موبایل

بهترین گوشی های موبایل سال 2021 را بشناسید

با نزدیک شدن به سال جدید میلادی لیستی از بهترین گوشی های موبایلی که قرار است در سال جدید به بازار عرضه شوند، منتشر شده است. معمولا اطلاعات در مورد گوشی های موبایل توسط افشاگران حوزه فناوری به بیرون درز پیدا می کند، در مواردی هم این موضوعات قابل پیش بینی هستند. مثلا سری جدیدی از یک مدل گوشی موبایل. اما در مواردی هم ما شاهد روی کار آمد یک مدل جدید یا یک سری جدید از پرچمداران هستیم.

در نهایت سال 2020 با همه عجایبی که داشت رو به پایان است. کمپانی های تولید کننده گوشی هوشمند هم با چالش های زیادی مثل کاهش میزان فروش رو در رو بودند اما با این وجود دست از کار نکشیدند. طراحی و تولید محصولات جدید خود را ادامه داده و اطلاعاتی را از مدل های سال 2021 چه در مورد گوشی هوشمند پرچمدار و چه گوشی های میان رده خود را منتشر کرده اند. در ادامه به بهترین گوشی هایی که قرار است در سال 2021 به بازار عرضه شوند اشاره می شود. هرچند امکان دارد در میانه راه چیزی از این مدل ها کم یا به آنها اضافه شود.

بهترین گوشی های موبایلی که در 2021 به بازار خواهند آمد

لیست قیمت گوشی موبایل

بهترین گوشی های سال 2021 کدام ها هستند؟

انتظار می رود تا تمام گوشی های موبایل عرضه شده در سال 2021 از اینترنت 5G پشتیبانی کنند. نمایشگر گوشی های هوشمند هم که رشد چشمگیری پیدا کرده اند و در حال حاضر ما به گوشی هایی با نرخ رفرش 90، 120 و حتی 144 هرتز دسترسی داریم که از حالت استاندارد 60 هرتزی در گوشی های قدیمی تر فراتر رفته اند. صفحه نمایش  LCD، AMOLED و IPS LCD هم در اختیار کمپانی های تولید کننده است تا به تناسب نوع گوشی و پردازنده به کار رفته در آن از نمایشگر مخصوص استفاده کنند.

در مورد برگزیدن بهترین گوشی های هوشمند در سال 2021 مواردی مثل باتری موبایل، نوع LCD موبایل و تراشه مورد استفاده، لحاظ گردیده و از بین تمامی مدل هایی که انتظار می روند در سال 2021 رونمایی و عرضه شوند می توان به مدل های زیر اشاره کرد:

گوشی موبایل گلکسی سامسونگ سری S21

بی شک از برترین گوشی های موبایل عرضه شده در سال 2020 گوشی موبایل سامسونگ سری گلکسی اس 20 بودند. حالا باید گفت سری S21 که شامل گوشی موبایل گلکسی اس 21، گلکسی اس 21 پلاس و گوشی گلکسی اس 21 اولترا خواهند بود، همچنان سامسونگ را در راس قرار خواهد داد.

سری اس 21 از پردازنده بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 برای بازار چین و آمریکا و پردازنده اگزینوس 2100 برای بازار دیگر کشور ها پشتیبانی خواهند کرد. برترین نکته در مورد سری اس 21 سامسونگ پشتیبانی از قلم اس پن است. حالا به طور قطع می دانیم که گوشی سامسونگ اس 21 قرار است از قلم S Pen به عنوان یکی از لوازم جانبی موبایل بهره ببرد. بر اساس گزارشات سامسونگ گوشی موبایل سامسونگ سری اس 21 در ژانویه 2021 رونمایی خواهند شد.

گوشی موبایل سامسونگ سری گلکسی اس 21

گوشی موبایل وان پلاس سری OnePlus 9

احتمال می رود گوشی موبایل وان پلاس سری 9 در همان نیمه اول سال 2021 به بازار بیاید. اما شاید رقابت این شرکت با شیائومی و سامسونگ باعث شود تا وان پلاس در برنامه رونمایی از سری 9 خود تغییری ایجاد کند و گوشی وان پلاس سری 9 را زودتر به بازار روانه کند. با توجه به قیمت اقتصادی که وان پلاس برای گوشی های خود در نظر می گیرد احتمالا از لحاظ قیمت بهترین گوشی پرچمدار سال 2021 همین گوشی وان پلاس سری 9 باشد.

از ویژگی های فنی گوشی های وان پلاس سری 9 می توان به پشتیبانی از پردازنده اسنپدراگون 888 و دوربین های قدرتمند اشاره کرد. نمایشگر این گوشی 6.8 اینچی از سری اولد خواهد بود و همچنین از سیستم شارژ فوق سریع بهره می برد.

گوشی موبایل وان پلاس سری 9

گوشی موبایل هوآوی سری P50

گوشی موبایل هوآوی سری P 50 قرار است در سه ماهه نخست سال جدید رونمایی شود. علی رغم پیشرفت چشمگیر گوشی موبایل هوآوی بر علیه تحریم ها، اما احتمالا این سری هم نتواند از خدمات و سرویس های گوگل بهره مند شود. در گوشی هوشمند هوآوی سری P50 از تراشه 5 نانومتری کرین 9000 استفاده شده است. علت عدم استفاده هوآوی از تراشه های مطرح دیگر مجددا  تحریم هایی است که علیه این شرکت اعمال می شود.

گوشی های موبایل سری پی 50 شامل گوشی هوآوی P50، گوشی هوآوی P50 پرو و هوآوی P50 پرو پلاس و احتمالا هوآوی P50 لایت خواهد بود. هوآوی گوشی Mate 40 E را نیز در سال 2021 به بازار خواهد رساند و شاید این گوشی نیز برتری در حد سری پی 50 از Huawei را به دست بیاورد.

گوشی هوآوی سری پی 50

گوشی آیفون سری iPhone 13

اپل قرار است در سال 2021 بار دیگر طرفدارانش را به وجد بیاورد و سری جدید گوشی موبایل اپل یعنی آیفون 13 خود را به بازار برساند. با توجه به اینکه اپل هر ساله پرچمداران جدید خود را در ماه سپتامبر معرفی می کند باید انتظار رونمایی از آیفون جدید را در نیمه دوم سال داشته باشیم. احتمال می رود که این سری تفاوت خاصی با سری آیفون 12 ندارند.

گوشی موبایل اپل سری آیفون 13 با گوشی آیفون 13 مینی با نمایشگر 5.4 اینچی، آیفون 13 و نمایشگر 6.1 اینچی، آیفون 13 پرو و نمایشگر 6.1 اینچی و آیفون 13 پرومکس و نمایشگر 6.7 اینچی عرضه خواهند شد. هرچند باز هم انتظار می رود تا آیفون گوشی موبایل خود را با قیمتی در حدود همان آیفون سری 12 به بازار روانه کند.

گوشی آیفون سری آیفون 13

از گوشی های موبایل دیگری که قرار است در سال 2021 رونمایی می شوند می توان به سری پرقدرت نوت 21 اشاره کرد. بر اساس اخبار و اطلاعات این سری از گوشی های سامسونگ احتمالا آخرین سری از گوشی های نوت خواهند بود. گوشی ال جی با نمایشگر رول شونده، گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 3، گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 3، گوشی گلکسی زد فلیپ 3 و دو مدل گوشی گوگل 5a نیز از دیگر گوشی های برتر سال 2021 خواهند بود.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. فقط گوشی موبایل هوآوی سری P50 که دوربین جلوش دوتاست، هوآوی باز دوباره بازی جدید رو شروع کرد با پند دوربینه کردن، اون از دوربین اصلی که اول از هوآوی شروع شد، برند وان پلاس هم تو ایران خیلی معروف نیست پس بازار آنچنانی هم نداره، ولی سامسونگ و اپل باز بازارشون اوکی تره و البته سامسونگS21 که خیلی دیگه برد میکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا