آموزش و ترفند

بهترین پیام رسان های اندروید و iOS

پیام رسان ها بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما هستند و شیوه کار دنیا را متحول کرده اند و در زمان قرنطیه ناشی از همه گیری کووید 19 استفاده از پیام رسان ها فراگیرتر از سال های گذشته شده بود. در سال 1999 اولین پیام رسان به نام MSN Messenger راه  اندازی شد و بخشی عظیمی از پیام ها با آن ارسال می شد اما با ظهور گوشی های هوشمند تنوع نرم افزارهای پیام رسان گسترش پیدا کرد که هر یک از این پیام رسان ها دارای ویژگی های مختلف و منحصربه فرد می باشند. در ادامه شما را با محبوبترین پیام رسان های دنیا آشنا خواهیم کرد.

واتساپ، پیام رسان محبوب

شاید واتساپ به اندازه سایر برنامه های پیام رسان ویژگی های منحصر به فرد زیادی نداشته باشد و یا از لحاظ حفظ حریم خصوصی در مقایسه با دیگر مسنجرها سابقه درخشانی نداشته باشد اما با این حال مردم جهان از آن استفاده می کنند. واتساپ تاکنون بیش از 2.5 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان داشته است و با توجه به جمعیت حدوداً 7.5 میلیارد نفری زمین این بدان معناست که یک سوم جهان از واتساپ استفاده می کنند. شرکت متا به آرامی اما به طور پیوسته ویژگی های جدیدی را به این پلتفرم اضافه کرده است. اکنون واستاپ این ویژگی ها را ارائه می دهد: پشتیبانی از واکنش های ایموجی به سبک اینستاگرام، پیام های صوتی پیشرفته و سرویس پرداخت داخلی به نام WhatsApp Pay.

پیام رسان واتس اپ
پیام رسان واتس اپ

سیگنال، بهترین پیام رسان برای حفظ حریم خصوصی

درحال حاضر سیگنال جزء پیام رسان های طلایی از لحاظ امنیت می باشد. این پیام رسان به صورت متن باز و رایگان می باشد. از ویژگی های اصلی و مهم این نرم افزار می توان به رمزگذاری گسترده آن اشاره کرد که تمام پیام ها را تا جای ممکن ایمن نگه می دارد درحالی که واتساپ توسط یک شرکت بزرگ فناوری (متا) پشتیبانی می شود اما سیگنال توسط بنیاد سیگنال  که یک سازمان غیرانتفاعی می باشد حمایت می شود و محافظت از پیام ها و اطلاعات شخصی را از چشمان کنجکاو بخش بزرگی از نفوذگران حفظ نگه می دارد. اگر به امنیت و حفظ حریم خصوصی اهمیت می دهید سیگنال یکی از بهترین گزینه ها برای شما می باشد.

پیام رسان سیگنال
پیام رسان سیگنال

iMessage بهترین پیام رسان برای گوشی های اپل

iMessage سرویس پیام رسان پیش فرض در پلتفرم های اپل است و بیش از 1.3 میلیارد کاربر دارد. از iMessage  کاربران برای ارسال متن، عکس و موارد دیگر استفاده می کنند. این پیام رسان محبوب اپل به اندازه دیگر پلتفرم ها مانند تلگرام و واتساپ دارای ویژگی های جذاب نمی باشد اما شرکت اپل سعی کرده است در طول سال ویژگی های جدیدی را برای این پیام رسان منتشر کند. به تازگی با انتشار iOS 16 ویژگی های جدیدی به iMessage اضافه شده است که می توانیم به ویژگی امکان ویرایش یا حذف کامل پیام ارسال شده اشاره کرد.

iMessage پیام رسانی برای اپل
iMessage پیام رسانی برای اپل

Discord بهترین پیام رسانی برای گروه ها

تاکنون Discord به عنوان یک سرویس بسیار شگفت انگیز و منحصربه فرد شناخته شده است. زمانی که Discord به عنوان یک سرویس پیام رسان متمرکز بر بازی راه اندازی شد قرار بود به گیمرها اجازه دهد از طریق کانال های صوتی با یکدیگر در ارتباط باشند و کمترین تأثیر را بر عملکرد بازی آن ها داشته باشد. با این حال این نرم افزار از تمرکز بر بازی ها صرف نظر کرد و به یک سرویس ارتباطی همه منظوره تر تغییر کرد که در آن افراد می توانند با یکدگیر صحبت کنند و سرگرم شوند. اگر می خواهید بر روی پیام های گروهی تمرکز داشته باشید Discord بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پیام رسان گروهی Discord
پیام رسان گروهی Discord

Slack بهترین برنامه پیام رسانی برای مشاغل

Slack اغلب با Discord مقایسه می شود و ما به وضوح می توانیم دلیل آن را ببینیم، این دو پیام رسان عملکرد مشابهی را ارائه می کنند و به کاربران اجازه می دهد کانال های جداگانه برای اهداف مختلف ایجاد کنند اما Slack دارای ویژگی های بیشتری است که آن را بیش از هر چیز دیگری برای مشاغل مفید می کند. از ویژگی های پیام رسان Slack  که می توانیم به آن ها اشاره کنیم عبارتند از: پین کردن پیام، مدیریت و ردیابی اسناد، اشتراک گذاری کانال های خاص در چندین فضای کاری و برقراری تماس تصویری و صوتی.

Slack بهترین برنامه پیام رسانی برای مشاغل
Slack بهترین برنامه پیام رسانی برای مشاغل

فیسبوک، ادغام شبکه های اجتماعی

مسنجر فیسبوک در سال 2011 به عنوان بخش پیام رسان فیس بوک شروع به کار کرد. در حال حاضر مسنجر فیس بوک جزء پیام رسان های فیس بوک است و می تواند به طور مستقل و بدون حساب فیس بوک کار کند. در صورت تمایل می توانید مسنجر فیسبوک و اینستاگرام را در یک برنامه ادغام کنید.

فیسبوک، ادغام شبکه های اجتماعی
فیسبوک، ادغام شبکه های اجتماعی

تلگرام، پیام رسانی با ویژگی های گسترده

تلگرام در سال 2013 توسط پاول دوروف و نیکولای راه اندازی شد. Telegram تا چهارسال بعد از انتشار جزء پیام رسان های ناشناخته بوده اما با گذشت چند سال به دلیل افزایش امنیت و اضافه کردن ویژگی های جدید جزء 5 پیام رسان محبوب دنیا قرار گرفت. تلگرام تا سال 2021 به طور میانگین 700 میلیون کاربر فعال به صورت ماهیانه داشته است.

پیام رسان تلگرام
پیام رسان تلگرام

تلگرام دارای گروه های عظیم با هزاران نفر، کانال و انجمن بوده و حتی اخیراً تجربه چت صوتی و تصویری شبیه به Clubhouse را اضافه کرده است. شرکت تلگرام به طور مداوم ویژگی های جدیدی را برای تجربه کاربران اضافه می کند. تلگرام در تلاش برای کسب درآمد از این پتلفرم می باشد و مدتی است که سرویس Telegram Premium را راه اندازی کرده است که با خرید اشتراک، تلگرام ویژگی منحصر به فردی را در اختیار کاربران می گذارد این ویژگی ها شامل سرعت دانلود سریع تر، اشتراک گذاری فایل تا 4 گیگابایت، عکس پروفایل متحرک، ایموجی های جدید و تبدیل پیام های صوتی به متن می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا