راهنمای خریدراهنمای خرید سخت افزار

بروز رسانی بایوس به یک روش ساده از Gigabyte

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که مجبور به فلش کردن بایوس باشید اما به دلیل در دسترس نبودن پردازنده تحت ساپورت با بایوس فعلی مادربرد خود، از این امر باز مانده باشید؟ یا قصد داشته باشید بدون در دسترس بودن پردازنده، بایوس مادربرد خود را به روز کنید؟در ادامه بااخبار آی تیبازار همراه باشید.

گیکابایت با معرفی فناوری Q-flash Plus که تکمیل کننده فناوری قبلی خود یعنی Q-flash بود این راهکار را در ساده‌ترین حالت ممکن در دسترس کاربران قرار داده است، این امر با آپدیت بایوسمادربردبدون وابستگی به وارد شدن به بایوس انجام می‌پذیرد.

بروز رسانی بایوس به یک روش ساده از Gigabyte

در این فناوری معرفی شده از سوی گیگابایت، برعکس فناوری شرکت‌های دیگر هیچ نیازی به نصب بودن کارت گرافیک، حافظه و حتی پردازنده نیز وجود ندارد که این ویژگی‌ها Q-flash plus را به کارآمدترین روش برای به روز کردن بایوس تبدیل کرده است.

چگونگی استفاده از این فناوری:

  • بایوس مربوط به مادربرد خود را از “صفحه مخصوصِمادربرددر سایت گیگابایت” دانلود کنید
  • فایل دانلود شده را بر روی یک حافظه فلش با فرمت Fat32 کپی کرده و نام فایل بایوس را به in تغییر دهید
  • حافظه فلش را به پورت USB Q-flash Plus مادربرد که با رنگ سفید متمایز شده، متصل نمایید
  • کلید “روشن کردن” مادربرد را فشار دهید تا مادربرد روشن شود
  • پس از چند لحظه LED کنار پورت Q-flash شروع به چشمک زدن کرده که از شروع آپدیت شدن بایوس خبر می‌دهد
  • بعد از حدود یک الی دو دقیقه، چشمک زدن LED کنار پورت Q-flash به پایان رسیده و به‌طور متناوب روشن می‌ماند که نشان از پایان یافتن پروسه آپدیت بایوس دارد

بروز رسانی بایوس به یک روش ساده از Gigabyteبروز رسانی بایوس به یک روش ساده از Gigabyte

بدین ترتیب شما بایوس مادربرد خود را به راحتی و بدون نیاز به پردازنده، حافظه و کارت گرافیک آپدیت کرده‌اید، همچنین برای اطلاع از امکان پشتیبانی مادربرد خود از این فناوری به صفحه مخصوص مادربرد در سایت Gigabyte  مراجعه فرمایید.

لازم به ذکر است که این فناوری اختصاصی در کلیه بردهای سری X99 عرضه شده است؛ همچنین ریسک از دست رفتن بایوس به دلیل دارا بودن بایوس پشتیبان تقریبا غیر ممکن است.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. با سلام
    اگر بدانیم بایوس چیست و از اهمیت آن آگاه باشییم همیشه به دنبال به روز رسانی آن هستیم. افرادی که در حوزه کامپیوتر کار میکنند بسیار با بایوس،فلش کردن و اصطلاحات مربوط به این حوزه اشنایی دارند ،در پی انجام اپدیت بایوس هستندکه حالا Gigabyte کار رو راحت کرده.اگر بخواهیم اشکالات سخت افزاری سیستم را برطرف کنیم و یا پشتیبانی سخت افزاری را انجام بدیم به بایوس اپدیت نیاز داریم. تا مدت ها با به روز کردن بایوس سیستم دچار اشکال و نقص میشد اما الان گیگا بایت کار را راحت تر و اسانتر کرده و نقص و اشکال بعد از اپدبت رو از بین برده.ممنون ای تی بازار برای توضیح دقیق جهت چگونگی استفاده از این فناوری

  2. گاهی اوقات به دلیل در دسترس نبودن پردازنده تحت ساپورت با بایوس فعلی مادربرد خود، از فلش کردن بایوس باز ماندیم،اما با این ویژگی که ارائه شده این راهکار امکان پذیر است،گیکابایت با معرفی فناوری Q-flash Plus که تکمیل کننده فناوری قبلی خود یعنی Q-flash بود این راه ساده رو در اختیار افراد قرار داده،واقعا خبر خوبی بود از سایت خوبتون(آی تی بازار)ممنونم.

  3. سلام
    بروز رسانی بایوس به یک روش ساده از Gigabyte: آیا تا به حال برای شما پیش آمده که مجبور به فلش کردن بایوس باشید اما به دلیل در دسترس نبودن پردازنده تحت ساپورت با بایوس فعلی مادربرد خود، از این امر باز مانده باشید؟ یا قصد داشته باشید بدون در دسترس بودن پردازنده، بایوس مادربرد خود را به روز کنید؟

  4. با سلام
    بروز رسانی بایوس به یک روش ساده از Gigabyte که یکی از خبر های خوبی برای خریدار های این محصول میباشد. این محصول طرفداران زیادی داره و با بروز رسانی طرفداران بیشتری هم پیدا خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا