راهنمای خریدراهنمای خرید تجهیزات گیمینگ

اعلام تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR

اعلام تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR توسط کمپانی سونی به وقوع پیوست و بنا بر اعلام رسمی کمپانی سونی هدست Play Station VR از یک نمایشگر OLED بهره خواهد برد که تصاویری با کیفیت تصویر 1920 در 1080 پیکسل را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد.پس از مشخص شدن قیمت و تاریخ عرضه شدن دو هدست واقعیت مجازی HTC Vive و Oculus Rift به بازار، بسیاری از علاقه مندان به دنیای نوین واقعیت مجازی چشم انتظار مشخص شدن اطلاعات مشابه در مورد هدست انحصاری سونی یعنی Play Station VR بودند. در واقع یکی از دلایلی که کنجکاوی علاقه مندان به دنیای بازی های کامپیوتری را برای با خبر شدن از قیمت نهایی هدست واقعیت مجازی سونی دو چندان نمود قیمت بسیار بالای دو ابزار HTC Vive و Oculus Rift بود. در حقیقت می توان گفت که هر دوی این ابزار ها (به خصوص هدست Oculus Rift) با قیمتی بالا تر از تخمین های ابتدایی به هواداران خود معرفی شدند و این امر بسیاری از چشم انتظاران این دو هدست واقعیت مجازی را حسابی نا امید کرد. در ادامه با اخبار آی تی و فناوری در آی تی بازار همراه باشید.

هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR

در هر صورت پس از مدت ها انتظار بالاخره شرکت سونی به اعلام قیمت نهایی هدست واقعیت مجازی انحصاری خود پرداخته و می توان ادعا کرد که به موجب این اقدام چالش تازه ای را برای رقیبان خود ایجاد نموده است. چالشی که بیش از هر چیز خود را در فاصله ی قیمتی میان هدست Play Station VR با رقیبان این محصول نشان می دهد.

هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR

ساعاتی قبل شرکت سونی (بنا بر شایعاتی که طی هفته های اخیر به گوش می رسید) در نمایشگاه توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری سال جاری قیمت و تاریخ عرضه شدن هدست واقعیت مجازی Play Station VR را اعلام کرد. بر اساس اعلام شرکت سونی هدست Play Station VR در ماه اکتبر سال جاری میلادی و با قیمت 399 دلار به بازار عرضه خواهد شد. همان گونه که سران شرکت سونی پیش از این هم بر آن تاکید می ورزیدند هدست واقعیت مجازی انحصاری آن ها قیمتی به اندازه ی یک پلتفرم مستقل بازی های کامپیوتری خواهد داشت. با این حال قیمت اعلام شده برای این هدست واقعیت مجازی به میزان 200 دلار ارزان تر از هدست واقعیت مجازی Oculusبوده و از هدست واقعیت مجازی HTC vive نیز به میزان 400 دلار پایین تر است.

هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR

در واقع علاقه مندان به دنیای واقعیت مجازی با همان رقمی که قرار است برای هدست HTC Vive پرداخت کنند، قادر به خریداری یک هدست Play Station VR به همراه یک کنسول Play Station 4 خواهند بود! امری که می تواند رقابت را برای دو محصول رقیب بسیار دشوار و چالش برانگیز سازد. البته موضوعی که همچنان سازندگان دو ابزار HTC Vive و Oculus Rift را نسبت به ادامه ی حضور در بازار رقابت امیدوار می سازد این نکته است که این دو محصول برای پلتفرم کاملاً جدا گانه ای نسبت به هدست Play Station VR عرضه خواهند شد.

هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR

به این ترتیب که مخاطبان هدست انحصاری سونی تنها دارندگان کنسول PS4 خواهند بود و در عوض دو هدست HTC Vive و Oculus Rift کاربران پلتفرم PC را نشانه رفته اند. به هر حال باید دید که این اختلاف قیمت چه امتیاز ویژه ای را در اختیار شرکت سونی قرار خواهد داد. گفتنی است که در کنار مشخص شدن قیمت نهایی و تاریخ عرضه شدن هدست Play Station VR به بازار، شرکت سونی در همایش توسعه دهندگان بازی های کامپیوتری سال جاری برخی از اطلاعات فنی مربوط به این ابزار واقعیت مجازی انحصاری را هم نهایی نمود.

هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR

هدست واقعیت مجازی سونیPlay Station VR از یک نمایشگر OLED بهره خواهد برد که تصاویری با کیفیت تصویری 1920 در 1080 پیکسلی را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد و علاوه بر آن از نرخ تازه سازی تصویر 90 و 120 هرتز بهره خواهد برد. ضمن این که میزان تاخیری که در فرآیند ارسال تصاویر مذکور از هدست Play Station VR به چشمان مخاطب وجود دارد رقمی کمتر از 18 میلی ثانیه خواهد بود که این امر می تواند تجربه ی طبیعی تری را برای استفاده کنندگان از این ابزار فراهم آورد و از بروز مواردی نظیر سر درد ، سر گیجه و حالت تهوع در آنان جلوگیری نماید. به هر حال می توان گفت که با مشخص شدن اطلاعات نهایی مربوط به آخرین پرچمدار دنیای واقعیت مجازی در سال 2016 میلادی تمامی علاقه مندان به این دنیای نوین از هم اکنون برای آغاز رقابت سه پرچمدار اصلی حاضر در این میدان لحظه شماری می کنند.

لیست قیمت هدست واقعیت مجازی

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. عینک هدست های واقعیت مجازی واقعا انقلابی در تجربه بازی های کامپوتری ایجاد کردن که هدست واقعیت مجازی play Station VR طبق اخبار آی تی بازار قراره که بازارو تسخیر کنن. با صفحه نمایش OLED و کیفیت 1080*1920 قیمت تقریا نصف نسبت به حریفانش مثل HTC میتونه واقعا چالشی برای حریفاش باشه. ولی متاسفانه طبق خبر آی تی بازار فقط برای کنسول Play Station 4 قابل استفادست و ما PC باز ها باید بریم سراغ هدست های دیگه که قیمت هاشون فضاییه. هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR با زمان پاسخگویی کمش میتونه از آسیب به چشم هم جلوگیری کنه. جا داره از سایت بسیار خوب آی تی بازار تشکر کنم که هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR رو مقایسه کاملی با رقباش کرده و ما رو راهنمایی میکنه. مرسی از سایت محشرتون.

  2. سلام….
    هدست واقعیت مجازی سونی بسیار کاملتر از نمونه های دیگه مثلا هدست Oculus است زیرا نه تنها قسمت اصلی که جلوی چشم‌ها قرار می‌گیرد یک محصول تمام و کمال به نظر می‌رسد بلکه یک هدبند پلاستیکی نیز در این هدست جای دارد. عینک واقعیت مجازی سونی پوشیدن و سفت کردن این هدست روی سر اصلاً کار سختی نیست و به عنوان یک هدست آزمایشی کاملاً ایمن به نظر می‌رسد صفحه نمایش هدست واقعیت مجازی سونی از 1080 پیکسل استفاده کرده که میتونه جذابیت بالایی داشته باشه دید 90 درجه ای این محصول یه کمبود به حساب میاد تو بین مدل های 110 درجه ای البته این هدست فقط نمونه هست باید ببینیم با چه تغییراتی وارد بازار میشهبات تشکر از سایت آی تی بازار که اطلاعات مفیدی در اختیارمون قرار داده

  3. با سلام خدمت شما
    اعلام تاریخ عرضه هدست واقعیت مجازی سونی Play Station VR توسط کمپانی سونی به وقوع پیوست و بنا بر اعلام رسمی کمپانی سونی هدست Play Station VR از یک نمایشگر OLED بهره خواهد برد که تصاویری با کیفیت تصویر 1920 در 1080 پیکسل را در اختیار مخاطبان خود قرار خواهد داد.

  4. سلام خسته نباشید
    این مدل هدست مجازی سونی Play Station VR از رزولیشنش خیلی خوبه طراحیش هم مناسبه و همچنین سرعت پردازنده خوبی هم داره کاش سایت ای تی باز این مدل هدست با قیمت خوبی رو عرضه کنه تا بتونم این محصول و بخرم ممنون

  5. سونی همیشه سخت افزارهای فوق العاده ای ارائه می کنه و صد در صد هدست سونی از این مستثنی نیست یکی از دوستام هدست مجازی داشت و خیلی عالی بود با اینکه کیفیتی پایین تر از این داشت حالا این هدست با کیفیت فول اچ دی باید دید که چه کیفیتی خواهد داشت
    ممنون ای تی بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا