کنند. این برنامه ی گوگل کاملاً کارآمد است. یک پورتال ساده برای کنترل حضور در دفترتان را در اختیارتان قرار میدهد که به وسیله ی آن میتوانید به نظرات پاسخ بدهید، نمایه کسب و کارتان را تغییر دهید و حتی اعلان های مورد نظر را دریافت کنید. این اعلان ها زمانی دریافت میشوند که مشتری ها سعی کنند با شما ارتباط برقرار کنند. این برنامه برای صاحبان مشاغل کوچکتر کاربرد بیشتری دارد.

برنامه my business برای کسب و کارها

برنامه Google Arts & Culture

برای سفر بعدیتان از این برنامه کمک بگیرید. اما این بار به صورت مجازی به سفر بروید. این برنامه به شما کمک میکند تا به راحتی بتوانید پارک ها و بناهای تاریخی را کاوش کنید، آثار هنری معروف را از نزدیک ببینید و حتی از طریق دستگاه تلفن همراهتان مستقیماً به گشت و گذار مجازی در موزه ها بپردازید.

این برنامه مملو از مناظر جالب و جذاب سراسر جهان است و بدون توجه به اینکه در کجای دنیا قرار دارید، میتوانید مکان های مورد نظرتان را بگردید و لذت ببرید.

برنامه arts and culture اندروید

برنامه Wallpapers

با این برنامه میتوانید پس زمینه مناسب و دلپذیری برای صفحه ی اصلی دستگاه تلفن خود انتخاب کنید که میتواند ثابت یا متحرک باشد. این برنامه تمام تصاویر را در دسته های مختلف دسته بندی کرده است و شامل مناظر، مناظر دریایی و آبی، سیارات، هنر و اشکال هندسی میشود.

برنامه google wallpaper اندروید

بهترین بخش اما بخشی است که به روش خودکار تصویر پس زمینه ی گوشی شما تغییر میکند و میتوانید مدام تصاویر تازه ای روی صفحه ی تلفن همراهتان ببینید که دلتان را هم نزند.

زهرا کرمانی

منتشر شده توسط
زهرا کرمانی
برچسب: مانیتور

نوشته های اخیر

راهنمای خرید هارد اینترنال

همانطور که می‌دانید هارد دیسک یکی از مهم ترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر و لپ‌…

3 هفته قبل

لپ تاپ مناسب برای برنامه نویسی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ دارید اول از همه نیازهای خود را بررسی خواهید…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای هواشناسی

نرم افزارهای آب و هوا در بسیاری از موقعیت ها بسیار مفید هستند، اما انتخاب…

2 ماه قبل

آموزش مرحله به مرحله حذف اکانت اینستاگرام

 حذف اینستاگرام ترسناک به نظر می رسد، به خصوص اگر یک کسب و کار کوچک…

2 ماه قبل

بهترین نرم افزارهای آرایش چهره برای اندروید و iOS

اکثر برنامه های روتوش و آرایش عکس در اندروید و iOS  به صورت رایگان در…

2 ماه قبل

نحوه کسب درآمد در تلگرام در سال 2024

در سال های اخیر اپلیکیشن تلگرام قدرت خود را به عنوان یک ابزار کسب درآمد…

3 ماه قبل