اخبار تکنولوژیاخبار نرم افزار

تحلیل تکنیکال در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال حتما نام تحلیل تکنیکال بارها به گوش شما خورده است. ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو کارنسی، اگرچه بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند اما برای بودن در آن نیاز به یک استراتژی وجود دارد. برای تریدرها و هولدرهای رمزارزها، چندین راه برای رسیدن به این استراتژی وجود دارد. از مهمترین راه های تحلیل بازار و رسیدن به یک موقعیت خوب و سود آور برای خرید و فروش می توان به تحلیل فاندانتال و تحلیل تکنیکال اشاره کرد.

در تحلیل فاندامنتال در حقیقت بررسی شرایط مختلف یک پروژه،پشتوانه های مالی آن،  پیگیری اخبار و حواشی رویدادهای مرتبط مثل توکن سوزی و غیره دید تحلیلی به کاربر می دهد. اما در تحلیل تکنیکال جزئیات بیشتری وجود دارد. در حقیقت از طریق روند الگوها و سطوح حمایتی و قدرتی، می توان اقدام به پیش بینی روند صعودی یا نزولی یک رمزارز کرد.

تحلیل تکنیکال در بازار کریپتو

لیست قیمت کیف پول ارز دیجیتال

تاریخچه و تعریف تحلیل تکنیکال

شاید باورکردنی نباشد اما اولین بار اصطلاح و روش تحلیل تکنیکال در قرن هجدهم توسط فردی به نام چارلز هنری داو به وجود آمد. بعد از آن محققین دیگری بر روی این روش کار کردند و آن را گسترش دادند. تحلیل تکنیکال در حقیقت بر این فرض است که فعالیت ‌های معاملاتی و تغییرات قیمت در گذشته می ‌توانند شاخص ‌های ارزشمندی برای حرکات قیمت در آینده باشند.

در بازار کریپتو کرانسی به جز ماینرها و هولدرها، تحلیلگران حرفه ‌ای تر بیشتر از تحلیل تکنیکال به همراه سایر ابزارها استفاده می ‌کنند. تریدرها در سطوح پایین تر هم ممکن است تنها بر اساس نمودارهای قیمت و آمار تصمیم بگیرند تا ارزهای خود را در کیف پول ارز دیجیتال ذخیره کنند یا آن را به صرافی های منتقل کنند. هرچند تحلیلگران حرفه‌ ای مبانی اطلاعاتی خود را برای تحلیل بازار فقط به دو روش تحلیل تکنیکال و فاندامنتال محدود نمی کنند. تحلیل تکنیکال عموما در مورد تغییرات قیمت استفاده می شود، اما تحلیلگران به غیر از قیمت، آیتم های دیگری مثل حجم معاملات یا قراردادهای باز را هم مورد بررسی قرار می ‌دهند.

تاریخچه و تعریف تحلیل تکنیکال

آنچه که در تحلیل تکنیکال بازار ارز دیجیتال با آن روبرو هستیم، برعکس تحلیل فاندامنتال، در حقیقت آمار و ارقام و داده های واقعی هستند. با استفاده از همه این موارد است که می توان روند حرکت آتی را در بازار بررسی کرد. در تحلیل تکنیکال تمام داده ها از ابتدا بررسی می شوند تا حرکت قیمت در بازه های زمانی مختلف و حجم معاملات در آن بازه های زمانی شناخته شود. سپس با استفاده از نمودارهای موجود و بررسی آنها، نقطه قوت و ضعف آن ارز دیجیتال شناخته می شود. همینجاست که نقطه ورود و خروج یک تریدر به بازار مالی را تعیین می کند. افرادی که تحلیل تکنیکال انجام می دهند، اعتقاد دارند که تغییرات قیمتی در گذشته در کنار فعالیت های معاملاتی، مقیاس قابل قبولی برای حرکت در آینده محسوب می شوند.

چه ابزارهایی در تحلیل تکنیکال به کار می روند؟

چندین ابزار مختلف برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال وجود دارد. در میان این ابزارها و شاخص ها بعضی به شناسایی روند فعلی بازار متمرکز هستند. آنها سطوح حمایت و مقاومت را بررسی می کنند و در نتیجه روند حرکتی را شناسایی می کنند. بعضی دیگر از ابزارها هم قدرت یک روند را بررسی می کنند و احتمال ادامه آن را به هر جهت می سنجند.

چه ابزارهایی در تحلیل تکنیکال به کار می روند

مهمترین ابزارهای کاربردی در تحلیل تکنیکال شامل نمودار قیمت است که از قیمت های ترسیم شده در یک بازه زمانی خاص ترسیم می شود. نمودارهای قیمتی هم خود شامل نمودار خطی، میله ای، کندل استیک و نقطه و شکل می باشند.  از ابزار های دیگر می توان به الگوهای تشکیل شده در نمودار، شاخص های حجم معاملات و مومنتوم، میانگین های متحرک و سطوح حمایت و مقاوما اشاره کرد. در مطلب دیگری در مورد سطح حمایت و مقاومت صحبت خواهد شد.

شیما ترابی

دانش آموخته زبان انگلیسی و روانشناسی هستم. چندین مقاله در زمینه های مختلف منتشر کرده ام و به مباحث حوزه فناوری اطلاعات بسیار علاقمند هستم. تولید محتوا از علائق اصلی من بوده و در حال حاضر در این حوزه فعالیت می کنم. همکاری با آی تی بازار و تیم حرفه ای این مجموعه از افتخارات کارنامه کاری من می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا